فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر:

معابر تهران به هیچ وجه وضعیت مناسبی برای معلولان ندارد

عصر خودرو- رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر با اشاره به اینکه وضعیت معابر تهران به هیچ وجه برای عبور و مرور معلولان مناسب نیست، گفت: کمیته‌ای باید در شورا تشکیل شود تا این وضعیت را سامان‌دهی کند.

معابر تهران به هیچ وجه وضعیت مناسبی برای معلولان ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمد جواد حق شناس افزود: معلولان متاسفانه ضمن اینکه از درد معلولیت رنج می‌برند، به دلیل نبود فرهنگ مناسب شهری نمی‌توانند در سطح شهر، محل کار یا محل زندگی از حداقل استانداردها برخوردار باشند و جامعه نتوانسته است این ملزومات را برای آن‌ها فراهم کند که این نیازمند بازنگری کلی در نگرش عموم جامعه نسبت به وضعیت معلولان است.

    حق شناس در ادامه تصریح کرد: کشور ما جزو یکی از پر تصادف‌ترین کشورهای جهان و رقم تلفات آن پرتعداد است. به همین دلیل این موضوع تعداد معلولان ناشی از تصادفات را هم به حجم معلولان کشور اضافه کرده و این باعث افزایش معلولان کشورمان نسبت به میانگین جهانی است.

    این عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به راهکارها برای حل معضلات شهری معلولان اظهار کرد: ما باید به سمت شکل دادن یک کمیته دائم در صحن شورا و در زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برویم. بعد از شکل‌گیری این کمیته باید تسهیلات، زمینه‌ها و برنامه‌هایی که وضعیت زندگی شهری را برای معلولان فراهم می‌کند به شورا ارایه شود. قطعا بررسی‌ها و اقدامات در این حوزه و نتایج آن مورد حمایت شورا قرار خواهد گرفت.

    وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و بهترین اقدامی که می توان برای بهبود وضعیت عبور و مرور معلولان صورت داد، به کار گرفتن مشارکت همگانی است زیرا امکانات شهرداری و مقدورات شورا به حدی نیست که بتواند تحولات اساسی در این حوزه ایجاد کند. این کار باید با مشارکت عموم مردم انجام شود.

    به گزارش سایت تهران سما حق شناس در پایان گفت: استانداردها، قوانین و ضوابط باید در نظر گرفته شود تا معماری اماکن عمومی و ساختمان‌های جدیدی که ساخته می‌شوند، به‌گونه ای باشد که پله، آسانسور و معابری برای دسترسی و نقل و انتقال راحت معلولان را فراهم آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو