فونیکسریمکسبهتام

همزمان با آغاز تابستان صورت گرفت؛

توصیه های اورژانسی به مسافران تابستانی

عصر خودرو- سرپرست سازمان اورژانس کشور، با اشاره به آغاز فصل تابستان و شروع سفرهای تابستانی، توصیه هایی به هموطنان ارائه کرد.

توصیه های اورژانسی به مسافران تابستانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، دکتر پیرحسین کولیوند با تاکید بر اینکه افراد دارای شرایط جسمی و روحی و یا مبتلا به بیماری خاص باید قبل از سفر با پزشک متخصص خود مشورت کنند، گفت: افراد مبتلا به نارسایی قلبی و یا لخته شدن خون باید پرواز های کوتاه مدتی داشته باشند و از نشستن های طولانی مدت پرهیز کنند و بیماران مبتلا به آسم و سایر بیماری های ریوی نیز باید از اقامت در شهرهای آلوده و مناطق مرتفع خودداری کنند.

    وی گفت: در مرحله اول افرادی که قصد سفر با مسافت طولانی و بین شهری را با وسیله شخصی خود را دارند، باید خودروی خود را از لحاظ برقی و مکانیکی بررسی کرده و نواقص فنی احتمالی را پیش از حرکت کردن برطرف کنند.

    سرپرست سازمان اورژانس کشور با تاکید بر این که رانندگان نباید به هنگام سفر بار اضافی روی باربند خودرو قرار دهند و به وسیله طناب و چادر، از سقوط لوازم جلوگیری کنند، افزود: لازم است رانندگان افرادی بیش از ظرفیت خودرو سوار نکنند و از سوار کردن افراد در پشت کامیونت و کامیون جدا خوردداری کنند.

    کولیوند باتاکید بر حمل کیف کمک های اولیه به هنگام سفر گفت: همراه داشتن کیف کمک های اولیه و خاموش کننده آتش نشانی در خودرو شخصی می تواند در زمان وقوع حادثه احتمالی و حریق به راننده و سرنشینان خودرو کمک کند.

    وی افزود: در صورت بروز هر گونه تصادف یا حادثه جاده ای در درجه اول لازم است راننده خودرو خود را به منتهی الیه سمت راست جاده هدایت کرده و با استفاده از علائم هشدار در فاصله 50 متری سایر رانندگان در حال حرکت را از حضور خود مطلع کند.

    کولیوند ادامه داد: در صورت بروز تصادف شدید در صورتی که بنزین از خودرو به بیرون نشت می کند لازم است رانندگان در درجه اول موتور ماشین را خاموش و بست باطری آن را قطع کنند.

    وی باتاکید بر حفظ خونسردی به هنگام بروز آتش سوزی در خودرو گفت: در صورت بروز آتش سوزی در خودرو ابتدا باید راننده و سرنشینان خودرو خونسردی خود را حفظ کرده و با استفاده از خاموش کننده آتش نشانی و بر طبق دستور العمل سعی کنند خودرو را خاموش کنند.

    سرپرست سازمان اورژانس بر لزوم توجه رانندگان و سرنشینان خودرو به هشدارهای پلیس راه تاکید کرد وافزود: لازم است از رانندگی با سرعت غیر مجاز پرهیز شود و به هنگام توقف های اضطراری نیز موارد ایمنی لازم رعایت شود.

    کولیوند با اشاره به رعایت دستورالعمل های ویژه برای سرنشینان بیمار و زنان باردار در طول سفر، افزود: افراد در طول سفر باید به این نکته توجه کنند که برخی از افراد که دارای شرایط خاصی هستند لازم است از دستورهای ویژه ای پیروی کنند برای مثال سفرهای هوایی برای زنان در اواخر بارداری ممنوع است.

    وی تاکید کرد: همچنین افراد مبتلا به نارسایی قلبی و یا لخته شدن خون باید پرواز های کوتاه مدتی داشته باشند و از نشستن های طولانی مدت پرهیز کنند و بیماران مبتلا به آسم و سایر بیماری های ریوی نیز باید از اقامت در شهرهای آلوده و مناطق مرتفع خودداری کنند.

    کولیوند با تاکید بر این که افراد دارای شرایط جسمی و روحی و یا مبتلا به بیماری خاصی باید قبل از سفر با پزشک متخصص خود مشورت کنند، افزود: افراد باید این نکته را مد نظر قرار دهند که کودکان و نوزادان نسبت به تغییر شرایط محیط حساس تر هستند و باید در طول سفر به آن ها توجه بیشتری کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو