فونیکسریمکسبهتام

عضو انجمن صنعت موتورسیکلت مطرح کرد

پدیده "رهاسازی" موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌های پلیس

عصر خودرو- عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران ضمن پیشنهاد شکل‌گیری پلیس مخصوص برای برخورد با موتورسیکلت‌های پلاک مخدوش از پدیده رهاسازی موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌های پلیس به دلیل بالاتر بودن میزان جرائم از قیمت این وسائل نقلیه توسط مالکان خبر داد.

پدیده "رهاسازی" موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌های پلیس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، ابوالفضل حجازی در باره اینکه چگونه می‌توان با موتورسیکلت‌های با پلاک مخدوش مقابله کرد؟ گفت: بسیاری از این موتورسیکلت‌ها توسط سرنشین و به دلیل جلوگیری از جریمه‌های احتمالی توسط پلیس به این شکل در می‌آیند و قطعا نیازمند برخورد هستند.

    وی ادامه داد: باید پلیس به صورت مخصوص در این رابطه ورود کند و با سیستم‌های نامحسوس وارد عمل شود، چراکه بسیاری از سرنشین‌های موتورسیکلت‌های مربوطه در مقابل پلیس پلاک خود را به حالت اولیه بر می‌گردانند و پس از آنکه از محوطه مورد نظر خارج شدند مجددا پلاک خود را مخدوش می‌کنند.

    حجازی با تاکید بر این که شکل گیری پلیس نامحسوس جهت برخورد با موتورسیکلت‌های با پلاک مخدوش باید هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد، بیان کرد: این شیوه باید در چند نقطه به صورت پایلوت اجرایی و در رسانه‌ها منتشر شود تا کلیه موتورسیکلت‌ سواران از این موضوع مطلع شده و ترس از برخورد با آنها در سرنشین شکل گیرد.

    عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در پاسخ به این که چه تعداد موتورسیکلت در تهران وجود دارد، اعلام کرد: آماری که پلیس در ارتباط با موتورسیکلت‌ شماره‌گذاری شده در تهران اعلام می‌کند بیش از چهار میلیون دستگاه است که برخی از آنها در پارکینگ‌ها قرار داشته یا از تهران خارج شده‌اند یا آمار ما که مربوط به موتورسیکلت‌های در حال گردش در سطح شهر است معادل دو تا 2.5 میلیون دستگاه است.

    وی در مورد اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها در سطح شهر تهران که به زودی قرار است در دستور کار قرار گیرد، گفت: به طور حتم کنترل و نظارت مورد تایید است و در همه جا باید نظم شهری در دستور کار قرار گیرد، هرچند که در این رابطه بحث آلایندگی هوا نیز وجود دارد.

    حجازی افزود: در مورد اجرای موفق طرح ترافیک که موتورسیکلت‌ها در سطح شهر تهران علاوه بر فرهنگ سازی باید سیستم‌های کنترلی و نظارتی قوی شکل گیرد، چرا که بعضا میزان جریمه‌ها به حدی افزایش می‌یابد که مبالغ آنها بیش از رقم موتورسیکلت مربوطه است و زمانی که این وسایل نقلیه به پارکینگ منتقل می‌شود دیگر رغبتی برای خروج آنها توسط مالک وجود ندارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو