فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران:

ترمینال جدید شرق تابستان امسال افتتاح شود

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: با انتقال پایانه جدید شرق به محل جدید مشکلات زیست محیطی، ترافیکی و اجتماعی این پهنه کاهش می یابد.

ترمینال جدید شرق تابستان امسال افتتاح شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مازیار حسینی در حاشیه بازدید از مراحل پایانی عملیات عمرانی پایانه جدید شرق با بیان این مطلب افزود: انتقال پایانه شرق از سه راه تهرانپارس به محل جدید یکی از خواسته های به حق مردم شرق تهران است که می تواند در ارتقای کیفیت زندگی و بهتر شدن شرایط زیست محیطی، ترافیکی و حتی وضعیت فرهنگی و اجتماعی این پهنه تاثیرگذار باشد.

    وی با بیان اینکه پایانه جدید شرق، پایانه ای مدرن است ادامه داد: در این پایانه مواردی از نظرامکانات و تجهیزات سخت افزاری با رعایت استانداردهای جهانی رعایت شده که آن را در کشور منحصر به فرد می کند.
    به گفته معاون شهردار تهران؛ اعتقاد داریم که این پایانه حرکت جدیدی در زمینه بحث آلودگی هوا خواهد بود.
    وی با اشاره به پیشرفت 93 درصدی بنای پایانه بیان کرد: ساختمان این پایانه اکنون در مراحل نازک کاری قرار دارد و در مجموع باید گفت که تمامی کارهای عمرانی در این مجموعه با دقت بسیاری در حال انجام است. ضمن آنکه در بحث محوطه سازی نیز به پیشرفت 96 درصد رسیده ایم.
    به گفته وی؛ با توجه به اینکه در این محدوده حمل و نقل خودروهای سنگین انجام می شود، در ساخت آن از تکنیک های جدید استفاده شده است. به عنوان مثال در زیرسازی پایانه جدید شرق از بتن RTC استفاده شده است.
    مازیار حسینی با بیان اینکه بخش هایی از رمپ و لوپ های پایانه در گذشته ساخته شده است تاکید کرد: همچنین براساس تصمیماتی که در کمیته سویل پایانه گرفته شد؛ سایر رمپ و لوپ های مورد نیاز پایانه جدید شرق نیز ساخته شد.
    وی در ادامه با اشاره به اینکه پایانه جدید شرق با یکی از توقفگاه های شرکت واحد اتوبوسرانی تهران همجوار است، گفت: از نظر مهندسی‌ارزش قرار است تا توافقنامه ای بین شرکت واحد و سازمان پایانه ها منعقد شود تا در بحث سوخت گیری و تعمیرات از امکاناتی که در توقفگاه اتوبوسرانی قرار دارد، برای اتوبوس های پایانه شرق نیز استفاده شود تا دوباره این زیرساخت ها در محوطه پایانه ایجاد نشود.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به امتداد مترو به پایانه جدید شرق افزود: توافق دیگری که بین شرکت مترو و سازمان پایانه ها انجام شده این است که انتهای خط 2 از خیابان جشنواره به طول 3.5 کیلومتر به پایانه جدید شرق متصل شود. به همین منظور به مترو ابلاغ شده تا فرآیند برگزاری مناقصه در این بخش را انجام دهد.
    براساس گزارش روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حسینی ادامه داد: پیش بینی می کنیم در تابستان امسال ترمینال جدید شرق افتتاح شود و به تدریج تمامی شرکت هایی که در پایانه قدیم هستند به محل جدید منتقل شوند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو