فونیکسریمکسبهتام

سریع‌ترین خودروی الکتریکی خورشیدی را ببینید+تصاویر

عصر خودرو: دانشجویان استرالیایی یک خودروی خورشیدی طراحی کرده اند‌ که تمام سطح آن با پیل‌های خورشیدی پوشیده شده و مصرفی برابر با یک دستگاه نان تست دارد.

سریع‌ترین خودروی الکتریکی خورشیدی را ببینید+تصاویر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، این خودرو چهار نفره که وایولت نام دارد، قرار است در مسابقات جهانی فناوری‌های خورشیدی "بریجستون" که هشتم اکتبر با حضور47 تیم از 21 کشور برگزار می‌شود شرکت کند.

روی بدنه این خودرو 284 سلول خورشیدی میکروکریستالی نصب شده است. توان خروجی مفید این پیل ها در کل 1.1 کیلووات است و خودرو تاکنون مسافتی در حدود 4300 کیلومتر را پیموده است، هرچند که در مسابقات پیش رو قرار است مسافتی در حدود 3021 کیلومتر پیموده شود.

این خودرو جزو خودروهای نسل ششم محسوب می‌شود و موفق شده رکورد سریع‌ترین خودروهای برقی خورشیدی را در سال‌های 2011 و 2014 ثبت کند.

سیمبا کوستلر سرپرست تیم سازنده این خودرو گفت: "وایولت" شبیه یک سدان است با این تفاوت که به اندازه یک توستر چهار تکه برق مصرف می‌کند و همچنین امکانات رفاهی و تهویه مطبوع دارد.

کوستلر گفت: این خودرو مجهز به سیستم‌های مسیریابی، دوربین و حسگر دنده عقب و وای‌-فای است و فضای کابین نیز بسیار مناسب است.

شاسی فیبرکربنی ترکیب شده با آلومینیوم سبب سبکی قابل توجه این خودرو و رسیدن وزن آن به 380 کیلوگرم شده است.

حداکثر سرعت این خودرو با نیروی خورشیدی و باتری 130 کیلومتر بر ساعت است و تنها با سلول‌های خورشیدی کمتر از 60 کیلومتر بر ساعت است.

 

حداکثر توان طی مسیر خودرو با استفاده از این سلولها 800 کیلومتر است و با اضافه شدن باتری لیتیوم-یونی 400 کیلومتر به مقدار قبلی افزوده می‌شود.

این خودرو دو موتور الکتریکی 1.5 کیلوواتی با بازدهی 98 درصدی دارد.

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط