فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد:

احتمال تغییر ساعات ترافیکی برخی مشاغل در نیمه دوم سال

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از احتمال تغییر ساعات ترافیکی برخی از مشاغل در جهت مدیریت و کنترل ترافیک با آغاز نیمه دوم سال خبر داد.

احتمال تغییر ساعات ترافیکی برخی مشاغل در نیمه دوم سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نخستین جلسه ستاد هماهنگی استقبال از مهر شهر تهران که با حضور سردار مهماندار فرمانده راهور تهران بزرگ و جمعی از مدیران و مسئولان حوزه ترافیک روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد:با توجه به باز شدن مدارس و مراکز علمی در مهر ماه و به تبع آن افزایش بار ترافیکی نیازمند برنامه ریزی های منسجم و هماهنگی در این خصوص با سازمان های متولی هستیم.

    وی ادامه داد: آنچه در نخستین جلسه هماهنگی ستاد استقبال از مهر مطرح شد، این بود که بتوانیم با هماهنگی و برنامه ریزی اصولی تبعات ترافیکی مهرماه را به حداقل برسانیم.

    معاون شهردار تهران با اشاره به کوتاه شدن روزها و تغییر ساعات ترافیکی در نیمه دوم سال به عنوان دو عامل تاثیرگذار در ترافیک عصرگاهی در پایتخت بیان کرد: تجربه نشان داده ترافیک در دو هفته اول مهرماه به نسبت سایر ماه های سال افزایش 20 تا 30 درصدی دارد که یکی از دلایل این ترافیک کوتاه شدن روز و به تبع آن ادغام ترافیک عصرگاهی و شبانگاهی با یکدیگر است.

    وی با بیان اینکه برنامه ریزی منسجم می تواند در مدیریت ترافیک اول مهرماه موثر باشد، تاکید کرد: یکی از تصمیماتی که در نخستین جلسه ستاد هماهنگی استقبال از مهر شهر تهران گرفته شد، این بود که با اخذ مجوز شورای ترافیک شهر تهران بتوانیم برای دو هفته اول مهرماه ساعات ترافیک برخی از مشاغل را تغییر دهیم. به عنوان مثال ساعت شروع کار ادارات دیرتر از مدارس انتخاب شود تا والدین بعد از رساندن فرزندانشان به مدرسه به محل کار خود بروند. البته این ایده نیاز به کارشناسی دارد و باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه تغییر در ترافیک به نسبت سال های قبل نیازمند ایده و طرح های ویژه ای است،یادآور شد: تلاش داریم تا با هماهنگی هایی که انجام می دهیم تبعات افزایش بار ترافیکی مهرماه را به حداقل برسانیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نقش شهروندان در کاهش بار ترافیکی مهرماه گفت: مدیران مدارس، انجمن اولیا و مربیان و آموزش و پرورش نیز باید در این زمینه همکاری های لازم را با مدیریت شهری تهران داشته باشند.

    وی درباره فعالیت سرویس مدارس نیز توضیح داد: در خصوص نحوه فعالیت مدارس نیز به زودی جلسه ای با رئیس آموزش و پرورش شهر تهران برگزار خواهیم کرد تا هماهنگی های مربوطه در این خصوص و اقدامات مربوط به سرویس مدارس زودتر از سال های گذشته انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو