فونیکسریمکسبهتام

از لزوم افتتاح پایانه جدید شرق تا کمک دولت برای تکمیل بزرگراه شوشتری

عصر خودرو- عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، ری و تجریش از لزوم افتتاح فاز ۱ پایانه شرق و تکمیل بزرگراه شهید شوشتری با کمک منابع مالی دولتی خبر داد.

از لزوم افتتاح پایانه جدید شرق تا کمک دولت برای تکمیل بزرگراه شوشتری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  مجید فراهانی  با اشاره به بازدید اخیرش از منطقه 13 و حضور در جمع شورایاران و بازدید از پروژه‌های این منطقه گفت: منطقه 13 در شرق تهران جزء یکی از محلاتی است که شاخص‌ها و سرانه‌های شهری پایینی دارد و از نظر شهری جزو محلات محروم به حساب می‌آید که مردمش از مشکلات زیادی همچون فقر  شدید فضای سبز و تراکم جمعیتی زیاد که بالاتر از میانگین شهری است رنج می‌برند.

    وی با بیان اینکه بن‌بست‌های زیادی در خیابان پیروزی و نیروی هوایی وجود دارد که ترافیک در این مناطق را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: بررسی‌های منطقه نشان داده که به علت بن‌بست بودن این خیابان‌ها ترافیک شدیدی در پیروزی و نیروی هوایی ایجاد می‌شود.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه متاسفانه کمبود منابع مالی سبب شده که طرح تعریض خیابان پیروزی همچنان معطل بماند، گفت: یکی از پروژه‌های خوب منطقه 13 ساخت فاز یک پایانه جدید شرق است که 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تزریق 20 میلیارد تومان منابع مالی این پایانه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که با تکمیل این پروژه پایانه شرق از سه راه تهرانپارس به این منطقه منتقل می‌شود و از بار ترافیکی خیابان دماوند و تهرانپارس کاسته می‌شود و همچنین می‌توان با تبدیل این پایانه به فضای سبز تا حدودی کمبود فقر شدید سرانه فضای سبز در این منطقه را بهبود داد.

    لزوم افتتاح پایانه شرق

    فراهانی با بیان اینکه پروژه پایانه جدید شرق یک پروژه مدرن است که با رعایت استاندارد جهانی ساخته شده و ارتقای جدی در ساخت پایانه‌ها شاهد خواهیم بود، گفت: لازم است پایانه شرق به ایستگاه مترو نیز متصل شود، به گونه‌ای که در انتهای نیمه شرقی خط 2 می‌توان با احداث 3.5 کیلومتر مترو دیگر، مترو را به پایانه جدید شرق برسانیم و با ایجاد خطوط جدید اتوبوس نیز می‌توانیم به گسترش حمل و نقل عمومی کمک کنیم.

    وی افزود: فاز 2 پایانه جدید شرق باید هرچه سریع‌تر بعد از فاز 1 افتتاح شود؛ چراکه فاز 2 شامل پمپ بنزین، استراحتگاه رانندگان، کلانتری و... است که با افتتاح آنها سرویس‌دهی بهتری به مسافران می‌شود که البته فاز 2 نیازمند 25 میلیارد تومان اعتبار است که اگر معاونت حمل و نقل در این امر جدی باشد، می‌توان تا پایان امسال حداقل از فاز یک این پایانه بهره‌برداری کرد.

    پیشرفت 5 درصدی ساخت بزرگراه شهید شوشتری

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه در ادامه این بازدید منطقه‌ای از بزرگراه شهید شوشتری با پیشرفت 5 درصد بازدید کرده‌ایم گفت: بزرگراه شهید شوشتری به موازات بزرگراه بسیج می‌تواند به عنوان یک کمربندی شرقی فعالیت کند و آزادگان را به جاده پردیس متصل کند و حجم تردد کامیون‌های ترانزیتی و اتوبوس‌ها را از بسیج کم کند.

    فراهانی با بیان اینکه شوشتری در بخش شمال شرقی از زیر جنگل‌های سرخه‌حصار رد می‌شود تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این بزرگراه باید در 4 سال و با اعتبار 1800 میلیارد تومان ساخته شود؛ اما نیازمند هماهنگی با محیط زیست و ارگان‌های نظامی است چراکه این بزرگراه از میان پادگان‌ها و سرخه‌حصار عبور می‌کند که البته هماهنگی‌ها با ارگان‌های نظامی انجام شده و تنها منتظر نظریه نهایی سازمان محیط زیست است.

    وی افزود: بزرگراه شهید شوشری یک پروژه ملی است که توسط شهرداری تهران انجام می‌شود که تاثیر زیادی بر کاهش تردد کامیون‌های ترانزیتی دارد که با توجه به مسیر طولانی می‌طلبد از صندوق توسعه ملی و منابع دیگر ملی برای توسعه این پروژه کمک شود، چراکه شهرداری تهران از لحاظ منابع مالی در مضیقه است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: کمبود منابع مالی در شهرداری یک مشکل و درد عمیقی است که شهرداری با آن روبه‌رو است و باید فکر عاجلی برای مشکل شهرداری که در حوزه منابع مالی با آن روبه‌روست، داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو