فونیکسریمکسبهتام

سردار مهماندار

دوربین‌های ثبت تخلف قادر به خواندن تمام پلاک‌ها هستند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: دوربین‌های ثبت تخلف قادر به خواندن تمام پلاک‌های خودروها هستند و استفاده از مواد شیمیایی و روغن برای ناخوانا کردن پلاک تاثیری ندارد.

دوربین‌های ثبت تخلف قادر به خواندن تمام پلاک‌ها هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ  در خصوص افرادی که با مالیدن روغن و مواد شیمیایی اقدام به ناخوانا کردن پلاک خودرو می‌کنند، اظهار داشت: در دوره‌ای پلاک برخی از خودروها اشکال فنی داشت و توسط دوربین‌های راهنمایی و رانندگی خوانده نمی‌شد، اما اکنون تمام این پلاک‌ها شناسایی شدند و صاحبان آن‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز تعویض پلاک، به صورت رایگان پلاک خودرو خود را عوض کنند و اگر راننده‌ای نسبت به تعویض پلاک خودرو خود اقدام نکند، همانند سایر متخلفان با وی برخورد می‌شود.
    سردار مهماندار با اشاره به اینکه برخی از افراد با استفاده از مواد شیمیایی اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو می‌کنند، گفت: این افراد می‌توانند برای تعویض پلاک خودرو خود به مراکز تعویض پلاک مراجعه و با پرداخت هزینه شخصی اقدام کنند. در غیر این صورت اگر پلاک  خودرویی مخدوش باشد، حتما با راننده متخلف برخورد و وی جریمه می‌شود.
    استفاده از روغن جلا تأثیری بر ناخوانا شدن پلاک خودرو ندارد

    وی با تاکید بر اینکه استعمال هر نوع ماده شیمیایی بر روی پلاک خودرو توسط پلیس راهور قابل تشخیص است، گفت: برخی راننده‌ها تصور می‌کنند، استفاده از برخی مواد شیمیایی بر روی پلاک باعث جلا و انعکاس نور و ناخوانا شدن پلاک می‌شود که این تصور اشتباه است و تمام پلاک‌ها توسط سیستم‌ها و دوربین‌های ثبت تخلف در سطح خیابان‌ها قابل خواندن است، مگر اینکه  ارقام پلاک به صورت دستی تغییر داده و یا سوزانده شود.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: جریمه رانندگان متخلفی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو می‌کنند، 60 هزار تومان است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو