فونیکسریمکسبهتام

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:

اجرای کمپین از خودمان شروع کنیم بابیش از ۲۰۰ اجرا در میادین و ایستگاه های مترو

عصر خودرو- معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای کمپین از خودمان شروع کنیم بابیش از ۲۰۰اجرا در میادین و ایستگاه های مترو خبرداد.

اجرای کمپین از خودمان شروع کنیم بابیش از ۲۰۰ اجرا در میادین و ایستگاه های مترو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، محمدرضا زمردیان  با بیان این مطلب افزود: در راستای آموزش های همگانی و فرهنگ سازی در قالب کمپین «از خودمان شروع کنیم»؛ قرار است با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و همراهی پلیس راهور تهران بزرگ، در ایام پایانی سال در 15 نقطه پر تردد شهر و 5 ایستگاه مترو به مدت 10 روز شاهد اجرای تئاترهای خیابانی با موضوع  ارتقای فرهنگ ترافیک باشیم. این مجموعه از روز چهرشنبه 18 اسفند ماه آغاز خواهد شد و تا روز ٢٨ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه هدف از برگزای این برنامه فرهنگی- هنری نشان دادن رفتارهای اشتباه ترافیکی شهروندان و ترویج الگوهای صحیح رفتاری در این زمینه است؛ ادامه داد: رویکرد اصلی این تئاترها موضوعاتی چون حریم عابر پیاده و رفتار صحیح عابر راننده و موتور سیکلت سوار در قبال خط سفید روش صحیح پارک، جلوگیری از پارک دوبله و فرهنگ صحیح استفاده از حمل و نقل عمومی است.
    به گفته زمردیان؛ یاداوری رفتار های صحیح در استفاده از حمل و نقل عمومی مانند توجه به حریم شخصی افراد، روش صحیح سوار و پیاده شدن از مترو و اتوبوس ، رعایت حق تقدم معلولان سالخوردگان و کودکان  از جمله مفاهیمی است که در اجرای تئاتر ها در مترو مورد توجه قرار گرفته است. 
    معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران بیان کرد: پژوهش ها نشان می دهد، ارتقای فرهنگ و رفتارهای ترافیکی از سوی شهروندان 25 تا 30 درصد در کاهش زمان سفر و میزان ترافیک تاثیرگذار است.
    وی با بیان اینکه هنر، یکی از بهترین ابزارها در بحث  ارتقافرهنگ عمومی  به جای ارائه آموزش های مستقیم است؛ یادآور شد: امیدواریم در قالب کمپین « از خودمان شروع کنیم» بتوانیم با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و چهره های دارای سرمایه اجتماعی فرهنگ ترافیک را در شهر بالا ببریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو