فونیکسریمکسبهتام

اعمال محدودیت ترافیکی در محورهای منتهی به شمال تا ‌پایان هفته

عصر خودرو- در محور کندوان تردد خودرو از ساعت ۱۴ تا ۲۳ روز جمعه هفته جاری از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است، با اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد خودرو از ساعت ۱۷ تا ۲۳ روز جمعه از مرزن‌آباد به سمت کرج به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

اعمال محدودیت ترافیکی در محورهای منتهی به شمال تا ‌پایان هفته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، بر اساس‌ اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌ هوشمند تردد شمار بر‌خط‌ ‌در حال حاضر غیر از محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده در این گزارش، بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد.

    کل تردد ثبت‌شده در شبانه‌روز گذشته‌ براساس‌ اطلاعات‌‌‌‌‌‌ دریافتی از 1927 دستگاه تردد‌شمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت به روز قبل 5.2 درصد افزایش‌ نشان می‌دهد؛ در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 16.5 درصد، اوج تردد بین ساعات 18 الی 19 و کمترین تردد بین ساعات 3 الی 4 صبح صورت پذیرفت‌ که هموطنان‌ با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

    پرترددترین جاده‌های کشور

    آزادراه کرج-تهران، آزادراه تهران-کرج‌، آزادراه ‌‌کرج‌-قزوین، آزادراه ‌قزوین‌-کرج، ‌آزادراه‌ ‌‌‌تهران-قم‌‌‌، ‌‌آزادراه ‌قم-تهران‌‌، آزادراه زنجان - قزوین، محور تهران-شهریار و شهریار-تهران‌‌‌‌، محور ساوه-تهران و تهران-ساوه، مسیر کرج-ماهدشت‌، محور اراک-قم و محور تهران-پاکدشت در 24 ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشته‌اند‌.‌‌‌‌‌‌‌‌

    محدودیت‌ ترافیکی جاده‌ها تا روز شنبه ‌26 فروردین‌ماه 96

    ‌تردد موتور‌سیکلت از ساعت 12:00 ظهر روز چهارشنبه مورخ 96/01/23 الی ساعت 06:00 روز شنبه مورخ 96/01/26 از محورهای کرج-چالوس‌، هراز، ‌فیروزکوه و محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع ‌است؛ تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

    در محور کندوان تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14:00 الی 23:00 روز جمعه مورخ 96/01/25 از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است، با اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17:00 الی 23:00 روز جمعه مورخ 96/01/25 از مرزن آباد به سمت کرج به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

    ‌تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج - چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

    در محور هراز تردد تریلرها کماکان ممنوع است همچنین تردد‌ کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت 12:00 الی 24:00 روز چهارشنبه هفته جاری و همچنین از ساعت 08:00 الی 24:00 روزهای پنجشنبه و جمعه ‌هفته جاری ممنوع‌ است.

    در محور فیروزکوه تردد تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 12:00 الی 24:00 روز جمعه هفته جاری از تهران به قائم‌شهر و بالعکس‌، ممنوع ‌است.

    ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی و شرایط نامناسب فیزیکی راه

    محور شمشک-دیزین و بالعکس ‌واقع در استان‌های تهران و البرز‌ از مورخ 5 آبان 95 تا اطلاع بعدی به دلیل بارش برف و نبود ایمنی کافی‌ مسدود ‌است.

    محور رامیان - اولنگ - شاهرود ‌واقع در استان‌های گلستان و سمنان‌ به دلیل نبود ایمنی کافی، فعلاً مسدود ‌است.

    محور پونل- خلخال (‌حد فاصل زندیان تا الماس‌)‌ واقع در استان‌های گیلان‌ و اردبیل، از مورخ 1 آذر 95 تا اطلاع بعدی به دلیل بارش شدید برف‌، کولاک و نبود ایمنی کافی مسدود‌ است.

    محور سروآباد – پاوه‌ محدوده گردنه تته‌ واقع در استان کردستان‌ از مورخ 11 آذر 95 تا اطلاع بعدی به دلیل بارش شدید برف‌، کولاک و نبود ایمنی کافی مسدود است.

    ‌محور گنجنامه - تویسرکان‌، واقع در استان همدان‌، از مورخ 25 آذر 95 تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

    محور بستک - خمیر‌، واقع در استان هرمزگان، از مورخ 23 بهمن 95 تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است و تردد از مسیر جایگزین بستک – چاه سرمه – بندرعباس انجام می‌شود.‌​

    محور فرعی رودبار – قلعه گنج، واقع در استان کرمان، از مورخ 26 بهمن 95 تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

    ‌محور فرعی رودبار – کهنوج، واقع در جنوب استان کرمان، از مورخ 26 بهمن 95 تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود‌ است.

    محور قدیم فسا – داراب، واقع در استان فارس از مورخ 6 فروردین 96 تا اطلاع بعدی به دلیل آبگرفتگی مسدود است.

    محور استهبان – نی‌ریز (‌مسیر رفت‌)، واقع در استان فارس، از مورخ 7 اسفند 95 تا اطلاع بعدی به دلیل رانش زمین و نبود ایمنی کافی مسدود و تردد از مسیر جایگزین محور قدیم استهبان – نی‌ریز انجام می‌شود.

    محور کوثر – خلخال، واقع در استان اردبیل، از مورخ 16 فروردین 96 تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است و تردد از مسیر جایگزین خلخال - فیروزآباد انجام می‌شود.

    ‌محدودیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای

    محور محمدیار – نقده، واقع در استان آذربایجان غربی، از 17 فروردین تا 30 اردیبهشت ماه 96 ساعت 7:30 الی 18:30 به‌ دلیل اجرای عملیات احداث تقاطع راه‌آهن‌، حدفاصل کیلومتر 6 تا 350+7 مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین لاین رفت نقده به محمدیار انجام می‌شود.

    مسافران می‌توانند برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک کنند و یا با شماره‌های 141 و 88925252 تماس بگیرند.

    پیام‌های آموزشی و توصیه‌‌های ایمنی در رانندگی

    ایمنی رفت و آمد در جاده و خیابان‌ها یک نیاز ملی است.

    رانندگی‌ کاری دقیق و آگاهانه است، اگر تعداد سرنشینان اتومبیل زیاد باشد، نه تنها به سیستم فنی وسیله نقلیه آسیب می‌رساند، بلکه گاهی اوقات مانع دید راننده شده و از واکنش‌های سریع و به‌ موقع جلوگیری می‌کند.

    سنگ بنای مهارت و آموزش‌ ترافیکی را باید از مهد کودک گذاشت‌، مربیان‌ مهد کودک می‌توانند شخصیت ترافیکی بچه‌ها را شکل داده و خطراتی که در کمین کودکان است، را کاهش دهند.

    تلاش کنیم، با آموزش صحیح فرزندان‌مان را به آگاهی و مهارت در زمینه ترافیک برسانیم و اگر از این آموزش‌ها یک آسیب‌دیده هم کمتر شود، کار بزرگی انجام شده است.

    تابلوهای راهنمایی و رانندگی پیام آوران نظم و قانون هستند؛ رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ‌نشانگر شخصیت و فرهنگ اجتماعی ما است.

    به فرامین و توصیه‌های علائم و چراغ‌های راهنمایی توجه و از آنها پیروی کنید، توجه به این تابلوها که نشانه‌های نمادین قوانین و مقررات عبور و مرور هستند، الزامی است، این علائم‌ دستورالعمل رانندگی صحیح را نشان می‌دهند، مطمئن شوید، مفهوم همه علائم را می‌دانید.

    آرامش در حین رانندگی موقعیت‌های خطرناک سانحه‌ساز را برطرف می‌سازد.

    استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی بسیار خطرناک است، در صـورت ضرورت پاسخ گویی، خودرو را به منتهی‌الیه سمـت راست خیابان هدایت کرده و سپس به گفت‌‌وگو بپردازید‌، طبق آخرین بررسی‌ها‌ تلفن همراه عامل بسیاری از تصادفات رانندگی است.

    شما باید بتوانید شماره خودروها را از فاصله 20 متری بخوانید، اگر در دید خود مشکل دارید، حتما باید در مواقع رانندگی از عینک استفاده کنید.

    توصیه می‌شود‌، رانندگان همیشه در داخل خودرو یک دستگاه کپسول آتش‌نشانی استاندارد به منظور خاموش کردن آتش و مـهار ابعاد آن به همراه داشته باشند.

    داشتن حس مسئولیت و عدم توجه به منافع شخصی، مهمترین عامل برقراری ایمنی و جلوگیری از بروز سوانح دلخراش رانندگی است؛ اگر جاده و خودرو به گونه‌ای ایمن و صحیح ساخته شوند و در کنار آن کاربران نیز از قوانین تبعیت کنند، مشکلی در رانندگی به وجود نخواهد آمد.

    ‌گذشت در رانندگی اولین قدم در نظم دادن به ترافیک است

    سرعت زیاد در رانندگی‌، شتاب برای رسیدن به حوادث است؛ رانندگان دقت داشته باشند که‌ کمبود زمان خود را با سرعت زیاد‌ جبران نکنند.

    ‌رانندگان با رعایت اصول ایمنی، سفری‌ مطمئن خواهند داشت؛ مدت زمان تردد در جاده‌ها از مبدأ تا رسیدن به مقصد هم بخشی از سفر است، بهتر است مسافران از این زمان هم برای بهره‌مندی سفر خود استفاده کنند و فقط به رسیدن به مقصد نیندیشند.

    طبق آمار بسیاری از تصادفات رانندگی ‌در فاصله 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، راکبان موتورسیکلت‌ در صورت الزام تردد در حاشیه راه‌‌ها، همه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و احتیاط را در دستور کار خود قرار دهند‌.

    مقررات ترافیکی فقط مخصوص رانندگان نیست، رهگذران پیاده هم باید به آن توجه کنند.

    از عابران پیاده‌ در حاشیه شهرها تقاضا می‌شود، تا حد امکان در حاشیه جاده تردد نکنند و عبور عرضی از جاده نداشته باشند‌.

    بیشترین تصادفات رانندگی که در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، مربوط به راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده است؛ از رانندگان وسایل نقلیه خودرویی تقاضا می‌شود، احتیاط را بسیار بیشتر در این مسیر‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

    رانندگان عدم تخطی از سرعت مطمئنه و تردد با سرعت مجاز را همیشه در دستور کار خود قرار دهند، بیش از 50 درصد تصادفات رانندگی به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیرمجاز رخ می‌دهد.

    ‌در بسیاری از تصادفات رانندگی که در سرعت بالای 50 کیلومتر در ساعت رخ می‌دهد، بر اثر برخورد سـر راننده به شیشه جلو و قفسه سینه با فرمان اتومبیل ضربات مرگ‌آوری بر سرنشینان جلو وسیله نقلیه وارد می‌‌شود.

    ضربات وارده به ناحیه سر و گردن علت اصلی بیش از 70 درصد تصادفات منجر به فوت است، به همین دلیل بستن کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان ردیف اول وسایل نقلیه در حال حرکت در بزرگراه‌های درون شهری، کمربندی‌ها و جاده‌های بین شهری الزامی است.

    طبق مطالعات انجام شده تـوسط سازمان بهداشت جهانی استفاده صحیح از کمربند ایمنی احتمال مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را تا 60 درصد کاهش می‌دهد.

    هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها همواره از سمت راست حرکت کنید، مگر آنکه قصد سبقت داشته باشید‌، تغییر خط عبوری باید با احتیاط و با استفاده از چراغ راهنما انجام شود.

    مسافران‌ و رانندگان طول مسیر مبدأ تا مقصد را هم بخشی از سفر بدانند و عجله‌ای برای رسیدن به مقصد نداشته باشند، در طول مسیر استراحتی هر چند کوتاه داشته باشند، تا خواب‌آلودگی رفع شود، بسیاری از تصادفات رانندگی در فواصل 30 کیلومتری مانده به مقصد رخ داده است.

    هنگام سفر اطمینان حاصل کنید که شیشه‌های اتومبیل و چراغ‌های جلو و عقب و همچنین چراغ‌های ترمز‌ تمیز و ‌سالم باشد؛ از نور پایین استفاده کنید و در صورتی که نمی‌توانید بیشتر از صد متر مقابل خود را ببینید، چراغ‌های مه‌شکن خود را روشن ‌کنید.

    چنانچه قصد دارید سـرعت خود را کاهـش دهید به آرامی از تـرمزها استفاده کنید تا با روشن شدن چراغ‌های ترمز، رانندگانی که پشت سر شما حــرکت می‌کنند، از کم شدن سرعت شما آگاه شوند.

    در سفر، از وسایل هشدار دهنده خودرو نظیر‌ بوق، فلا‌شر، چـراغ‌های راهنما و غیره ‌‌بازدید کنید ‌و از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

    اگر در جاده مه غلیظ و شدید شد، به آهستگی به منتهی‌الیه سمت راست سواره‌رو رفته و توقف کنید، سپس‌ فلاشر ماشین را ‌فعال کنید.

    ‌به یاد داشته باشید در روزهای بارانی و برفی باید با دقت بیشتری رانندگی کرد‌، زیرا سطح اصطکاک چرخ‌های اتومبیل با آسفالت سطح سواره‌رو در چنین مواقعی کاهش می‌یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو