فونیکسریمکسبهتام

مصائب وسواسی‌های ماشین‌باز

عصر خودرو- مشکل وسواس فقط مختص به شستشوی بدن و وسایل خانه نیست؛ گاهی اوقات افراد وسواسی پا را فراتر از فضای خانه و خانواده گذاشته و برای شستشو و پاکیزگی بیشتر، هیچ رحمی به محیط و وسایل پیرامون خود هم نمی‌کنند.

مصائب وسواسی‌های ماشین‌باز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ، حال در نظر بگیرید این افراد وسواسی نسبت به خودروی خود این حساسیت را داشته باشند که طبیعتاً مصائب و گرفتاری آنان به مراتب بیشتر از وسواس به وسایل منزل یا محیط کار است.وسواسی‌های خودرویی به هیچ عنوان تحمل لَکه و گل آلود شدن تایرهای خودروی خود را هم ندارند، چه رسد به کثیفی شیشه‌ها و بدنه و داخل اتاق که این مسأله از نظر آنها، یعنی بدترین وضعیت ممکن! این گروه از افراد، میانه خوبی با کارواش ندارند، چراکه معتقدند شستشو در کارواش به هیچ عنوان نمی‌تواند خودروی آنها را باب طبعشان تمیز کند. در نتیجه بهترین راه، شستشوی شخصی خودروست که نیاز به زمان و امکانات به مراتب بیشتر و صد البته صبر و حوصله بیشتر نسبت به کارواش دارد.


    این پرشیا مثل مروارید می‌درخشد

    خودروی مورد نظر ما یک پرشیای سفید رنگ است که به رغم گذشت 5 سال از تاریخ تولید و ورود آن به خیابان، ظاهری بسیار سالم و تمیز دارد. مالک این خودرو یکی از همین وسواسی‌های خودرویی است که هر شب به محض بازگشت به منزل، با آب و دستمال نرم به جان بدنه خودرو می‌افتد و حسابی آنرا برق می‌اندازد. خودش معتقد است تا زمانی که هر شب این کار را نکند، خواب و خوراک راحت ندارد.داخل این خودرو نیز دست کمی از بیرونش ندارد. سقف، جلو داشبورد و کنسول از فرط تمیزی برق می‌زند و روی تشک و صندلی‌ها نیز اثری از گرد و خاک یا حتی یک تکه آشغال ریز هم نیست. شیشه‌ها هم که دیگر نیازی به تعریف ندارند، چراکه آنقدر تمیزند که در نگاه اول، بالا یا پایین بودن آنها احساس نمی‌شود!


    دلیل و راز این وسواس چیست؟

    راننده این خودرو معتقد است ابتدا تا این حد نسبت به تمیزی خودرو حساس نبود و این مسأله کم کم با خرید خودروهای صفر کیلومتر بیشتر و بیشتر شد. این حساسیت تا حدی پیش رفت که او ترجیح می‌داد روزهای بارانی و برفی به جای بیرون آوردن خودرو از پارکینگ، با وسایل نقلیه عمومی در شهر تردد کند، چراکه معتقد است تحمل مشکلات تردد با وسایل نقلیه عمومی شلوغ و پر دردسر، بهتر از تحمل خودرویی با بدنه گل آلود و شیشه‌های کثیف است. این حساسیت تا حدی شدت یافته که او به دلیل نگرانی از ریختن آشغال ریز و کثیف شدن احتمالی صندلی و لاستیک‌های زیرپایی، به هیچ عنوان در هنگام مسافرت و تردد در داخل شهر به سرنشینان، اجازه خوردن خوراکی را نمی‌دهد. به نظر خیلی از اطرافیان این راننده وسواسی، خودروی مذکور به جز دردسر و نگرانی، چیز دیگری برای او ندارد و این وضعیت حتی ارتباطات دوستانه و فامیلی او را هم دچار مشکل کرده است.


    جوش شیرین و سرکه سفید را فراموش نکنید

    در بین روش‌های عجیب و منحصربفرد تمیز کردن خودرو توسط این افراد وسواسی، راه‌های مختلف با استفاده از مواد شیمیایی هم وجود دارد. یعنی به کارگیری موادی مثل جوش شیرین، سرکه سفید و حتی آمونیاک خانگی! محلول جوش شیرین با آب گرم می‌تواند تا حد زیادی به تمیز کردن فوری و البته دلخواه این افراد کمک کند. ضمن اینکه سرکه سفید هم می‌تواند بسیاری از لکه‌های غیر قابل شستشوی روی شیشه‌ها را از بین ببرد.لکه هایی که در اثر مجاورت شیشه‌های خودرو با کارگاه‌های ساختمانی و نشستن پودر سنگ و سیمان روی شیشه‌ها بوجود آمده است.  به شرطی که محلولی از سرکه سفید و آب گرم تهیه و با یک سنباده نرم و خشگیر با صبر و حوصله روی شیشه‌های کثیف کشیده شود. آنچه مسلم است به کارگیری تمامی این روش‌ها و مواد نیز نمی‌تواند رضایت صددرصدی این افراد وسواسی را جلب کند، چراکه آنان هرروز نسبت به روز قبل حساس‌تر شده و تنها راه از بین بردن این وضعیت، مراجعه به مشاور یا متخصص است.


    از حوله و نرم کننده مو تا نوشابه و جوراب پلاستیکی!

    بسیاری از ماشین بازی‌های دهه 50 تا 70 با روش‌های عجیبی خودروهای لوکس آن روزها را تمیز و دلربا می‌کردند که بسیاری از این روش‌ها هنوز متداول است و از سوی افراد وسواسی استفاده می‌شود. مثلاً این افراد برای خلاص شدن از دستمال کشیدن مکرر بدنه خودرو که به نظرشان بعد از هر بار بارندگی لازم بود، با نرم کننده مو و لباس به جان خودرو می‌افتادند. چون معتقدند جای لکه آب باران و برف روی بدنه آغشته به نرم‌کننده مو نمی‌ماند و حداقل تمیز کردنش بسیار راحت‌تر است.

    البته همین کار برای شیشه‌ها هم با مواد دیگری مثل نوشابه متداول است. بطوری‌که این افراد معتقدند با نوشابه مشکی می‌توان لک‌های روی شیشه و حتی کاپوت ماشین را به خوبی پاک کرد. به شرطی که بعد از ریختن نوشابه روی لک‌ها و از بین رفتن حباب حاصله، باید بلافاصله با دستمال نرم و نم دار، سطح مورد نظر را پاک کرد. همین فرمول برای لاستیک‌های دورسفید پیکان‌های به اصطلاح «بَزَک شده» آن دوران نیز استفاده می‌شد و این ماشین بازهای وسواسی برای افزایش جلوه مشکی و براق شدن لاستیک‌ها با نوشابه به جان آنها می‌افتادند. البته این روش رفته رفته جای خود را به اسپری‌های مخصوص داد، اما هنوز برخی از رانندگان وسواسی ترجیح می‌دهند، روش سنتی و قدیمی را استفاده کنند!

    ابداعات عجیب این افراد به همین جا ختم نمی‌شود، چراکه آنها معتقدند بهترین وسیله برای پاک کردن لکه و کثیفی چراغ‌های خودرو و عقب خودرو، جوراب‌های پلاستیکی است. فراموش نکنید که دستمال نرم و حوله مخصوص کودک نیز همیشه یک پای ثابت تمیز کردن خودروی این افراد است، چراکه آنها از ترس خط افتادن بدنه و شیشه‌ها از هیچ دستمال دیگری استفاده نمی‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو