فونیکسریمکسبهتام

طرح ترافیک نوروزی در استان قزوین آغاز شد

عصرخودرو : با رژه اکیپ های امداد و نجات، پلیس راه، راهداری، آتش نشانی، اورژانس، طرح ترافیک نوروزی در محورهای موصالاتی استان قزوین آغاز شد.

طرح ترافیک نوروزی در استان قزوین آغاز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، رزمایش سراسری ترافیکی طرح نوروزی ظهر چهارشنبه با رژه نیروهای پلیس راه، راهداری، مرکز فوریت های پزشکی، آتش نشانی، هلال احمر، راهداری، پلیس راه، مدیریت بحران، در محل پلیس راه قزوین به زنجان آغاز شد.

    در این مراسم سردار محمودی فرمانده انتظامی استان با تقدیر از همه دستگاههای خدماتی و امدادی در طرح نوروزی اظهارداشت: طرح ترافیک نوروزی با همکاری همه دستگاههای ذیربط از جمله نیروهای مسلح، پلیس راه، جمعیت هلال احمر، اورژانس، همیاران پلیس، تعزیرات حکومتی، شرکت نفت، آتش نشانی آغاز می شود و با همکاری همه جانبه تلاش می شود سفری ایمن و روان برای همگان در نوروز فراهم شود.

    سردار محمودی بیان کرد:دراین طرح 85 اکیپ خودرویی با کمک 250 نفر نیروی انتظامی، 18 هزار همیار پلیس و نیروهای پلیس راه با استقرار در جاده ها نسبت به خدمت رسانی اقدام می کنند.

    وی اضافه کرد: 6600 کیلومتر راههای مواصلاتی در استان وجود دارد که 220 کیلومتر آزاد راه، 270 کیلومتر بزرگراه و700 کیلومتر راه اصلی اهمیت این استان را دوچندان می کند.

    راه اندازی قرارگاه نوروزی امام علی(ع)

    فرمانده انتظامی استان قزوین یادآورشد: قزوین از مسیرهای پرتردد کشور است که در سال گذشته در هفته اول بیشترین تردد را داشتیم و امسال هم پیش بینی می شود 25 درصد ترافیک بیشتر شود.

    وی گفت: امسال یک میلیون و 700 هزار خودروی جدید وارد شبکه حمل و نقلی شده و یک میلیون و 200 هزار عدد گواهینامه صادر شده که این وضعیت ماموریت پلیس را بیشتر و حساس تر می کند.

    سردار محمودی اظهارداشت: مسیرهای قزوین به کرج، قزوین به زنجان و قزوین به رشت در روزهای تعطیلات نوروزی بیشترین ترافیک را خواهد داشت که در این راستا نسبت به افزایش تجهیزات و نیروها اقدام کرده ایم.

    وی بیان کرد: قرارگاه نوروزی امام علی(ع) قزوین نیز در این ایام راه اندازی شده است و خدمات لازم را به مسافران و رانندگان ارائه خواهد شد.

    کاهش 28 درصدی تصادف در استان

    فرمانده انتظامی استان یادآورشد: در سال منتهی 94 به 95 با مجموعه اقدامات انجام شده شاهد کاهش 28 درصدی سوانح جاده ای بودیم گکه حفظ این وضعیت بسیار سخت است و با کمک همه نهادها قابل تحقق است.

    وی اضافه کرد: در یک سال گذشته در سوانح جرحی شاهد کاهش 11.2 درصدی و در سوانح منجر به فوت شاهد کاهش 4.23 درصدی هستیم.

    فرمانده انتظامی استان گفت: با توجه به حجم بالای ترافیک در استان از مردم انتظار داریم با مدیریت سفر نسبت به کاهش مشکلات این بخش کمک کنند و هرگز با عجله برای سفر تصمیم نگیرند.

    وی اظهارداشت: بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودرو الزامی است و در طرح نوروزی این موضوع با جدیت اعمال می شود.

    سردار محمودی اضافه کرد: خواب آلودگی، رعایت نشدن فاصله با خودروی جلویی، سبقت و سرعت غیرمجاز از مهمترین عوامل بروز سوانح جاده ای است که با فرهنگ سازی باید از این حوادث جلوگیری کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو