فونیکسریمکسبهتام

رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت:

ایران در فولاد و خودرو در آستانه پیوستن به بازار جهانی است

عصر خودرو- -رئیس جمهوری با تشکر از اقدامات ارزنده ای که در حوزه تجارت انجام شده است، گفت: علاوه بر قدم های بزرگی که در افزایش تولید کشاورزی، نفت و گاز و جذب سرمایه و صادرات تولید داخلی برداشته شده، پیوستن به بازارهای جهانی نیز با شتاب پیگیری می شودو علاوه بر حضور فعال پتروشیمی در بازار جهانی، در فولاد و خودرو نیز در آستانه پیوستن به بازار جهانی هستیم.

ایران در فولاد و خودرو در آستانه پیوستن به بازار جهانی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از   پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت در گزارشی در دو بخش تجارت خارجی و بازرگانی داخلی، تجارت، دستاوردها، اقدامات و راهبردهای این حوزه را برای هیات وزیران تشریح کرد.
    وی افزود: مثبت شدن تراز تجاری غیرنفتی در دو سال اخیر، تک رقمی شدن نرخ تورم، کاهش واردات و بهبود ترکیب آن از دستاوردهای مهمی است که بایستی در سال جاری نیز استمرار یابد.
    رئیس جمهوری همچنین بر تقویت تولید و توسعه گردشگری برای توسعه اشتغال در کشور تأکید کرد.

    **تشریح گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در دو بخش تجارت و بازرگانی ،دستاوردها، اقدامات و راهبردهای این حوزه در هیات دولت
    در گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از مثبت شدن تراز ارزش و وزن صادرات در سال‌های 1394 و 1395 و افزایش مقاصد صادراتی به 20 کشور به عنوان دستاوردهای صادرات کشور یاد شده است.
    افزایش سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نظام توزیع به هشت درصد، افزایش سهم فروش و تجارت الکترونیکی، ایجاد ثبات و آرامش در بازار برای تأمین کالا و اصلاح و نوین‌سازی نظام توزیع، کاهش نرخ تورم تولیدکننده نسبت به تورم مصرف کننده و بهبود رتبه بین‌المللی ایران برای زیرساخت های تجاری از 97 در سال 2014 به 72 در سال 2016 به عنوان مهم ترین دستاوردهای این حوزه یاد شده است.
    ایجاد ثبات در تصمیمات اقتصادی، لغو تعهد ارزی صادرکنندگان، احیای شورای عالی صادرات، کاهش تعداد طبقات از 15 به هشت با هدف شفاف‌سازی و جلوگیری از تخلفات احتمالی، وضع عوارض بر صادرات مواد خام، افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات به مبلغ 200 میلیون دلار، کاهش وثایق ورود موقت از دو برابر به معادل حقوق ورودی، سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی نزد بانک‌های عامل برای صادرات به میزان دو هزار میلیارد تومان در راستای سیاست‌های اعطای تسهیلات صادراتی در سال 1395، اختصاص یک میلیارد دلار به منظور اعطای اعتبار خریدار یا فروشنده به کشورهای هدف صادراتی توسط صندوق توسعه ملی، تهیه، تصویب و ابلاغ بسته حمایت از صادرات در سال 1395 و پیش‌بینی منابع مورد نیاز و برقراری خط منظم دریایی با کشورهای شمالی و جنوبی با پرداخت یارانه به هزینه حمل از محل سود سهام از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه صادرات است.
    در حوزه مدیریت واردات نیز اقداماتی از قبیل انجام اصلاحات تعرفه ای در راستای حمایت از تولید و مدیریت واردات، تبدیل حدود 50 درصد ردیف‌های تعرفه‌ای از ارز مبادله‌ای به ارز صادراتی، اجرای قانون حداکثر استفاده از توان داخل، اجرا کردن قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ساماندهی واردات کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای بادوام از طریق شناسنامه‌‌دار کردن نمایندگان رسمی و تجار انجام شده است.
    در پایان این گزارش، پیشنهادهای وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت استمرار دستاوردها و بهبود وضعیت تجارت جهت بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصاد دولت ارجاع شد.

    **مصوبات مربوط به برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلان شهرها اصلاح شد
    هیات وزیران با هدف اجرای هرچه مطلوب‌تر برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها، تسهیلات اختصاص یافته از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر کلان‌شهرها را از مبلغ 22 هزار میلیارد ریال به مبلغ 50 هزار میلیارد ریال افزایش داد.
    همچنین خریداران مشمول طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات بانکی تا پایان سال 1396 از شمول آیین نامه رعایت شاخص های مالی در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک های دولتی و نیز شرط عدم بدهی غیرجاری و چک برگشتی مستثنی شدند.

    *صدور مجوز برای امضای چندین توافقنامه همکاری
    دولت به وزارت کشور اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا و امضای موقت موافقتنامه همکاریهای امنیتی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان اقدام کند.
    این وزارتخانه همچنین مجاز است نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا و امضای موقت پروتکل همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته در دریای خزر الحاقی به موافقتنامه همکاری در زمینه امنیت در دریای خزر اقدام نماید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو