فونیکسریمکسبهتام

پیام مدیران خودروسازی به مناسبت روز صنعت و معدن

عصر خودرو- به مناسبت فرا رسیدن روز صنعت و معدن، مدیران‌عامل دو خودروساز بزرگ کشور پیام‌هایی را به این مناسبت صادر کردند.

پیام مدیران خودروسازی به مناسبت روز صنعت و معدن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از  دنیای اقتصاد، بر این اساس، مدیرعامل ایران خودرو ضمن تاکید بر ضرورت توجه به نیازهای این بخش از اقتصاد، به منظور توسعه بیش از پیش آن، خواستار عزم جدی نهادهای تصمیم‌گیر و سیاست‌گذار برای رفع مشکلات صنعت شد. هاشم یکه‌زارع گفت: بی‌تردید یکی از درخشان‌ترین صفحات تاریخ انقلاب اسلامی، گام‌های موثر و پیشرفت‌های در خور تحسینی است که کشور در عرصه صنعتی به آن دست یافته و این جز در سایه تلاش فرزندان صنعتگر این مرز و بوم که عرصه خدمت را تلاش در بخش صنعت برگزیده‌اند، میسر نبوده است. وی افزود: صنعت و معدن در افزایش تولید ناخالص ملی، درآمد سرانه و اشتغال کشور نقشی بسزا و تعیین‌کننده دارد؛ بنابراین لازم است در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های اجرایی توجهی ویژه به این بخش شود تا در سایه حمایت‌های لازم و ضروری بتوانیم شاهد بهبود بیش از پیش آن باشیم.

    به گفته وی، توجه به مساله نقدینگی و مسائل ناشی از قوانین و مقررات و بروکراسی دست و پاگیر، دشواری‌ها بر سر راه نوسازی واحدهای صنعتی قدیمی، همچنین ضرورت ایجاد و تثبیت سیاست‌های حمایتی برای توسعه بازارهای صادراتی به‌عنوان نیاز اساسی توسعه صنعتی، از مجموعه موضوعات مبتلابه بخش صنعت در اقتصاد به‌شمار می‌روند و می‌توان با حل آنها، گره‌های تنیده بر پیکر این بخش از اقتصاد را گشود. اما مدیرعامل سایپا نیز در پیام خود گفت: گروه خودروسازی سایپا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با هدایت، درایت و تلاش همه ارکان سازمان کوشیده تا از محدوده زیان خارج و دوباره در مسیر بهره­ و ری و سوددهی قرار گیرد. مهدی جمالی افزود: امروزه پدیده جهانی‌شدن باعث‌ شده تا حدودی مرزبندی‌های جغرافیایی و سرزمینی کمرنگ‌تر از گذشته شود و بیشتر در قالب تعاملات و ارتباطات نمود یابد؛ بنابراین هر کشوری به تنهایی و به دور از تعامل با جهان نمی‌تواند به توفیق کامل نائل شود. وی ادامه داد: خودروسازی از مهم‌ترین صنایع هر کشور است که صنایع متعددی به آن در تامین مواد اولیه و قطعات و تولید محصول نهایی وابستگی دارند؛ بنابراین چنانچه صنعت خودرو بتواند بر پایه توانمندی‌های داخلی ادامه حیات دهد به یقین از تنگناها و نوسانات متعدد در بازار رقابت رهایی خواهد یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو