فونیکسریمکسبهتام

نرخ سرویس مدارس دربوشهر اعلام شد

عصر خودرو- معاون مالی و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان بوشهر گفت: براساس تصمیم کارگروه حمل و نقل دانش آموزی نرخ جدید سرویس مدارس در این شهرستان اعلام شد.

نرخ سرویس مدارس دربوشهر اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مرتضی روان دوست  افزود: براساس تصمیم این کارگروه برای جابه جایی هر دانش آموز در محدوده منطقه های 1 و 2 شهرداری برای مینی بوس هایی که یک مسیر رفت و برگشت دارند 550 هزار ریال که 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.
    وی اضافه کرد: همچنین برای جابه جایی هر دانش آموز از منطقه1 به 2 شهرداری و بالعکس برای مینی بوس هایی که یک شیفت فعالیت دارند نیز با 10 درصد افزایش 640هزار ریال تعیین شده است.
    روان دوست بیان کرد: برای جابه جایی هر دانش آموز در محدوده مناطق 1 و 2 شهرداری با خودرو ون و سواری تاکسی نیز با 10 درصد افزایش 880 هزار ریال و برای جابه جایی هر دانش آموز از محدوده منطقه 1 شهرداری به منطقه 2 و بالعکس نیز با 8.5درصد افزایش یک میلیون و 150هزار ریال تعیین شده و به تصویب فرمانداری رسیده است.
    وی، در باره بیش از حد مجاز (چهار سرنشین)سوار کردن در هر خودرو سواری دانش آموزان افزود: پلیس راهور مامورانی برای جلوگیری از بیش از حد نصاب پرشدن سرویس های سواری مدرسه ها قرار داده است.
    وی بیان کرد: امسال شرکت تاکسیرانی با پنج شرکت زیتون 1و2، تخته جمشید، مهرسای گشت آذین خلیج فارس و تاکسی بیسم بوشهر برای انجام سرویس مدرسه قرار داد بسته است.
    وی با تاکید به اینکه مدیران مدرسه ها حق بستن قرارداد با شرکت هایی که مجوز لازم را ندارند نیستند گفت: به همه مدیران مدرسه ها نامه داده ایم که با شرکتهای یاد شده که دارای مجوز هستند قرار داد ببندند.
    وی اظهار کرد: در صورتی که خانواده ای بخواهد به صورت مستقل سرویس برای فرزند خود بگیرد باید به مدرسه اطلاع دهد و در صورت بروز هرگونه مشکلی مسئولیت آن متوجه اولیای مدرسه نیست.
    یادآور شد: براساس تصمیم کارگروه حمل و نقل دانش آموزی شهریه مربوط به سرویس مدارس در تعطیلات نوروز امسال به صورت کامل پرداخت نمی شود و براساس تعداد روزهایی که سرویس انجام می شود باید پرداخت شود.
    وی برضرورت نصب برچسب سرویس مدرسه روی خودروی حامل دانش آموزان تاکید کرد.
    روان دوست یادآور شد: هر شرکت در مینی بوس ون موظف است یک نفر را به عنوان مراقب به کار گیرد و شرکت هزینه آن را پرداخت می کند.
    معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بوشهر گفت: درنظر داریم برای روان سازی بیشتر در عملکرد ناوگان سرویس مدارس و نظارت بهتر بر عملکرد آنها، مدارس طرف حساب رانندگان تاکسی باشند، طوری که خانواده ها هزینه ماهیانه رفت و آمد فرزندان خود را به مدرسه داده و آنها نیز در پایان ماه به رانندگان بپردازند.
    بهمن حیات داوودی افزود: این شیوه در شهرهای دیگر کشور هم اجرا و نقش نظارتی مدرسه ها برعملکرد تاکسی ها بیشتر می شود.
    وی درباره نرخ کرایه سرویس مدرسه ها برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد:
    براساس مصوبه شورای شهر، امسال نرخ کرایه سرویس مدرسه 10 درصد افزایش یافته و خودروها نیز در 2 قالب تاکسی - ون یا مینی بوس قیمت گذاری شدند.
    معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بوشهرادامه داد:
    حیات داوودی درباره رسیدگی به شکایتها و تخلفهای احتمالی گفت: در صورتی که طرف قرارداد دریافتی فراتر از مصوبه داشته باشد، والدین می توانند در ابتدا موضوع را از طریق مدیر مدرسه و شرکت حمل و نقل طرف قرار داد پیگیری
    کنند و در صورتی که به نتیجه ای نرسیدند، بازرسی تاکسیرانی بوشهر با شماره تماس 33335893 به شکایت رسیدگی می کنند.
    وی با اشاره به نظارت جدی گشت های تاکسیرانی و پلیس راهور بر رعایت ظرفیت قانونی سرنشین در سرویس مدارس افزود: تعداد سرنشینان خودروهای سواری غیر از راننده همانطور که در کارت خودرو قید شده چهارنفر است و ماموران راهور در مشاهده تخلف با راننده خاطی برخورد قانونی می کنند.
    معاون سازمان حمل و نقل شهرداری بوشهر در خصوص نحوه به کارگیری این سرویس ها تصریح کرد: افراد پس از ثبت نام، گواهی عدم سوپیشینه، عدم اعتیاد و گواهی تائید پلیس اماکن را دریافت می کنند، سپس در قالب یکی از شرکت های حمل و نقل، کد فعالیت سرویس مدارس دریافت می کنند و فعالیت شان مجاز می شود.
    وی اظهار کرد: ثبت نام از خودروهای متقاضی فعالیت به عنوان سرویس مدارس در حال انجام است و پیش بینی می شود امسال بین 300 تا 350 خودرو سواری در این قالب فعالیت داشته باشند.
    وی ادامه داد: از خانواده ها نیز درخواست داریم سرویس هایی برای تردد دانش آموزان خود انتخاب کنند که کد تاکسیرانی داشته باشند، زیرا از فیلترهای مختلفی عبور کرده و در صورت بروز تخلف، قابل شناسایی و پیگیری هستند.
    حیات داوودی گفت: تاکسی و ون های مجاز به فعالیت در سرویس دانش آموزان از طریق مدرسه به والدین متقاضی معرفی می شود و کمیته ای در هر آموزشگاه برای نظارت برعملکرد و رسیدگی به شکایت ها ایجاد می شود که علاوه بر آن، ما نیز به شکایت ها از رانندگان رسیدگی می کنیم.
    حیات داوودی از والدین و اولیای مدرسه ها می خواهیم در زمینه سوار نشدن بیش از ظرفیت دانش آموزان در خودرو نظارت و تخلف های رانندگان در این زمینه را گزارش کنند.
    وی با بیان اینکه امسال پیش بینی صدور مجوز و فعالیت 400 تاکسی یا ون در قالب سرویس مدارس را در بوشهرداریم، گفت: برای نظارت بر فعالیت آنها، در مرحله اول کارگروه مربوط در مدرسه به سرپرستی مدیر یا معاون آموزشگاه
    تشکیل و در مرحله بعد بازرسانی در ساعت فعالیت سرویس در نزدیکی مدرسه ها فعال می شوند.
    مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در باره سرویس مدارس گفت: با همکاری آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان، شهرداری، تاکسیرانی، پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر دستگاه های اجرایی هماهنگی های لازم برای استفاده از شرکت های مشخص تاکسیرانی برانجام سرویس مدرسه انجام شده و خانواده ها از این ظرفیت ایجاد شده برای اطمینان خاطر خود استفاده کنند.
    وی با اشاره به اینکه تلاش می شود 70 تا 80 درصد دانش آموزان استان برای استفاده از سرویس مدرسه سازماندهی شوند گفت: با توجه به اینکه براساس هماهنگی ها مدیران مدرسه مجاز به استفاده از شرکت های رسمی مجوز دار برای حمل نقل دانش آموزان استفاده می کنند خانواده ها به مدیران مدرسه در این مورد اعتماد کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو