فونیکسریمکسبهتام

در مراسم بهره‌برداری از ۲۰ پروژه شهری مطرح شد؛

افتتاح ۵ تقاطع فرامنطقه‌ای در دو سال

حذف گره‌های ترافیکی

عصر خودرو- شهردار منطقه ۲۱ تهران با اشاره به افتتاح ۵ تقاطع فرامنطقه‌ای از حذف گره‌های ترافیکی در این منطقه خبر داد.

افتتاح ۵ تقاطع فرامنطقه‌ای در دو سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جمال بافرانی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 20 پروژه فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و ترافیکی منطقه 21 گفت: در طول دو سال گذشته 5 تقاطع مهم و فرامنطقه‌ای را در منطقه اجرا کردیم که مهمترین ویژگی آنها این بود که صرفاً برد منطقه‌ای نداشتند و 9 استان شمالی و غربی کشور از بزرگراه‌های فتح، لشگری، آزادگان و شهید فهمیده تردد می‌کنند.

    وی تأکید کرد: این تقاطع‌ها نقش بی نظیری در حل معضل ترافیک چند دهه گذشته در سطح منطقه داشته است.

    بافرانی اضافه کرد: بزرگراه شهید لشگری در چهارراه ایران خودرو در سه سطح زیرگذر، تراز صفر و روگذر تردد بسیار راحتی را ایجاد کرده است.

    وی تصریح کرد: از سال 69 اغلب مردم از نزدیک شدن به این چهارراه و تردد در آن به واسطه گره کور ترافیکی وحشت داشتند و مسیرهای جایگزین را انتخاب می‌کردند اما اکنون این مسیر به عنوان مسیر اصلی برای راننده‌ها تلقی می‌شود.

    شهردار منطقه 21 در ادامه گفت: تقاطع فتح و بلوار ایران خودرو ارتباط روانی را بین منطقه 18 و 21 ایجاد کرده است.

    بافرانی با اشاره به مهمترین ویژگی این پروژه‌ها گفت: جدا از نقش کارکردی این تقاطع‌ها اجرای سریع پروژه‌ها و انجام فعالیت‌ها با تمرکز بر فعالیت‌های شبانه که کمترین آزار را برای مردم ایجاد می‌کرد مهمترین ویژگی پروژه‌ها بوده است.

    وی افزود: تقاطع بزرگراه فتح - بلوار گل‌ها اولین بار تهرانسر را با جمعیتی بالاتر از 100 هزار نفر از بن‌بست خارج کرد و این منطقه گسترده را وارد بزرگراه فتح ساخت.

    بافرانی یکی دیگر از پروژه‌های بسیار عظیم و فاخر را که در تهران کم‌نظیر است معرفی کرد و گفت: پل کاروانسرای سنگی یک و دو، بزرگراه‌های لشگری، فتح، شهید فهمیده، حکیم، شهید همت و خرازی را با هم ارتباط داده است. اکنون افرادی که به تهران وارد می‌شوند درست در مرز استان تهران و البرز از طریق پل‌های کاروانسرای سنگی به سهولت به مسیر خود ادامه می‌دهند.

    شهردار منطقه 21 در بخش دیگر صحبت‌های خود به اقدامات فرهنگی، ورزشی و آموزشی اشاره کرد و گفت: در اوایل سال 94 که مسئولیت خدمت در منطقه را پیدا کردم ما در 13 محل فقط سه سرای محله داشتیم که اکنون هشت سرای محله با تأکید بر معماری ایرانی، اسلامی ایجاد شده است.

    وی افزود: ما برای اولین بار در سطح منطقه بوستان ویژه بانوان را افتتاح کردیم و اولین پارک آموزش ترافیکی را در این دوره به بهره‌برداری رساندیم.

    خطر آب گرفتگی و سیل در منطقه به حدود صفر رسیده است

    بافرانی یکی دیگر از مشکلات منطقه 21 را آب گرفتگی و خطر سیل خواند و گفت: با بارش باران یا طغیان رود کن شاهد آبگرفتگی و ترافیک در سطح معابر می‌شدیم که با حذف برخی کانال‌ها و ایجاد کانال‌های اصولی و استاندارد این مسئله بسیار کاهش یافته است.

    وی گفت: سیلی که از رودخانه کن جاری می‌شد و همچنین پیشروی آب از جنوب دریاچه شهدای خلیج فارس به طور کامل مرتفع شده است.

    وی با اشاره به تأکید دکتر قالیباف شهردار تهران گفت: یکی از تاکیدات شهردار تهران در جلسات متعدد این بوده که محلات محروم منطقه 21 از سطح بالاتر امکانات رفاهی، ورزشی و فرهنگی برخوردار شوند و تفاوت موجود از بین برود.

    بافرانی در پایان گفت: به همین منظور 70 پروژه را در آبان ماه سال گذشته با حضور شهردار تهران افتتاح کردیم و امروز توفیق 20 پروژه جدید را یافته‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط