فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد:

آمادگی تأمین ناوگان سرویس مدارس

بکارگیری رانندگان سرویس واکسینه شده

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از آمادگی تاکسیرانی های شهری و شهرداری ها برای تامین ناوگان لازم سرویس مدارس خبر داد و گفت: منتظر درخواست آموزش و پرورش و اعلام برنامه اجرایی و همچنین تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

آمادگی تأمین ناوگان سرویس مدارس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی در تشریح روند ایجاد آمادگی برای تأمین ناوگان مورد نیاز سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: فراخوان و ثبت نام شرکت‌های حمل و نقل درون شهری دانش آموزی بر بستر سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) از 12 مرداد 1400 آغاز شد و به پایان رسیده است. به این ترتیب بر اساس وظیفه ای که ما در بخش شهری برعهده داریم در حال حاضر شناسایی شرکت ها انجام شده است.

    وی افزود: در ادامه فرایند تامین ناوگان سرویس مدارس، مرحله تعیین صلاحیت رانندگان در حال انجام است و آمادگی ارائه خدمات بر اساس وظیفه ای که داریم فراهم شده است؛ اما منتظر برنامه هایی هستیم که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و آموزش و پرورش اعلام می شود. بی تردید لازم است برنامه های اجرایی از سوی آموزش و پرورش اعلام شود تا امکان ساماندهی فراهم شود که در این راستا مقدمات کار فراهم و ناوگان تأمین و آماده اجرا هستیم.

    ضامنی درباره واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس نیز تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم برای ثبت نام رانندگان سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید توسط شهرداری ها انجام شده است و این افراد در گروه حمل و نقل عمومی قرار دارند و بر اساس اعلام وزارت بهداشت رانندگان سرویس مدارس نیز برای تزریق واکسن کرونا در اولویت قرار گرفته اند. در بحث سرویس مدارس آن بخش که تاکسی بودند واکسیناسیون انجام شده و بخشی که شخصی هستند باید ابتدا شناسایی می شدند که این کار انجام شده و فرایند واکسیناسیون آنها در حال انجام است. برای رانندگان سرویس حتما از افرادی که واکسینه شده اند استفاده خواهد شد.

    وی ادامه داد: در اجرای ماده 5 دستورالعمل اجرایی، آیین نامه حمل و نقل دانش آموزی مصوب هیات وزیران به منظور ساماندهی، مدیریت و نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌های متولی، استفاده والدین و همچنین امکان پایش برخط اطلاعات، در سال 1397 در کارگروه ماده 19 تصویب و توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و به تبع آن اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور سامانه پایش ناوگان دانش آموزی «سپند» ایجاد شد. براساس مصوبات و دستورالعمل‌های حمل ونقل دانش آموزی تنها سامانه مجاز برای ثبت نام از دانش آموزان و رانندگان، سامانه سپند به نشانی WWW.IRTUSEPAND.IR  است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو