فونیکسریمکسبهتام

سارق حرفه‌ای داخل خودرو دستگیر شد+عکس

عصر خودرو- سارق حرفه‌ای که پس از بررسی داخل خودروها و شناسایی کیف دستی یا اموال باارزش دیگری از قبیل گوشی تلفن همراه و لپ تاپ، در یک لحظه با تخریب شیشه صندلی عقب خودرو اقدام به سرقت آنها می‌کرد به دام پلیس افتاد.

سارق حرفه‌ای داخل خودرو دستگیر شد+عکس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبر«عصرخودرو» به نقل از فارس، در پی وقوع سرقت‌های مشابه داخل خودرو در سطح شهر تهران که طی آن سارق یا سارقان با تخریب شیشه درب عقب اقدام به ده‌ها فقره سرقت در سطح شهر تهران کرده بودند، پرونده ای ویژه در این خصوص در اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد.

    شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان:

    با بررسی پرونده‌های مشابه در سطح پایگاه‌های پلیس آگاهی، کلیه پرونده های مشابه ( سرقت به شیوه تخریب شیشه درب عقب خودرو ) در اداره بیستم پلیس آگاهی متمرکز شد و تحقیقات از مالباختگان در دستور کار کارآگاهان این اداره قرار گرفت.

    در تحقیقات از مالباختگان مشخص شد که در تمامی این سرقت ها ، سارق یا سارقین به هیچ عنوان به دنبال سرقت لوازم داخل خودرو از قبیل سیستم ضبط و باند و ... نبوده و صرفا آن دسته خودروهایی را که داخل آنها کیف و دیگر اموال باارزش ( گوشی تلفن همراه ، لپ تاپ و ... ) قرار داشته ، مورد سرقت قرار داده اند .

    شناسایی سارق حرفه ای در داستان یک اخاذی:

    در ادامه رسیدگی به پرونده، مالباخته ای با حضور در اداره بیستم به کارآگاهان عنوان داشت که فردی ناشناس طی تماس تلفنی به او عنوان داشته است که در ازای دریافتی مبلغی حاضر به بازپس فرستادن لپ تاپ مسروقه وی است.

    بلافاصله اقدامات پلیسی جهت شناسایی فرد ناشناس در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی، فرد ناشناس در شهرستان اسلامشهر به نام "جابر" ( 30 ساله ) شناسایی شد.

    کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 6 تهران و اخذ نیابت قضایی، به شهرستان اسلامشهر اعزام و در مورخه 96/2/12 موفق به دستگیری جابر شدند.

    "جابر" پس از دستگیری صراحتا به تلاش برای اخاذی از صاحب لپ تاپ اعتراف و عنوان داشت که لپ تاپ مسروقه را از شخصی به نام فرهاد، آن هم به قیمتی بسیار کمتر از ارزش واقعی آن (حدودا 500 هزار تومان) خریداری نموده است.

     

    جابر در اظهاراتش ضمن اعتراف صریح به اطلاع داشتن از مسروقه بودن لپ تاپ ، به کارآگاهان گفت: با بهره گیری از اطلاعات داخل لپ تاپ موفق به بدست آوردن مشخصات صاحب لپ تاپ و شماره تماس او شده و تصمیم گرفتم تا به بهانه بازپس فرستادن لپ تاپ از صاحب آن پول دریافت کنم.

    با معرفی "فرهاد . ک" ( 36 ساله ) از سوی جابر ، بلافاصله وی به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت های داخل خودرو که از سال 1389 بارها دستگیر و روانه زندان شده، شناسایی شد .

    دستگیری سارق تک رو :

    بررسی سوابق "فرهاد . ک" نشان داد که او تاکنون هشت مرتبه طی سال های مختلف دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری او نیز به 1394 باز می گردد که در آن پرونده ، پس از طی مدت زمان کوتاهی از دوران محکومیتش و با تأمین قرار قانونی ، از زندان آزاد و برابر دلایل و شواهد بدست آمده ، مجددا سرقت های خود را از سر گرفته است .

    با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق متعدد فرهاد . ک و انجام اقدامات پلیسی، سرانجام آخرین مخفیگاه وی در شهرستان اسلامشهر شناسایی شد و کارآگاهان اداره بیستم آگاهی با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و ضمن دستگیری متهم ، در بازرسی از مخفیگاه وی موفق به کشف مقادیر زیادی از انواع مدارک شناسایی متعلق به افراد و همچنین سازمان های مختلف ، کشف دهها عدد لپ تاپ ، دسته چک ، اسناد مالکیت زمین ، اسناد خودروهای مختلف ، اسناد و مدارک مرتبط به اصناف مختلف و .... شدند که همگی آنها بنا بر اعتراف صریح متهم به شیوه سرقت داخل خودرو ، مورد سرقت قرار گرفته بودند .

    "فرهاد . ک" در اعترافاتش به کاراگاهان گفت: هر باری که تصمیم به سرقت می گرفتم با هوندا 125 [قرمز رنگ] خود از اسلامشهر به تهران می آمدم؛ در محدوده پارک خودروها اقدام به وارسی داخل خودروها می کردم و پس از شناسایی خودروهایی که کیف دستی یا اموال باارزش دیگری از قبیل گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و ... در آنها قرار داشت ، در یک لحظه با تخریب شیشه صندلی عقب خودرو اقدام به سرقت کرده و پس از پر شدن خورجین موتور به سراغ خریداران اموال مسروقه رفته و آنها را می فروختم.

    سرهنگ کارآگاه صفدر جان پرور، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه خودرو پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهم پرونده که اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر دارد، در تحقیقات پلیسی صراحتا به دهها فقره سرقت داخل خودرو در محدوده های شمالی و مرکزی شهر تهران بویژه در مناطق امیرآباد، یوسف آباد، ستارخان، شهرک قدس ( شهرک غرب ) ، سعادت آباد، انقلاب، فردوسی، هفتم تیر، سنایی، عباس آباد، مطهری، سیدخندان و ... اعتراف نموده؛ ضمن آنکه با دستگیری این سارق حرفه ای شاهد کاهش چشم گیری در وقوعات سرقت های داخل خودرو در سطح شهر تهران بوده ایم

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو