فونیکسریمکسبهتام

هشدار هواشناسی نسبت به اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی

عصر خودرو- مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش ۱۵ درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر، گفت: بارش‌ها در روز سه‌شنبه (۵ اردیبهشت)، در استان‌های مازندران، گلستان، شمال تهران، شمال سمنان و شمال البرز، شمال قزوین و مناطقی از گیلان شدت بیشتری خواهد داشت.

هشدار هواشناسی نسبت به اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، احد وظیفه  به وضعیت جوی کشور در روز جاری اشاره و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی ازغرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها امروز در مناطقی از اردبیل، نیمه شرقی کرمانشاه، شمال لرستان، نیمه شرقی کردستان، آذربایجان شرقی، شمال زنجان و شمال قزوین شدت بیشتری خواهد داشت.

    وی افزود: در روز سه‌شنبه (5 اردیبهشت)، بارش باران، گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مازندران، گلستان، شرق گیلان و دامنه‌های جنوبی البرز در شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

    وقوع گرد و خاک در 4 استان کشور
    مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: در روز چهارشنبه (6 اردیبهشت)، بارش باران، گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها در مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و شرق تهران همچنین وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد رخ خواهد داد.

    باران‌های رگباری خاصیت فصل بهار است
    وظیفه تاکید کرد: از آنجا که مهمترین مخاطره سامانه‌های جوی در این فصل رگبار موقت شدید همراه با صاعقه به‌خصوص در مناطق کوهپایه‌ای، تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تندباد شدید موقت است؛ توصیه می شود، ضمن انجام اقدامات احتیاطی لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی، برای برنامه‌ریزی و انجام سفر یا تردد در استان‌های اعلام شده وضع هوا را از اداره هواشناسی استان خود پیگیری شود.

    کاهش 15 درجه‌ای دما و تشدید بارش در سواحل دریای خزر

    وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت امروز (دوشنبه 4 اردیبهشت) و طی روز سه‌شنبه با نفوذ جریان‌های شمالی ضمن کاهش 10 تا 15 درجه‌ای دما، بارش باران در سواحل دریای خزر تشدید خواهد شد، اظهار کرد: در این بازه زمانی دریای خزر مواج می‌شود و روز چهارشنبه هوای سرد در این مناطق ماندگار خواهد بود. همچنین روز سه‌شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از شمال غرب، نواحی مرکزی و شمال شرق کشور نیز رگبار و رعد و برق وزش باد پیش‌بینی می‌شود که از بعدازظهر این روز در دامنه‌های جنوبی البرز گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد بود،.

    هشدار هواشناسی نسبت به اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی

    مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه در روز سه‌شنبه در شمال شرق کشور کاهش دما حدود 8 تا 12 درجه پیش بینی می شود، گفت: با توجه به کاهش دما، مه‌آلودگی و بارش باران و برف اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی البرز مرکزی و شرقی از اواخر سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه دور از انتظار نیست. در همین مدت دریای خزر نیز مواج و طوفانی خواهد بود، ازاینروتوصیه می‌شود اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت احتمالی به عمل آید.

    وظیفه با اشاره به اینکه در روز چهارشنبه (6 اردیبهشت) با نفوذ بیشتر زبانه پرفشار، هوای خنک نیمه شمالی کشور را فرا می گیرد، گفت: خلیج فارس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به سبب وزش باد شدید مواج خواهد شد. همچنین در روز چهارشنبه در مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

    پیش‌بینی وزش باد شدید در تهران

    وظیفه در مورد وضعیت جوی تهران در روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه‌شنبه (5 اردیبهشت)، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 28 و 15 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز چهارشنبه (6 اردیبهشت)، کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد شدید، در اواخر وقت بارش باران با بیشترین و کمترن دمای 23 و 14 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو