فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تسهیل سفرهای نوروزی به شمال کشور با افتتاح ۵ هزار و ۸۷۰ متر تونل

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: در راستای تسهیل سفرهای‌ نوروزی و با توجه به پرتردد بودن مسیرهای منتهی به شمال کشور ، ۵ هزار و ۸۷۰ متر تونل در این محورها تا پیش از ایام نوروز به بهره‌برداری می‌رسد.

تسهیل سفرهای نوروزی به شمال کشور با افتتاح ۵ هزار و ۸۷۰ متر تونل
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، خیرالله خادمی  از بهره‌برداری 5هزار و 870 متر تونل در محورهای فیروزکوه، هراز و آزادراه قزوین-رشت تا پیش از شروع سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: همچنین تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی در مسیرهالی منتهی به شمال کشور، باند دوم بزرگراه فیروزکوه- قائم‌شهر به طول 40 کیلومتر و آزادراه منجیل- رودبار به طول 7.5 کیلومتر رفت و برگشت به بهره‌برداری می‌رسد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر افتتاح نزدیک به 6 هزار متر تونل در این محور‌ها اظهار داشت:‌ تونل آبشار در محور هزار به طول هزار و 100 متر  که هفته گذشته به بهره‌برداری رسید نقش موثری در روان‌سازی ترافیک در این محور  دارد.

    وی افزود: این تونل در گردنه آبشار واقع شده است و به علت سرمای شدید منطقه، حجم بالای آب‌های روان و سختی کار  در مناطق کوهستانی یکی از نمونه‌های مثال زدنی است که با رعایت کلیه اصول و قواعد مهندسی و اجرای لایه‌های آب‌بند و سیستم‌های زه‌کشی در جداره و کف تونل به سرانجام رسید.

    به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، خادمی افتتاح باند دوم بزرگراه فیروزکوه- قائم‌شهر  را یکی دیگر از اقدامات مهم در روان‌سازی ترافیک نوروزی عنوان کرد و  خاطر نشان ساخت: این محور استان‌های جنوبی  و مرکزی را از طریق تهران به استان‌ مازندران و شمال‌شرق کشور متصل می‌کند و به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری، این استان‌ها همواره مقصد سفر هموطنان است.  به طور میانگین روزانه 17 هزار خودرو و در ایام تعطیل 35 هزار خودرو از این مسیر تردد می‌کنند.

    وی در خصوص تونل‌های احداث شده در این محور گفت:‌ در این مسیر 40 کیلومتری  سه دستگاه تونل به طول هزار و 570 متر حفر شده است و با در نظرگرفتن آبدار  و ناهمگون بودن جنس خاک و نوع سنگ‌های رشته کوه البرز  احداث آن یکی  دیگر از دستاوردهای مهندسان کشور در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل است.

    خادمی افزود: تاکنون 144 کیلومتر از محور  تهران- فیروزکوه- قائم‌شهر به بهره‌برداری رسیده است و با افتتاح 40 کیلومتر دیگر آن در محدوده پل‌سفید- قائم‌شهر ظرفیت در این محور افزایش می‌یابد و سالانه 1 میلیون و 500 هزار لیر نیز در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی آزادراه منجیل- رودبار را یکی دیگر از پروژه‌های اولویت‌دار منتهی به شمال کشور دانست و گفت:‌ محور قزوین- رشت به طول 127 کیلومتر  در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است و آزادراه منجیل- رودبار به طول 11کیلومتر در ادامه آن موجب گشایش گلوگاه ترافیکی منطقه می‌شود.

    وی از بهره‌برداری قسمت اول این آزادراه به طول 3.2 کیلومتر خبر داد و بیان داشت:‌ این بخش از مسیر یکی از سخت‌ترین، فنی‌ترین و تخصصی‌‌ترین پروژه‌های اجرا شده در کشور است  که دارای 5 دستگاه تونل به طول 3 هزار و 200 متر و 534 متر پل است که در عرض یک سال و نیم احداث شده است.

    خادمی افزود:‌ حفاری 5 دستگاه تونل به طول 3 هزار و 200 متردر این قطعه با شرایط توپوگرافی خاص مناطق شمالی کشور در کمتر از یک سال رکوردی بی نظیر در ساخت پروژه های عمرانی کشور به حساب می‌آید.

    مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور حفاری این تونل‌ها را به طور همزمان اقدام مهمی دانست و اظهار داشت: این تونل‌ها با رعایت کامل نکات ایمنی ساخته شده است و سیستم روشنایی و علایم الکترونیکی آن کامل است.

    وی اظهار امیدواری کرد تا هموطنان در ایام نوروز به سلامت سفر خود را به پایان برسانند و در عبور از محورهای ساخته شده از عملکرد وزارت راه و شهرسازی رضایت داشته باشند.

    در حال حاضر پروژه‌های آزادراهی در حال اجرا است که شامل هزار و 350 کیلومتر آزادراه است و در صورت تکمیل بخش قابل توجهی از کریدورهای ترانزیتی کشور تکمیل خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور تکمیل قطعه چهارم آزادراه جنوبی تهران در سال 96 اشاره کرد و گفت: همچنین قطعه اول آزادراه شیراز ـ اصفهان در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

    خادمی هزینه اجرای آزادراه‌ها را رقم بالایی عنوان کرد و گفت: هر کیلومتر آزادراه در ارزان‌ترین قیمت 12 میلیارد تومان هزینه دارد و در مناطق کوهستانی این رقم به 25 میلیارد تومان افزایش می ‌یابد.

    وی به اجرای روزانه 4 تا 5 کیلومتر ریل‌گذاری در کشور اشاره کرد و گفت: حدود 40 روز پیش 260 میلیارد تومان نقدینگی رسید و اجرای توسعه ریلی را سرعت بخشید.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطرنشان کرد: همچنین تزریق هزار و 750 میلیارد تومان در سال 95 موجب شد، اجرای آزادراه سرعت بگیرد.

    خادمی بیان کرد: همچنین امسال 900 میلیارد تومان اوراق مشارکت به آزادراه‌ها اختصاص دادند.

    وی بیان کرد:‌ در سال جاری حدود هزار میلیارد تومان در محورهای منتهی به شمال هزینه کردیم که 600 میلیارد تومان آن در آزادراه تهران ـ شمال، 100 میلیارد تومان آن در محور فیروزکوه، 100 میلیارد تومان در محور هراز، 110 میلیارد تومان در محور قزوین ـ ‌الموت و 120 میلیارد تومان آزادراه قزوین ـ رشت، البته در سال گذشته 80 میلیارد تومان هم به تکمیل آزادراه قزوین ـ رشت اختصاص دادیم.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود: ‌آزادراه قزوین ـ رشت 3.2 کیلومتر تونل رفت و برگشت سه خطه احداث شد.

    خادمی همچنین از تکمیل کنارگذار کرمانشاه به طول 24 کیلومتر با 4 تقاطع غیرهم‌سطح خبر داد و گفت: این مسیر در محدوده کریدور شمال ـ جنوب غرب وجود دارد.

    وی در ادامه افزود:‌ در آزادراه خرم‌آباد به اراک بلندترین تونل‌ها شامل 3 کیلومتر رفت و 3 کیلومتر برگشت در دو سال توسط قرارگاه خاتم احداث شد که در سال 96 لاینیگ آن اجرا می‌شود و احداث 6 کیلومتر تونل در سه سال بدون تی بی ام مناسب ارزیابی می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اظهار داشت: باید 9 هزار و 500 کیلومتر خط آهن بسازیم که طبق اولویت‌بندی ستاد اقتصاد مقاومتی 5 پروژه ریلی اولویت‌گذاری شد.

    خادمی ادامه داد: اتصال استان‌های همدان، گیلان، کرمانشاه، ارومیه و آذربایجان غربی و کردستان به شبکه ریلی جزو پروژه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در بخش ریلی اولویت‌بندی شد، تا تکمیل شود.

    وی اظهار داشت: برای تأمین ریل این پروژه‌های ریلی به‌ اندازه 2 هزار کیلومتر ریل به صورت فاینانس از هند تأمین شده است و برای ریل گذاری روزانه 30 واگن ریل فعالیت می‌کنند.

    وی از افزایش اعتبارات ریلی در سال آینده برای افتتاح 5 اولویت در سال 96 خبر داد و گفت:برای تکیمل این 5 محور ریلی 1200 میلیارد تومان اوراق مشارکت عرضه شده است و افزایش اعتبارات ریلی از 1200 میلیارد تومان به 2150 میلیارد تومان، نشانه توجه دولت به توسعه ریلی کشور است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو