فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تبریز ۹۶ (۵)

نماینده مردم تبریز در مجلس مطرح کرد: تاثیر نمایشگاه خودرو تبریز در اقتصاد کشور

عصر خودرو- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه خودرو تبریز، گفت: نمایشگاه خودرو تبریز مرجعی است که تاثیر اقتصادی آن فقط به این شهر و استان آذربایجان شرقی ختم نمی شود، بلکه تاثیر خود را در کل کشور می گذارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس مطرح کرد: تاثیر نمایشگاه خودرو تبریز در اقتصاد کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، محمد حسین فرهنگی در باره برگزاری  نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته در تبریز، با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی و تبریز به عنوان یکی از مهم ترین قطب های صنعت خودرو در کشور شناخته شده است، گفت: قدمت تولید خودرو و قطعه سازی در این استان به سالیان دور باز می گردد و می توان از پتانسیل های این استان برای توسعه صنعت خودرو و قطعه سازی استفاده کرد.
    نماینده مردم تبریز، اسکو و آذر شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخستین دوره نمایشگاه خودرو در تبریز  20 سال پیش برگزار شد، ادامه داد: نمایشگاه خودرو در تبریز قدمتی بیشتر از نمایشگاه خودرو در تهران، مشهد و سایر شهرها دارد. این نمایشگاه هرساله  به‌طور پیوسته برگزار شده و شمار بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان این نمایشگاه افزایش پیدا می‌کند که نشان از موفقیت این نمایشگاه است.
    وی اظهار داشت: آذربایجان شرقی و تبریز علاوه بر پتانسیل های یاد شده از لحاظ موقعیت جغرافیایی و دسترسی به بازارهای صادراتی ظرفیت تبدیل شدن به  پایگاه صادراتی خودروی کشوراست.
    فرهنگی  در پاسخ به این سوال که برگزاری  این گونه نمایشگاه ها چه تاثیری می تواند بر توسعه و اشتغال آذربایجان شرقی داشته باشد؟ گفت: به طور یقین معرفی و آشنا شدن متقاضیان با ظرفیت ها  این استان در توسعه و رشد صنعت خودرو می تواند از دستاوردهای نمایشگاه ها محسوب شود که در صورت تحقق این دستاورد می توان شاهد آثارمثبت در حوزه اشتغال و توسعه در این استان و صنعت خودرو کشور بود.
    وی ادامه داد: به طور یقین با رونق و شکوفایی در صنعت خودرو و قطعه سازی  دغدغه مسئولان و نمایندگان مجلس  که رفع بیکاری و اشتغال زایی است برطرف شود.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره استقبال از نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته در تبریز، تصریح کرد :استقبال از نمایشگاه بین المللی خودرو و صنایع وابسته در تبریز بستگی به نوع برخورد رسانه ای با موضوع و طرح مسئله با مخاطبان خاص و عام  دارد.
    نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تاکید براینکه بخشی از بازدیدکنندگان از این نمایشگاه متخصصین این صنعت هستند، گفت:  با توجه به آنکه آذربایجان شرقی قطب قطعه‌سازی کشور محسوب می شود، متخصصین برای مذاکره با قطعه سازان در نمایشگاه حاضر خواهند شد و در گفتگو با خودروسازان نیز توانایی‌های خود را ارائه می‌کنند.
    وی تصریح کرد: از سوی دیگر بعضی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه را مردم عادی تشکیل می‌دهند که برای دیدن خودروهای جدید در نمایشگاه حاضر خواهند شد. ضمن آنکه بعضی از بازدیدکنندگان با دیدن فرصت‌های موجود در صنعت قطعه‌سازی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ترغیب خواهند شد.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بخش قابل توجهی از موفقیت این نمایشگاه را وجود نزدیک به 60 درصد تولید کنندگان قطعات خودرو در این استان می داند و معتقد است: باید به این نکته توجه داشت نمایشگاه خودرو تبریز مرجعی است که تاثیر اقتصادی آن فقط به این شهر و استان آذربایجان شرقی ختم نمی شود بلکه تاثیر خود را در کل کشور می گذارد.
    فرهنگی  به مشکلات صنعت خودرو کشور اشاره کرد و افزود: بخشی از مشکلات بازار خودرو کشور به تولید کنندگان داخلی باز می گردد چرا که در برخی از مواقع شاهد آن بوده ایم که خودرو سازان به رقابت پذیری محصولات تولیدیشان و ارتقاء کیفیت  و کاهش قیمت و متناسب سازی این دو کمترتوجه می کنند.
    نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود:در حال حاضر صنعت خودرو در دنیا به سمت تکنولوژی های روز حرکت می کنند که از جمله می توان به کاهش مصرف سوخت و متناسب سازی مصرف سوخت خودرو های تولیدی با محیط زیست و موضوعاتی ازاین دست می پردازند و به طور یقین برگزرای نمایشگاه های بین المللی می تواند مکانی باشد تا خودروساران داخلی با خارجی ها تعاملاتی را درزمینه های مختلف انجام دهند که به طور یقین این موضوع باعث پیشرفت و به روز شدن صنعت خودرو کشور خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط