فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا:

بیش از هزار موتورسوار در ۱۰ ماهه امسال کشته شدند

عصر خودرو- رئیس پلیس ترافیک شهری نیروی انتظامی گفت: طی ۱۰ ماهه امسال ۱۳۴۹ موتورسوار در تصادفات درون‌شهری جان باختند.

بیش از هزار موتورسوار در ۱۰ ماهه امسال کشته شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، سرهنگ داوود قاسمیان افزود: در حدود ٣٦ درصد تصادفات موتورسیکلت‌ها یک طرف تصادف بوده‌اند.

    وی ادامه داد طی 10 ماه سال جاری یک هزار و ٧٤٢ عابر پیاده در تصادفات درونشهری کشته شدند و عابران پیاده در این مدت در ٤٦ درصد تصادفات داخل شهرها حضور داشته‌اند.

    رئیس پلیس ترافیک شهری پیش از این اظهار داشت: حمل بار غیر متعارف و مسافر صرفا باید براساس ظرفیت مجاز موتورسیکلت انجام شود که در غیر این صورت، پلیس با راکبان متخلف برخورد می کند.

    قاسمیان افزود: درباره حمل بار توسط موتورسیکلت ها همچنان شاهدیم که راکبان موتورسیکلت بعضا بارهای غیرمتعارف حمل می کنند و این، برخلاف مقررات است.

    قاسمیان با اشاره به اینکه، برابر ماده ١٦٨ آیین نامه راهور حمل بار با موتورسیکلت ممنوع است، گفت: جریمه حمل بار غیرمتعارف توسط موتورسیکلت ها در شهرها یکصد هزار ریال و در راه های روستایی 50 هزار ریال تعیین شده است. از سوی دیگر راکبان این دسته از موتورسیکلت ها تا زمانی که بار یاد شده را تخلیه نکنند اجازه ادامه مسیر ندارند.

    رئیس پلیس ترافیک شهری اعلام کرد: حدود 600 هزار دستگاه موتورسیکلت در ٩ ماه امسال به دلیل تخلفات حادثه ساز توقیف شد.
    قاسمیان گفت: بیشترین تخلف موتور سیکلت ها که در معابر شاهدیم، همراه نداشتن کلاه ایمنی است که بعضا در صورت بروز تصادف باعث ضربه مغزی راننده می شود.

    وی افزود: تخلفات بعدی که بیشترین فراوانی را بین راکبان موتورسیکلت ها دارند و باعث توقیف وسیله آنها می شود به ترتیب حرکات نمایشی، عبور از چراغ قرمز، عبور از پیاده رو، حرکت نکردن بین خطوط و تجاوز به گذرگاه عابران پیاده است.

    رئیس پلیس ترافیک شهری نیروی انتظامی اعلام کرد: طبق آمار ٩ ماهه اول امسال، 30 درصد کشته های تصادفات به عابران مربوط می شود.

    سرهنگ قاسمیان افزود: رانندگان باید توجه داشته باشند که نسبت به حق و حقوق عابران پیاده توجه بیشتری داشته باشند، به طور مثال روی خط کشی ها توقف نکنند و تجاوز به گذرگاه های عابرپیاده نداشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو