فونیکسریمکسبهتام

ابار ترافیکی نوروز(۱۱)

محدودیت های ترافیکی نوروز ۹۶ در محورهای استان کرمان

عصر خودرو- رئیس پلیس راه شمال استان کرمان محدودیت های ترافیکی در محورهای کرمان طی ایام نوروز ۹۶ را اعلام کرد.

محدودیت های ترافیکی نوروز ۹۶ در محورهای استان کرمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، یوسف نجفی ظهر چهارشنبه  در نشست خبری  با اشاره به اینکه طی سال جاری 75 نفر در استان کرمان کاهش فوتی و 400 نفر کاهش مجروح  در تصادفات داشته ایم و امیدواریم در سال آینده این روند ادامه یابد.

    وی عنوان کرد:  در 11 ماه سال گذشته بر اساس آمار پزشکی قانونی  285 فقره تصادفات فوتی در این مدت در محورهای مواصلاتی شمال استان رخ داده است  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش داشته ایم ضمن آنکه در این مدت نیز تصادفات جرحی 13 درصد کاهش داشته است.

    نجفی  گفت: در 11 ماه سال جاری تعداد 421 نفر در جاده های شمال استان کرمان کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 76 نفر کاهش  کشته داشته ایم و دو هزار و 830 نفر مجروح شده اند.

    50 درصد تصادفات کرمان مربوط به واژگونی است

    وی با اشاره به اینکه  واژگونی مهمترین حادثه در جاده های استان کرمان است، افزود: 50 درصد تصادفات فوتی و جرحی  استان مربوط به واژگونی است.

    فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان تصریح کرد: 43 درصد تصادفات در جاده های استان کرمان مربوط به برخورد دو یا چند وسیله نقلیه با یکدیگر، هفت درصد تصادفات عابر پیاده بوده است.

    نجفی عنوان کرد:  65 درصد تصادفات در محورهای شهری و 35 درصد در محورهای روستای رخ داده است.

    رئیس  پلیس راه شمال استان کرمان گفت:  بیشترین  وقوع تصادفات در بین ساعات 16 تا شب در جاده های استان به وقوع پیوسته است و بهتر رانندگان شروع سفر خود را در ساعت آغازین روز شروع کنند.

    نجفی افزود: پر حادثه ترین محورهای شمال استان کرمان به ترتیب محورهای کرمان-بم، انار-رفسنجان، انار-شهربابک، کرمان-سیرجان، سیرجان-شهربابک، سیرجان-بندرعباس است.

    توقیف شش هزار و 805 خودرو در کرمان

    وی با اشاره به اینکه در 11 ماهه سال جاری مجموع برخورد با تخلفات 939 هزار و 624 صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افرایش یافته است، عنوان کرد: شش هزار و 805 خودرو و پنج هزار و 863 موتورسیکلت در این مدت  توقیف شده اند.

    نجفی  تصریح کرد: در 11 ماه سال جاری 666 دستگاه خودرو به دلیل خلافی بالای یک میلیون تومان توقیف شده اند.

    وی  با اشاره به اینکه در ایام نوروز 95؛ 121 تصادف در جاده های استان کرمان رخ داده است،   بیان داشت: در ایام نوروز 28 فقره تصادف فوتی منجر به کشته شدن 35 نفردر سطح جاده های استان شد.

    رئیس پلیس راه شمال استان کرمان عنوان کرد: 61 درصد تصادفات، سال گذشته مربوط به واژگونی خودرو،   33 درصد برخورد دو یا چند خودرو، شش درصد تصادفات عابر پیاده بوده است.

    نجفی بیان کرد:  مهم ترین وسایل دخیل در تصادفات سواری با 64 درصد، موتورسیکلت 18 درصد، وانت با 11 درصد، کامیون 8 درصد و یک درصد هم سایر وسایل است.

    وی  تاکید کرد: عمده  وسایل دخیل در تصادفات خودروهای سواری هستند به  دلیل فراوانی زیاد خودروهای سواری و عدم حرفه ای بودن رانندگان خودروهای سواری دچار حادثه بیشتر می شوند.

    نجفی گفت: پرحادثه ترین محورهای جاده ای استان کرمان در نوروز 95 محورکرمان – سیرجان، انار- رفسنجان، بم- کرمان و سیرجان- بندرعباس بودند.

    محدودیت های ترافیکی نوروز در محورهای کرمان

    وی با اشاره به اینکه محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی در در جاده های استان کرمان در ایام نوروز 96 اعمال خواهد شد، تصریح کرد: در محورهای بندرعباس-سیرجان و انار-شهربابک و بالعکس تردد انواع کامیون و تریلر از تاریخ 27 تا 29 اسفندماه سال جاری از ساعت هشت تا 24 ممنوعیت ترافیکی به جز ماشین های حامل سوخت و مواد خوراکی فاسد شدنی  دارند.

    نجفی عنوان کرد: محورهای سیرجان - بافت و جیرفت - بندرعباس نیز تردد تریلر و کامیون از 12 فروردین 96 در ساعات 20 تا 24 ممنوع خواهد شد و این ممنوعیت شامل کامیون های حمل مواد غذایی فاسد شدنی و سوخت نمی شود.

    رئیس پلیس راه شمال استان کرمان بیان کرد:  محوردیهوک - کرمان از تاریخ 26 تا 30  اسفندماه سال جاری از ساعات 23 تا 6 صبح  تردد تریلر و کامیون ممنوع خواهد بود، ضمن آنکه در تاریخ های 4 و 12 فروردین 96 نیز در محورهای فوق ممنوعیت اعمال خواهد شد  واین ممنوعیت شامل کامیون های حمل مواد غذایی فاسد شدنی و سوخت نمی شود ...

    نجفی به افرادی که قصد مسافرات در ایام نورز را دارند توصیه های کرد و گفت: رانندگان از سالم بودن وسایل نقلیه خود در زمان سفر مطمئن باشند، رعایت کردن سرعت مجاز و مطمئنه، توجه به علائم راهنمایی و رانندگی در طول مسیر، خودداری از شتاب و عجله، توجه به تذکرات مامورین پلیس راه و راهداری و طبق گفته کارشناسان باید بعد از هر دو ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت در جایی مناسب داشته باشند.

    وی با اشاره به اینکه رانندگان حتما مدارک لازم در حین سفر را به همراه داشته باشند، عنوان کرد: خودروهای که بیش از پنج سال از عمر آنها می گذرد به همراه داشتن معاینه فنی الزامی است.

    رئیس پلیس راه شمال استان کرمان  با اشاره به اینکه نشاندن فرزندان کمتر از 12 در صندلی جلو ممنوع است، تاکید کرد: باید تمامی سرنشینان خودرو از کمربند ایمنی استفاده کنند تا استفاده سرنشین ها خودرو در زمان حادثه از ایمنی بیشتری برخوردار باشند.

    نجفی با اشاره به اینکه هدف پلیس مچ گیری نیست، بیان کرد: اگر در مکانی پلیس مستقر می شود حتما آن نقطه حادثه خیز است و زمانی  استقرار پلیس باعث نگرانی راننده می شود که تخلف کرده  باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو