فونیکسریمکسبهتام

مهندس ملکی تهرانی خبرداد:‌

برنامه‌های ایران خودرو برای اصلاح ترکیب سبد دارایی ها

عصر خودرو- قائم مقام ارشد مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو،‌ جزییات اقدامات و برنامه‌های ایران خودرو برای اصلاح ترکیب سبد دارایی‌ها با هدف بهبود کارایی شرکت‌های زیرمجموعه را اعلام کرد.

برنامه‌های ایران خودرو برای اصلاح ترکیب سبد دارایی ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایکوپرس، مهندس عباس ملکی تهرانی در تشریح این برنامه ها و اقدامات گفت: جمع ارزش سهام شرکت های واگذار شده ایران خودرو در سال مالی 95 معادل مبلغ سه هزار و 37 میلیارد ریال بوده است.


    وی افزود:‌ اجرای این برنامه، موجب افزایش درآمدهای ایران خودرو از محل واگذاری دارایی‌های مازاد شده است.

    ملکی تهرانی با اشاره به تحول ساختاری ایجاد شده در فضای صنعت خودرو در دولت تدبیر و امید و به ویژه پس از اجرایی شدن برجام گفت: از جمله اهداف اقتصادی دولت تدبیر و امید ایجاد تعادل در بازارهای مختلف؛ نظیر بازارهای کالا، سرمایه، مسکن و پول بوده است و خوش بختانه دولت در این مسیر تعامل سازنده‌ای با اقتصاد جهانی در عین توجه به تحکیم بنیان های اقتصاد داخلی را مدنظر قرار داده است.

    وی تاکیدکرد: شرکت ایران خودرو نیز هم‌سو با فضای با نشاط ایجاد شده، ناشی از عملکرد حوزه سیاست خارجی در دولت یازدهم، سیاست اصلاح ساختار سبد دارایی‌هایش را در دستور کار قرار داده است.

    قائم مقام ارشد مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو توضیح داد: این سیاست در چارچوب آیین نامه واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه، مصوب هیات مدیره ایران خودرو به اجرا درآمده است.

    به گفته ملکی تهرانی، در این چارچوب اهتمام اصلی و تمرکز ویژه مدیریت گروه بر واگذاری سهام شرکت‌های زیر مجموعه بوده است.

    وی با اشاره به آمار واگذاری سهام شرکت‌های زیرمجموعه در سال مالی گذشته اعلام کرد: در سال مالی 1395 معادل 14 درصد سهام شرکت بیمه پارسیان به مبلغ یک هزار و 59 میلیارد ریال واگذار شد. هم چنین دو درصد از سهام شرکت ایران خودرو متعلق به شرکت سرمایه گذاری سمند به مبلغ یک هزار و  127 میلیارد ریال فروخته شد.

    ملکی تهرانی گفت: در ادامه اجرای برنامه اصلاح ساختار سبد دارایی‌های ایران خودرو، 70 درصد از سهام شرکت فنرسازی خاور نیز در مجموع  به مبلغ 353 میلیارد ریال واگذار شد. در این میان بخش دیگری از سهام متعلق به گروه ایران خودرو در سایر شرکت های فعال در بورس در مجموع به مبلغ 517 میلیارد ریال فروخته شد.

    وی با اشاره به برنامه ایران خودرو برای واگذاری سهام دیگر شرکت های تابعه در سال مالی جاری تاکید کرد: این شرکت در نظر دارد پس از بررسی و تحلیل سبد سرمایه‌گذاری‌ها در صورت لزوم فرایند اصلاح ساختار را امسال هم ادامه دهد، اما طبیعتا این فرایند باید با هدف بهینه‌سازی ترکیب دارایی‌ها در عین رعایت صرفه و صلاح اقتصادی به اجرا درآید.

    قائم مقام ارشد مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودروافزود: توجه داشته باشید که برنامه واگذاری سهام شرکت‌های زیر مجموعه، با نگاه به افزایش بهره‌وری سرمایه گروه صنعتی ایران خودرو و استفاده بهینه و موثر از دارایی‌های غیر مولد صورت گرفته است. ضمن این که تعیین تکلیف آن دسته از سرمایه گذاری‌هایی که بازده مناسبی نداشته‌اند، یکی دیگر از اهداف ایران خودرو از تدوین این برنامه بوده است.

    وی ضمن ابراز امیدواری به نتایج اجرای این برنامه در تداوم فعالیت‌های تولیدی ایران‌خودرو گفت: در صورت تحقق اهداف این برنامه، انتظار داریم ساختار سبد دارایی‌های ایران خودرو بهینه سازی و اصلاح شود. ضمن این که تامین مالی بهینه از منابع غیرمولد یکی دیگر از اثرات مبارک اجرای این سیاست خواهد بود.

      ملکی تهرانی ابراز خوش بینی کرد، با اجرای صحیح و دقیق سیاست اصلاح ساختار سبد دارایی‌ها، هم توان رقابتی گروه صنعتی ایران خودرو ارتقا یابد و هم بازده مناسبی از محل فروش دارایی‌های کم بازده کسب شود.

    وی درباره واگذاری سایت های داخلی و خارجی توضیح داد: سایت‌های داخلی ابزارهای افزایش تولید در شرکت ایران خودرو هستند، بنابراین با توجه به وضع شرکت‌ها و سایت‌های داخلی و نقش آن‌ها در تولید و عملکرد کلی ایران خودرو، در صورتی‌که متقاضی صاحب اهلیت و امکانات مالی مناسب وجود داشته باشد برای فروش بعضی از سایت‌های داخلی باب مذاکره را بسته نمی‌بینیم. 

    قائم مقام ارشد مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در قالب همین نگاه و برنامه، تاکنون چند سایت داخلی از جمله شرکت ایران خودرو سمنان و شرکت ایران خودرو آذربایجان واگذار شده است.

    به گفته ملکی تهرانی در صورت وجود متقاضی خرید برای برخی دیگر از سایت‌های داخلی و خارجی، پیشنهادها طبق چارچوب اعلام شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    وی با اشاره به افزایش تولید ایران خودرو در بهار امسال درباره تاثیر تولید محصولات جدید بر سودآوری و سهام ایران خودرو گفت:  با توجه به سیاست گذاری‌ها و برنامه تولید و فروش و ورود محصولات جدید و اقبال مشتریان به استفاده از خودروهای جدید، افزایش تولید و فروش، افزایش سودآوری را به دنبال خواهد داشت و طبیعتا افزایش سودآوری شرکت، سود سرمایه گذاران یا همان صاحبان سهام شرکت را افزایش خواهد داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو