فونیکسریمکسبهتام

اسطوره سهامش را می‌فروشد

آیا پایان دوره فردیناند پیچ در فولکس واگن فرا رسیده است؟

عصر خودرو- این احتمال وجود دارد که بخش عمده ای از سهام فردیناند پیچ رئیس اسطوره ای سابق فولکس واگن در شرکت "هلدینگ پورشه SE" قبل از ۳۰ می توسط افراد دیگری از این شرکت و خاندان وی خریداری شود.

آیا پایان دوره فردیناند پیچ در فولکس واگن فرا رسیده است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، پورشه روز جمعه اعلام کرد که پیک خواهان فروش 14.7 درصد از سهام این شرکت سرمایه گذاری را که به صورت خانوادگی اداره می‌شود و ارزش آن 1.2 میلیارد دلار برآورد می‌شود، بفروشد.

    هفته نامه آلمانی بیلدآم سونتاگ گزارش داد که خودروسازی پورشه و خانواده پیچ در حال گفت و گو برای خرید بخش عمده این سهام هستند ولی مشخص نیست که آیا این قرارداد پیشرفت داشته است یا خیر. 

    پورشه و خانواده پیچ کنترل 52 درصد دارایی عمده گروه فولکس واگن را از طریق شرکت هلدینگ پورشه SE در اختیار دارند.

    اگر پیچ که ماه آینده 80 ساله می‌شود، سهامش را بفروشد، پایان دوره سلطه چند دهه ای وی بر فولکس واگن خواهد بود.

    وی فولکس واگن را از یک خودروساز منطقه ای به یک قدرت جهانی که برندهای آئودی، بنتلی، بوگاتی، دوکاتی، لامبورگینی، پورشه، سئات و اشکودا را در اختیار دارد، تبدیل کرد.

    فردیناند پیچ، کارآفرین، صنعتگر و مدیر ارشد اجرایی اتریشی، نوهٔ فردیناند پورشه (بنیانگذار کمپانی پورشه) می‌باشد و فعالیت‌های خود در صنعت خودروسازی را از کسب‌وکار خانوادگی یعنی پورشه آغاز نمود. سپس به شرکت آئودی پیوست و در پی طراحی و ساخت خودروهایی چون آئودی 100 و آئودی کواترو، از سوی هیئت مدیره آئودی به‌عنوان مدیرعامل منصوب گردید. در طول دوران رهبری پیک، شرکت آئودی به یکی از بزرگترین خودروسازهای آلمان، مبدل شد و در کنار ابر شرکت‌هایی چون ب ام و و مرسدس بنز قرار گرفت.

    در سال 1993 فردیناند پیچ به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره گروه فولکس‌واگن منصوب گردید. شرکت خوشه‌ای با ساختار کنونی فولکس‌واگن حاصل مدیریت و رهبری پیک بر این کمپانی است.

    لامبورگینی، بنتلی، بوگاتی، اشکودا، سیات، ام آ ان و آئودی توسط وی خریداری شدند و به هسته اصلی این گروه؛ فولکس‌واگن پیوست شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو