فونیکسریمکسبهتام

تردد تاکسی پیکان ها از شهریور ماه در تهران ممنوع است

عصر خودرو- عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تاکسی پیکان ها از شهریور ماه در تهران اجازه فعالیت نخواهند داشت.

تردد تاکسی پیکان ها از شهریور ماه در تهران ممنوع است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازباشگاه خبرنگاران  ، ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به آخرین وضعیت خروج تاکسی پیکان ها از شهر تهران، اظهار داشت: کسانی که صاحب این خودروها هستند شرایط معیشتی خوبی ندارند از این رو  برای تسهیل شرایط این راننده ها قانونگذار یک وام 20 میلیون تومانی با بهره 16 درصدی مشخص کرده و شهرداری تهران نیز 4 میلیون وام قرض الحسنه بدون سود برای آنها در نظر گرفته تا بتوانند مشکل خود را برای نوسازی تاکسی های خود برطرف کنند.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: معاونت حمل و نقل و سوخت دولت هم خودروی این افراد را اسقاط می کند و در برابر اسقاط پنج میلیون تومان به رانندگان کمک می کند.

    قناعتی گفت: راننده تاکسی پیکان به راحتی می تواند با 29 میلیون تومان یک خودروی سمند 30 الی 31 میلیون تومانی را خریداری کند و در طول فعالیت هم قسط خود را پرداخت کند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات شهر تهران در حوزه حمل و نقل عمومی بسیار زیاد است، تصریح کرد: نوسازی تاکسی ها باید در شهر تهران اتفاق بیافتد چراکه این امر بسیار حائز اهمیت است.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: قرار بود سال گذشته برخی از راننده های تاکسی، خودروهای خود را نوسازی کنند اما به دلیل برخی  مشکلات از این اقدام استنکاف کردند که با آن ها برخورد قانونمندی داشتیم.

    قناعتی اضافه کرد: شهرداری تهران از اول تیرماه اعلام کرد که دیگر به تاکسی پیکان ها پروانه فعالیت داده نمی شود به همین دلیل این خودروها برای تبدیل وضعیت قدیمی خودرو به جدید باید به سازمان تاکسیرانی مراجعه و نسبت به تعویض خودروی خود اقدام کنند.

    وی با اشاره به تمدید پروانه تعدادی از تاکسی پیکان ها گفت: پروانه فعالیت این خودروها تا شهریورماه تمدید شده و رانندگان این خودروها تنها تا این زمان می توانند فعالیت کنند.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پایان عمر تاکسی پیکان ها در شهر تهران شهریور ماه خواهد بود و از آن زمان به بعد هیچ گونه خودروی تاکسی پیکانی در شهر تهران نخواهیم داشت، تاکید کرد: چند سال گذشته رئیس محیط زیست کشور اعلام کرد که خودروهای پیکان باید از مدار حمل و نقل شهری خارج شود چراکه تردد آنها زیبنده شهر نیست به همین دلیل از آن زمان نسبت به خروج آنها اقدام هایی انجام دادیم.

    قناعتی ادامه داد: تهران پایتخت کشور است به همین دلیل در حوزه حمل و نقل عمومی باید از مدل تاکسی هایی استفاده کنیم که برای جهان اسلام و سایر استان ها از ظاهر خوبی برخوردار باشد.

    وی با تاکید بر اینکه تاکسی پیکان از 50 سال گذشته تاکنون در کشور تردد می کنند، گفت:اگرچه از رده خارج کردن این نوع تاکسی ها برای تعدادی از رانندگان تاکسی سخت است اما باید سختی آن را تحمل کنند چراکه هم اکنون مشکلات این خودروها برای سایر شهروندان بسیار زیاد است.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تولید آلودگی توسط خودروهای پیکان افزود: اگر در راستای کاهش آلودگی هوا اقدامات جدی انجام ندهیم تلفات جانی زیادی خواهیم داشت.

    قناعتی تاکید کرد: شاید تصمیم ما در ظاهر برای راننده تاکسی ها که مشکلات معیشتی هم دارند معضل تلقی شود اما سلامت شهروندان برای ما مهمتر است به همین دلیل در وهله اول این کار را باید از ساماندهی خودروهای عمومی و دولتی شروع کنیم.

    وی ادامه داد: برای ایجاد شرایط مناسب در بحث حمل و نقل عمومی اتوبوس، تاکسی و مترو پیگیری های شورای اسلامی شهر تهران بسیار زیاد بوده چراکه اعضای شورا معتقدند تردد برخی از خودروهای قدیمی در شان شهروندان تهرانی نیست.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: 80 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران وجود دارد که بخشی از آنها مشمول طرح نوسازی می شوند به همین دلیل هم باید خودروی آن ها را تعویض کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط