فونیکسریمکسبهتام

معاون اول رئیس جمهور:

خودروسازان داخلی خود را آماده رقابت با همتایان خارجی کنند

عصر خودرو- معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه خودروسازان زمانی باید خوشحال باشند که مشتریان از محصولات تولیدی آنها ابراز رضایت کنند، بر حرکت خودروسازان ایرانی به سمت رقابت با همتایان خارجی تاکید کرد.

خودروسازان داخلی خود را آماده رقابت با همتایان خارجی کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از کارخانه خودروسازی در شهرستان صحنه اظهار کرد: صنعت خودروسازی در ایران جزو صنایع مهمی است و امروز استان پرظرفیت کرمانشاه نیز صاحب این صنعت شد.
    وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی در ایران از قدمت زیادی برخوردار است، افزود: امروز صدها هزار نفر در این صنعت که طی سالیان اخیر با رشد خوبی هم روبرو بوده، مشغول به کار هستند.
    جهانگیری ادامه داد: خوشبختانه صنعت خودروسازی در ایران با پیشرفت های خوبی مواجه بوده است که حضور چند شرکت خارجی در ایران برای همکاری های مشترک در این عرصه می تواند این ادعا را ثابت کند.
    معاون اول رئیس جمهور همچنین خواستار افزایش ارائه خدمات پس از فروش در صنعت خودروسازی کشور شد و گفت: مالک تمامی خودروهای ایرانی باید از حمایت های خودروسازان برخوردار و در هر نقطه ای از کشور که نیاز به کمک داشتند خدمات پس از فروش به آنها ارائه شود.
    وی تصریح کرد: هر چند کارهای خوبی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش طی سال های اخیر صورت گرفته است اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.
    جهانگیری در ادامه از صنعت قطعه سازی خودرو در کشور نیز تمجید کرد و گفت: باید قدر این صنعت را دانست و در راستای رفع مشکلات آن قدم های خوبی برداریم.
    معاون اول رئیس جمهور در عین حال خواستار حمایت خودروسازان از صنعت قطعه سازی خودرو شد و افزود: با این حال باید بر کار آنها نیز نظارت صورت گیرد تا شاهد تولید قطعات با کیفیت و مطئمنی باشیم.
    وی همچنین با یادآوری دوران مسئولیت خود در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در آن دوران سرانه خوردو در ایران یک خوردو به ازای هر 18 نفر یا به عبارتی هر چهار خانواده یک خودرو بود اما در سال های اخیر و بویژه در دولت تدبیر و امید این شرایط بهبود پیدا کرده است.
    جهانگیری افزود: تاکید دولت بر این است که هر خانواده یک خوردو داشته باشد تا بتوانند حمل و نقل آسان تری داشته باشند و با خودروی شخصی مسافرت کنند.
    معاون اول رئیس جمهور در عین حال خواستار توجه ویژه به حمل و نقل عمومی و مدیریت ترافیک شهری نیز شد و گفت: باید برای این دو موضوع مهم نیز چاره اندیشی کرد.
    وی در ادامه از بالا بودن مصرف انرژی در بخش های مختلف و به دنبال آن هدر رفت منابع گلایه کرد و یادآور شد: باید با مصرف درست و بهینه از این کار جلوگیری کنیم.
    جهانگیری با ابراز خرسندی از افتتاح کارخانه خودروسازی صحنه که جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه بوده است، گفت: کرمانشاه استانی با ظرفیت بالاست و قطعا بهره برداری از این طرح عظیم صنعتی تاثیرات خوبی در وضعیت اقتصادی این استان خواهد داشت.
    به گزارش ایرنا، در کارخانه خودروسازی شهرستان صحنه در مرحله اول سالانه 15 هزار دستگاه خودروی پژو پارس تولید می شود که این رقم تا پایان سال جاری قرار است به 30 دستگاه افزایش پیدا می کند.
    با بهره برداری از این کارخانه 187 شغل مستقیم ایجاد شده است که با افزایش ظرفیت تولید به 30 هزار دستگاه در سال، میزان اشتغالزایی به 330 نفر خواهد رسید.
    هدف نهایی کارخانه خودروسازی ایران خودرو که برای تکمیل آن 57 میلیارد تومان هزینه شده است، تولید سالانه 100 هزار دستگاه پژو پارس است.
    معاون اول رئیس جمهوری پیش از افتتاح این کارخانه، 2 سد 'زمکان' در شهرستان دالاهو و 'جامیشان' در شهرستان سنقر و کلیایی را افتتاح کرده بود.
    شرکت در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با رویکرد اقتصاد مقاومتی و تبیین نقش و تکالیف استانها در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از دیگر برنامه های سفر یک روزه اسحاق جهانگیری است.
    وزاری نیرو، صنعت و کشاورزی در این سفر معاون اول رییس جمهوری را همراهی می کنند.
    استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و 24 هزار و 640 کیلومتر مربع مساحت، دارای 14 شهرستان، 31 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 793 روستای دارای سکنه، در غرب کشور واقع شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو