فونیکسریمکسبهتام

مقام پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

سیستم ردیاب در خودروها نصب می شود

عصر خودرو- مدیر کل پیشگیری وضعی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، نسبت به نصب ردیاب برای کاهش سرقت خودرو از پایان تیرماه جاری خبرداد و گفت: این طرح در ۹ تا ۱۱ استان کشور اجرایی می شود.

سیستم ردیاب در خودروها نصب می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، علیرضا ساوری روز پنجشنبه  با بیان اینکه نصب این ردیاب در خودروهایی که بیشترین سرقت را دارند اجرایی می شود، افزود: با توجه به فراوانی سرقت خودرو در کشور و اینکه سال گذشته بین 80 تا 85 هزار خودرو سرقت شده است و همچنین با توجه به اینکه 95 درصد خودروهای سرقتی مربوط به مدل 88 و پایین تر از آن بود که از ضریب ایمنی کمتری برخوردار بوده اند، این طرح اجرایی می شود.

    وی اضافه کرد: نوع خودروهایی که عمدتا مورد سرقت قرار می گیرند به ترتیب شامل پراید، سمند، پژو، نیسان و پیکان است.

    ساوری با بیان اینکه در نگاه اول با هدفگذاری 300 تا 500 هزار خودرو در 9 تا 11 استان نسبت به نصب ردیاب خودرو اقدام می شود، گفت: نصب ردیاب در خودروهایی انجام می شود که بیشترین آسیب پذیری را در بحث سرقت دارند و آسیب پذیری آنها بسیار پایین است.
    وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح، شاهد کاهش و کنترل مهار سرقت خودرو بویژه در استان های با بیشترین فراوانی سرقت خودرو باشیم.

    ** سه شرکت پای کار نصب ردیاب خودرو

    مدیرکل پیشگیری وضعی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه درباره شرکت های طرف قرار داد اظهار کرد: با هفت شرکتی که در این حوزه دارای تخصص لازم هستند وارد مذاکره شده ایم و قرار است از این هفت شرکت، سه شرکت را در 9 تا 11 استان برای نصب ردیاب حمایت معنوی داشته باشیم.

    به گفته وی، هزینه نصب ردیاب 400 تا 500 هزار تومان از سوی شرکت ها عنوان شده است که با درنظر گرفتن یکسری شاخص ها و مذاکرات با سازندگان ردیاب ، قیمت از 150 هزار تومان تا 200 هزار تومان کاهش داده شد.

    ساوری با اشاره به اینکه نصب ردیاب روی خودروها از پایان تیرماه انجام می‌شود، گفت: این ردیاب در 20 نقطه خودرو نصب می شود و با توجه به اینکه در سرقت زمان مهم است، سارقان نمی توانند تمام این نقاط را از کار بیاندازند.
    وی ادامه داد: این دستگاه طوری طراحی شده که اگر سارق باطری خودرو را هم از کار بیاندازد، دستگاه ردیاب تا سه ساعت به وسیله باطری پشتیبان می تواند کار کند و به محض جابجایی خودرو ردیاب پیامکی را به راننده ارسال می کند و می تواند مکان خودرو را با ضریب خطای 10متر نشان دهد.

    ** طراحی نرم افزاری آلارمی (زنگ هشدار) با هدف کاهش تصادفات

    مدیر کل پیشگیری وضعی قوه قضاییه همچنین از همکاری دیگر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با ناجا خبر داد و گفت: نرم‌افزاری به منظور کاهش تصادفات طراحی شده است که با ارسال هشدار صوتی نقاط حادثه‌خیز را به رانندگان اطلاع می ‌دهد.

    وی افزود: این نرم افزار در سه مرحله آشکارسازی نقاط پرتصادف ، تلاش در اصلاح و مرمت این نقاط و ارتقای ایمنی این راه ها اجرا می شود که فعلا مرحله نخست انجام و 1585 نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده است.

    ساوری اظهار کرد: با توجه به نقش ، سهم و ضریب وزنی نقاط پرتصادف در بروز تصادفات و خسارت های جانی و مالی در این محورها ،در مرحله اول تلاش بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از وضعیت این محورها به رانندگان و عبوری های این مسیرهاست.

    وی افزود: به همین منظور از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با همکاری ناجا و به طور مشخص با محوریت پلیس راهور ناجا و مسئولان ذیربط در وزارت راه وشهرسازی و کمیسیون ایمنی راه ها جلسه ای برگزار و قرار شد اپی (دستگاهی که داخل دوربین های نظارت نصب می شود) طراحی شود که یکهزار و 585 نقطه از طریق اطلاع رسانی به موقع خطرات را به رانندگان خودروهای عبوری گوشزد کند.

    ساوری افزود: همچنین در این نقاط دوربین های کنترل سرعت از طریق ارسال آلارم به آنها رعایت احتیاط و دقت را اعلام می کند.

    به گفته وی، این طرح قبلا به صورت پایلوت در اصفهان اجرا شد که نتیجه و اثربخشی خوبی داشته و قرار شد در نقاط 31 گانه استان های کشور بویژه نقاط پرتردد به اجرا در بیاید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو