فونیکسریمکسبهتام

جریمه راننده مدرسه در صورت داشتن سرنشین اضافه

افزایش ترافیک کلانشهر ها در هفته اول مهر

عصر خودرو- رئیس پلیس ترافیک شهری نیروی انتظامی اعلام کرد: ترافیک در هفته اول مهرماه در کلانشهرها نسبت به روزهای گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می یابد.

افزایش ترافیک کلانشهر ها در هفته اول مهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  از پایگاه خبری پلیس راهور ناجا، سرهنگ داوود قاسمیان افزود: ، پیک ترافیک این ایام از ساعت ١٢ تا 14 و 30 دقیقه یعنی ساعت تعطیلی مدارس خواهد بود.
    وی اظهار کرد: البته در روزهای آتی این وضعیت بهتر و مسیرهای پر ترافیک، شناسایی و ترددها روان تر می شود. ضمن این که تا ١٥ مهرماه، نیروهای پلیس در تمام معابر مستقرند و پوشش دهی ١۰۰ درصدی دارند و بعد از آن هم همچنان نسبت به روانسازی ترافیک نظارت خواهند داشت.
    وی گفت: در کلانشهرها بویژه در تهران بزرگ، بالغ بر یک میلیون و ١۰۰هزار دانش آموز در چرخه ترافیک قرار گرفته اند که طبعا باعث افزایش سفرها می شوند.
    رئیس پلیس ترافیک شهری اضافه کرد: این وضعیت از ابتدای صبح یعنی ساعت ٦:٣۰ تا ١۰ صبح ادامه خواهد داشت که تمهیداتی برای کاهش ترافیک این زمان در نظر گرفته شده است؛ مثل ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در سطح معابر شهری که در کاهش ترافیک اثرگذار است.
    سرهنگ قاسمیان اضافه کرد: در حال حاضر١۰ میلیون دانش آموز در چرخه ترافیک کشور قرار گرفته اند که می توانند میلیون ها سفر ایجاد کنند که باعث افزایش سفر و ترافیک سنگین مخصوصا جنب مدارس می شود، با دوربین های ثبت تخلفات و تجهیز خودروهای پلیس که در سطح معابر مستقر شده است به کنترل این وضعیت می پردازیم و نسبت به روانسازی ترافیک اقدام می کنیم.
    وی ادامه داد: همچنین به وسیله بالگردهایی که در آسمان کل کشور و به خصوص کلانشهرها وجود دارند نسبت به کنترل وضعیت و هدایت مسیرها اقدام می کنیم.
    رئیس پلیس ترافیک شهری نیروی انتظامی با بیان این که والدین هم باید هم سو با پلیس، آموزش های لازم را به فرزندان دانش آموز خود بدهند به این نکته تاکید کرد که والدین به دانش آموزان توصیه کنند ، حتی المقدور از پیاده رو تردد کنند و در صورت نیاز برای عبور از عرض خیابان از نقاط خط کشی شده یا پل های روگذر و زیرگذر استفاده کنند و اگر هیچ کدام وجود نداشت با استفاده از توصیه های پلیس راهور عبور کنند.

    **توصیه به سرویس های مدارس
    سرهنگ قاسمیان به رانندگانی که برچسب سرویس مدارس دارند توصیه کرد که رعایت قوانین رانندگی را در اولویت قرار دهند. این افراد همچینن رعایت سرعت مطمئنه و مهم تر از همه در کنار بیمه نامه شخص ثالث، بیمه نامه حمل و نقل عمومی را همراه داشته باشند تا در صورت لزوم استفاده کنند.

    **جریمه ١٥ هزار تومانی برای هرسرنشین اضافه سرویس ها
    رئیس پلیس ترافیک شهری با اشاره به این که خودروهایی که ظرفیت چهار تا پنج نفره دارند تحت هیچ شرایطی، اضافه تر از آن سوار نکنند، گفت: به ازای هر نفر سرنشین اضافه، پلیس مجبور است مبلغ ١٥ هزار تومان، کاربر خودرو را جریمه کند.
    قاسمیان ادامه داد: رانندگان سرویس ها حتما معاینه فنی داشته باشند چون پلیس کنترل می کند. عملکرد سرویس ها به صورت نامحسوس در طول سال، کنترل می شود. سرویس های متخلف، قطع به یقین متوقف و در صورت نیاز حتی سلب امتیاز هم خواهند شد.
    وی گفت: با وجود ترافیک سنگینی که طی این دو روز شاهد بودیم، اما همکاری والدین در کنار تعامل پلیس، شهرداری، آموزش و پرورش و رانندگان سرویس مدارس باعث شد تا ترافیک به نحو احسن کنترل شود.
    قاسمیان به والدینی که فرزندان خود را تا مدرسه مشایعت می کنند، توصیه کرد:حتما ٥۰ متر قبل یا بعد از در مدرسه متوقف شوند تا موجب تراکم بار ترافیکی و سدمعبر نشوند.
    رئیس پلیس ترافیک شهری برای روزهای آینده به خصوص هفته اول مهرماه توصیه کرد: رانندگان در این روزها هنگام رانندگی توجه بیشتری به جلو داشته باشند چرا که بسیاری از عابران این روزها دانش آموزان هستند که هنگام عبور از خیابان توجه کافی به اطراف ندارند.
    وی افزود: در زمان حاضر در تمام معابر کلانشهرها و شهرهایی که مدارس در حاشیه معابر دارند، تشدید برخورد با تخلفات راکبان موتورسیکلت ها را در دستور کار قرار داده ایم و رانندگان پرخطر را شناسایی و متوقف می کنیم.
    سرهنگ قاسمیان خاطرنشان کرد:نیاز است که رانندگان همپای پلیس ضمن رعایت مقررات رانندگی، به کاهش ترافیک کمک کنند. چرا که ظرفیت خیابان های ما با تقاضایمان برابر نیست. برای همین نیاز است که خودروها تردد بین خطوط را رعایت کنند، حق تقدم را در نظر داشته باشند و پشت خط ایست گذرگاه عابرپیاده توقف کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو