فونیکسریمکسبهتام

پایان سفرهای تابستانی و توصیه‌های ایمنی به مسافران

عصر خودرو- افزایش سفرهای تابستانی در آخرین ماه تابستان و ایجاد ترافیک سنگین به ویژه در راه‌های استان البرز، دستگاه‌های خدمات رسان را آماده باش کرد.

پایان سفرهای تابستانی و توصیه‌های ایمنی به مسافران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،  سرهنگ رضا گودرزی، رئیس پلیس راه استان البرز  افزود: برای تسهیل در عبور و مرور، رانندگان قبل از سفر از وضعیت راه ها مطلع شده سپس اقدام به سفر کنند تا از ترافیک‌های طولانی پیشگیری شود.
    پیش بینی می شود در چند روز باقیمانده فصل تابستان شاهد بار ترافیکی سنگین در راه های استان البرز بویژه جاده کرج -چالوس باشیم که می‌طلبد رانندگان همکاری بیش از پیش با پلیس داشته باشند.
    چنانچه رانندگان قصد سفر به استان‌های شمالی کشور از جاده کرج - چالوس را دارند در صورت ترافیک سنگین می‌توانند از محورهای جایگزین استفاده کنند.
    سرهنگ گودرزی افزود: یکی از راه‌های خروجی از جاده کرج -چالوس، جاده نوجان - آتشگاه است که در موقع افزایش سفر سبب گره ترافیکی در این مسیر می‌شود که رانندگان با توجه به شرایط خاص محور، توصیه‌های ماموران پلیس راه را رعایت کنند.
    طی این مدت پایگاه های ثابت و سیار پلیس با بیش از  75 تیم گشت پلیس راه و پاس پیاده وضعیت ترافیکی جاده‌های استان البرز را در اوج سفرها رصد می‌کنند.
    مسافران هنگام سفر از توقف در حاشیه راه های استان البرز بویژه مناطق کوهستانی بپرهیزند، زیرا این اقدام بر بار ترافیکی موجود می افزاید.
    هموطنانی که قصد سفر دارند نسبت به توزیع ساعت سفر خود اقدام کنند، تا شاهد ترافیک سنگین‌تری در محورهای استان البرز نباشیم.
    فرمانده پلیس راه البرز خاطرنشان کرد: باتوجه به احتمال ناپایداری هوا و سقوط سنگ در جاده کرج - چالوس رانندگان از توقف در حاشیه راه خودداری کنند.

    مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

    آمادگی نیروهای امدادی هلال احمر البرز

    معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر البرز گفت: با توجه به روزهای پایانی فصل تابستان و افزایش سفرهای برون شهری، نیروهای امدادی این استان در آمادگی کامل به سر می‌برند.

    محمد حسین وطنی افزود: هلال احمر استان البرز نیز مانند سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان با اجرای طرح‌های ویژه برای خدمات رسانی به مردم آماده شده است.

    وی گفت: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی این استان، بویژه محور کرج - چالوس مستقر شده‌اند.

    امدادگران در 16 پایگاه امدادونجات بین شهری و مراکز شعب به صورت شبانه روزی مستقرهستند.

    مسافران ضمن رعایت نکات ایمنی هنگام سفر از سلامتی خودرو خود مطمئن و هنگام ورود به محورهای مواصلاتی از پر بودن باک بنزین خود اطمینان حاصل نمایند.

    وطنی ضمن درخواست از رانندگان نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی، از مسافران خواست در صورت هرگونه نیاز امدادی باسامانه 112 هلال احمر تماس حاصل کنند.

    18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک‌هزار و 450 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو