فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران خبر داد

مسافرگیری در خط۷ مترو از اواخر فروردین۹۶

عصر خودرو- شهردار تهران گفت: کار مسافرگیری در خط۷ مترو در اواخر فروردین ماه ۹۶ آغاز خواهد شد.

مسافرگیری در خط۷ مترو از اواخر فروردین۹۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف، صبح امروز در حاشیه مراسم تست گرم خط هفت مترو تهران طی سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: امروز که تست یکی از مهم ترین خطوط تهران انجام شد برای من یک روز بسیار افتخارآمیز است چرا که خط هفت از نظر فنی، جزو پیچیده ترین و عمیق ترین خطوط مترو تهران به شمار می رود.

    وی تاکید کرد: به صورت متوسط در خط هفت مترو تهران 30 متر زیر زمین هستیم و این خط از زیر همه خطوط عبور می کند؛ این در حالی است که جنس زمین و خاک در این مسیر به نحوی بود که عبور تونل بسیار سخت است و مشاوران نیز در مطالعات اولیه، احداث تونل را سخت می دانستند.

    شهردار تهران با اشاره به عبور خط هفت مترو تهران از قدیمی ترین محلات شهر و وجود تاسیسات بسیار قدیمی در طول مسیر این خط، تاکید کرد:  خط هفت از منتهی الیه شرق در استادیوم تختی شروع شده و از مناطق مرکزی و محروم شهر عبور می کند. در ادامه به اتوبان آهنگ، میدان قیام، خیابان مولوی و اتوبان نواب می رسد. از اتوبان نواب نیز این خط به سمت شمال تا پل گیشا، بوستان گفت و گو، برج میلاد و میدان صنعت امتداد می یابد.

    قالیباف طول خط هفت مترو را 30 کیلومتر با 22 ایستگاه عنوان کرد و گفت: خط هفت همه خطوط مترو را قطع کرده و ارتباطات ما را به صورت کامل برقرار می کند.

    به گفته شهردار تهران بعد از افتتاح خط هفت مترو تهران، بلافاصله خط شش مترو با حدود 32 کیلومتر به بهره برداری می رسد که  با خط هفت مترو نیز تقاطع خواهد داشت.

    وی درباره زمان بهره برداری رسمی از این خط، تاکید کرد: امروز تست گرم خط 7 مترو صورت گرفت و بر اساس وعده معاونت حمل و نقل و شرکت بهره برداری مترو کار مسافرگیری آن در انتهای فروردین ماه به صورت رسمی آغاز خواهد شد. البته این خط امروز هم می توانست کار مسافرگیری را آغاز کند و هیچ مشکلی در این بخش نداریم اما ما به مردم قول داده ایم که ایستگاه های مترو کمبود پله برقی نداشته باشد. در ایستگاه های این خط هم اکنون نیمی از پله برقی ها نصب شده و بقیه پله برقی ها نیز در حال نصب است که تا آخر فروردین به اتمام می رسد تا این خط به صورت کامل افتتاح شود.

    قالیباف در ادامه با اشاره به سرعت کار در احداث خطوط مترو، ابراز داشت: به حدی کار با سرعت انجام می شود که کسی فکر نمی کند در حال ساخت تونل هستیم، بلکه همه فکر می کنند کار احداث خطوط روی زمین انجام می شود. در هر شهر دیگری افتتاح پنج کیلومتر خط مترو 15 سال زمان می برد اما کسی نمی تواند تصور کند که ما در طول 15 ماه بتوانیم 30 کیلومتر خط مترو را تحویل دهیم.

    شهردار تهران یادآور شد: در خط شش مترو نیز 32 کیلومتر طول خط را در طول 18 ماه به اتمام رساندیم که از جمله کارهای بی نظیر است. در کنار احداث خطوط عملیات احداث و تکمیل ایستگاه ها نیز دنبال می شود و هر کدام از ایستگاه ها با ساختمان چند ده هزار متری در اعماق زمین با تاسیسات کامل تکمیل می شود. از دیگر سو حفاری، لاینینگ، ریل گذاری، کارهای تکنیکی، برقی و ایمنی نیز بحث های جدی و اساسی دارد که کار آنها هم به صورت همزمان انجام می شود.

    وی ادامه داد: در مترو کار با کیفیت، دقت و سرعت انجام می شود، البته در این مسیر مشکلات تامین اعتبار وجود دارد و اداره کارگاه 30 هزار نفره، به صورت شبانه روزی نیز کار بسیار سختی است.

    قالیباف تصریح کرد: به چنین همکاران، مهندسان و کارگرانی که به صورت شبانه روزی این کار را انجام دادند افتخار می کنم چرا که آنها ثابت کردند کار نشد ندارد و پول و مشکلات فنی مانع کار نیست. اگر اراده انسان ها با انگیزه و ایمان ترکیب شود همه مشکلات حل و فصل می شود.

    وی  راه حل مشکل آلودگی هوا را توسعه مترو دانست و گفت: بخش سخت توسعه مترو ساخت خطوط بود که انجام شد؛ امیدواریم در ادامه نیز بتوانیم واگن های بیشتری اضافه کنیم تا شرمنده مردم نباشیم.

    شهردار تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که در انتهای سال 96 تزریق واگن به خطوط مترو به جایی برسد که در سرفاصله هر 3 – 4 دقیقه یک قطار به ایستگاه ها برسد و مردم در زمان پیک سفر با مترو اذیت نشوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو