فونیکسریمکسبهتام

فولادگر مطرح کرد:

لزوم ظهور شرکت سوم در جاده مخصوص برای تولید خودروهای هیبریدی

عصر خودرو- رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید داخلی مجلس، گفت:یک شرکت سوم فارغ از ایران خودرو و سایپا باید تشکیل شود تا متولی تولید خودروهای هیبریدی شود.

لزوم ظهور شرکت سوم در جاده مخصوص برای تولید خودروهای هیبریدی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، حمیدرضا فولادگر  با اشاره به تاکید قانون برنامه ششم توسعه و هوای پاک برای توسعه خودروهای هیبریدی گفت:تولید خودروهای هیبریدی باید به عنوان یک سیاست و استراتژی آتی در صنعت خودرو دیده شود و کشورهای مختلف دنیا سالهاست که به تولید و استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی روی آورده است.

    نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دو خودروساز داخلی در حد تولید نمونه های تحقیقاتی خودروی هیبریدی ساخته اند، افزود:برای جلوگیری از افزایش آلایندگی هوا توسط خودروها باید سبد سوخت و انرژی خودروها متنوع شود، البته استفاده از LPG، CNG و برقی کردن خودروها برای تنوع در سبد سوخت انرژی مطرح شده است، که تولید خودروهای هیبریدی این سبد سوخت را متنوع تر کرده است.

    ایران می تواند قطب تولید خودروی هیبریدی در خاورمیانه شود

    فولادگر با اشاره به اینکه دولت در ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید ملزم شده که از تمام طرح هایی که موجب کاهش مصرف انرژی و سوخت های فسیلی می شود، حمایت کند، ادامه داد:ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید امکان حضور شرکت های خارجی و مشارکت با شرکت های داخلی را برای توسعه خودروهای هیبریدی فراهم کرده است، که از این فرصت باید برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی و جایگزینی سوخت های پاک استفاده کرد.

    وی با بیان اینکه یک شرکت سوم فارغ از ایران خودرو و سایپا تشکیل شده و متولی تولید خودروهای هیبریدی شرد، یادآور شد:با تشکیل شرکت سوم بازار خودرو تا حدودی از انحصار خارج می شود و دولت نیز ملزم به ایجاد زیرساخت ها و ارائه تسهیلات ارزان قیمت شود و حتی اصل سرمایه را ضمانت کند.

    رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی، تصریح کرد:می توان از منابع صندوق توسعه ملی برای گسترش شرکتی که متولی تولید خودروهای هیبریدی می شود، استفاده کرد و  حجم تولید این خودروها را انبوه کرد و حتی به کشورهای همسایه صادر کرد و قطب تولید خودروهای هیبریدی در خاورمیانه شد./

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو