فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت خبر داد

تولید هیچ خودرویی تا ۹۷ متوقف نمی‌شود

تسهیلات ۱۶هزار میلیارد تومانی طرح رونق تمام شد

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت خبر داد، تا تاریخ ۱۸ اسفند ماه امسال ۵۹ هزار واحد تولیدی در طرح رونق ثبت نام کرده اند که از این میزان ۲۳ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی به همراه کشاوزی موفق به دریافت بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات شده اند.

تولید هیچ خودرویی تا ۹۷ متوقف نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محسن صالحی نیا امروز در نشست خبری که به منظور ارائه گزارش وضعیت صنعت کشور در سال 95 برگزار شده بود، اظهار داشت: تا تاریخ 18 اسفند ماه امسال  59 هزار واحد تولیدی در طرح رونق ثبت نام کرده اند که از این میزان 23 هزار و 400 واحد صنعتی به همراهکشاوزی موفق به دریافت تسهیلات شده اند.
    وی با بیان اینکه از میان واحدهای تولیدی ثبت نام شده در طرح رونق 12 هزار و 400 طرح نیمه تمام و 41 هزار و 500 واحد تولیدی فعال بوده اند، افزود: از میان واحدهای تولیدی که موفق به دریافت تسهیلات شده اند 3 هزار و 150طرح نیمه تمام و 20 هزار و 300 واحد تولیدی بوده اند که در نهایت مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی تا 18 اسفند ماه امسال رقم 16 هزار و 8 میلیارد تومان بوده است.

    معاونت امور صنایع وزارت صنعت اضافه کرد: متوسط تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی در این طرح یک میلیارد و 90 میلیون تومان بوده است.

    وی با بیان اینکه رشد تولیدات و ارزش افزوده صنعت براساس سال پایه 1376 در 9 ماهه اول امسال 4.6 درصد بوده است ، گفت: این نرخ به ترتیب در سه ماهه اول امسال 3.3 درصد، سه ماهه دوم سال 4.9 درصد و سه ماهه سوم 6.8 درصد بوده است. همچنین رشد صنعت نسبت به تولید ناخالص داخلی 7.3 درصد در 9 ماهه ابتدای امسال بوده است.

    صالحی نیا تصریح کرد: این آمار در سه ماهه اول سال4.1 درصد، سه ماهه دوم سال 8.3 درصد و سه ماهه سوم سال 8.9 درصد بوده است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص میزان تسهیلات بانکی اختصاث یافته به صنعت و معدن گفت: اگر تا 175 هزار میلیارد تومان تسهیلات داشتیم، با ظرفیت معکوس می توانستیم در بخش های مختلف پایش اعدادی کنیم. در 10 ماهه امسال میزان کل صنعت تسهیلات در ارزش مطلق  124 هزار میلیارد تومان بوده که 29 درصد از کل تسهیلات است.

    صالحی نیا تصریح کرد: ارزش مطلق تسهیلات در 10 ماهه سال گذشته ٨6 هزار میلیارد تومان بود که 46 درصد افزایش تسهیلات را داشته ایم. در بخش صنعت از نظر سهم کل 29درصد تسهیلات حفظ شده است.

    وی گفت: میزان برق مصرفی 7درصد افزایش یافته که نسبت به تولیدات نسبت خطی نداد. 13 هزار و 400 جواز تاسیس صادر شده، حدود نیم تا یک درصد نسبت به مدت مشابه رشده کرده است.

    *خط تولید هیچ خودرویی تا انتهای ٩٧ متوقف نخواهد شد

    معاون وزیر صنعت در رابطه با توقف خط تولید برخی از خودروها نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: در حال حاضر استاندارد خودرو حدود ٥٨ مورد است که در صددیم آنها را به ٨١ مورد برسانیم ، در این خصوص خودروسازان فرصت دارند تا میزان استاندارد محصولات خود را تا انتهای سال ٩٧ ارتقا دهند.
    وی اضافه کرد: خودروسازان تا انتهای  سال ٩٧ فرصت دارند محصولات خود را مطالبق با استانداردهای ٨١ گانه جدید تولید کنند  البته تأکید می کنم تا آن تاریخ خط تولید هیچ خودرویی متوقف نخواهد شد.

    *قرارداد سایپا و سیتروئن اردیبهشت ٩٦ عملیاتی می‌شود

    صالحی نیا در رابطه با قرارداد ایران خودرو و پژو که قرار بود خط تولید نخستین محصول مشترک در اسفند ماه امسال افتتاح شود، گفت: خط تولید خودروی 2008 آماده است و قرار شده به زودی افتتاح شود اما اگر مقدمات این کار این هفته میسر نشود اوایل سال آینده افتتاح رسمی این خط تولید انجام خواهد شد.
    وی در خصوص قرار داد سایپا و سیتروئن هم افزود: قرارداد امضا شده و ١٩ قرارداد فرعی هم نهایی شده است. در حال حاضر این موضوع در مراحل نهایی قرار داد و دو طرف مشغول ارزیابی فنی و اقتصادی آورده های خود هستندکه به نظر می رسد اوایل اردیبهشت ماه سال اینده این قرارداد به مرحله اجرایی برسد.
    وی تصریح کرد: قرارداد ایران خودرو دیزل و بنز هم سه شنبه هفته جاری و یا در هفته سوم سال آینده امضا می شود.
    صالحی نیا با بیان اینکه ایران خودرو دیزل و بنز یک قرارداد مربوط فروش محصولات با سهم ٥١ درصدی  بنز و ٤٩ درصدی ایران خودرو دارند، اضافه کرد: البته این دو شرکت  قرارداد دیگری هم با سهم ٥١ درصدی ایران خودرو و ٤٩ درصدی بنز  برای تولید دارند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو