فونیکسریمکسبهتام

تولید خودروهای برقی و هیبریدی به زودی از خودروهای بنزینی پیشی می‌گیرد

عصر خودرو- با توجه به برنامه ارائه شده از سوی شرکت‌های بزرگ خودروسازی نظیر بی‌ام‌و و جکوارلندرور به نظر می‌رسد طی سال‌های نه چندان دور شاهد پیشی‌ گرفتن حجم تولید خودروهای برقی و هیبریدی از خودروهای بنزینی باشیم.

تولید خودروهای برقی و هیبریدی به زودی از خودروهای بنزینی پیشی می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، طی روزهای گذشته دو شرکت بی‌ام‌و آلمان و جگوارلندرور انگلیس از برنامه خود برای جایگزین کردن خودروهای برقی و هیبریدی به جای خودروهای بنزینی در خطوط تولید خود خبر دادند.

    پیشتر نیز شرکت خودروسازی ولوی سوئد اعلام کرده بود که تا سال 2020 تولید خودروهای بنزینی را به طور کامل متوقف کرده و خودروهای هیبریدی و برقی را جایگزین آن خواهد کرد.

    دیوید بیلی استاد دانشگاه آستون بیرمنگام انگلیس معتقد است که دیگر شرکت‌های تولیدکننده خودرو در اروپا نیز در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد طرح‌های مشابه هستند چرا که اتحادیه اروپا در حال تشدید استانداردهای خودروهای بنزینی و آلایندگی آنها است.

    بیلی معتقد است در صورت اعمال این استانداردها شرکت‌های آلمانی بیشترین آسیب را خواهند دید چرا که آنها خودروهای بزرگتر با حجم موتور بیشتر تولید می‌کنند.

    این استاد دانشگاه انگلیسی ادامه داد: تکنولوژی تولید خودروهای برقی و هیبریدی نیز روز به روز در حال پیشرفت است و با توجه به افزایش دسترسی به باتری‌ها با قیمت ارزان‌تر قیمت آنها نیز رو به افزایش است.

    بیلی معتقد است صنعت خودروسازی در آینده نزدیک شاهد تحول جدی در اوایل دهه 2020 میلادی خواهد بود. به گونه‌ای که حجم تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی از تولید خودروهای بنزینی سبقت خواهد گرفت.

    وی معتقد است یکی دیگر از عواملی که خودروسازان اروپایی را به اتخاذ چنین طرح‌هایی سوق می‌دهد رسوایی آلایندگی نظیر آنچه فولکس واگن درگیر آن شد است.

    از سوی دیگر دولت انگلیس نیز اعلام کرده است بر اساس برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده خودروهای تولیدی در این کشور باید تا سال 2050 به سطح آلایندگی صفر برسند که به نظر می‌رسد با اعمال قوانین جدید تا سال 2040 شاهد تحقق این هدف در برخی کشورهای اروپایی باشیم.

    البته یکی از اصلی‌ترین موانع پیش‌روی اجرای این طرح و توسعه تولید خودروهای برقی و هیبریدی نبود زیرساخت‌های کافی برای سرویس‌دهی به این خودروهاست.

    بیلی معتقد است با توجه به افزایش تعداد خودروهای الکتریکی و هیبریدی در خیابان‌ها ایستگاه‌های شارژ این خودروها به طور نسبی کاهش یافته و باید سرمایه‌گذاری بیشتری در توسعه آنها انجام شود.

    وی معتقد است کشورها باید نروژ را در این زمینه الگوی خود قرار دهند چرا که از هر 5 خودرو در نروژ یک خودرو الکتریکی و زیرساخت‌های مناسبی برای استفاده از این خودروها در این کشور اروپای شمالی ایجاد شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو