فونیکسریمکسبهتام

شهرداری دوباره تذکر گرفت

شهر برای تردد معلولان آماده نیست

عصر خودرو- عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش به شهردار تهران درباره توجه ویژه به نابینایان و معلولان و ایجاد شهر دسترس‌پذیر در تهران تذکر داد.

شهر برای تردد معلولان آماده نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، فراهانی در تذکرات پیش از دستور سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: امروز روز جهانی عصای سفید است و روزی برای ماست تا به یاد ‌آوریم نابینایان و معمولان این شهر به عنوان شهروند حقی برای شهر دارند و باید مدیریت شهری برای زندگی این افراد اقدامات مناسبی را در مسیر شهر دسترس‌پذیر و تسهیل در آمد و رفت این افراد و همین طور فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی انجام دهد.

    وی گفت: متأسفم که در سال 89، شاهد مرگ یک خانم نابینا در ایستگاه مترو خزانه بودیم و امیدوارم در تهران شاهد چنین حوادثی دیگر نباشیم.

    فراهانی گفت: به عنوان نماینده مردم تهران، ری و تجریش در شورای شهر با استناد به بند «س» ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به شهردار تهران درباره توجه به مسائل نابینایان تذکر می‌دهند و خواهان اجرای کامل مصوبه شورای اسلامی شهر تهران درباره نابینایان به ویژه مصوبات الزام شهرداری تهران به ارائه خدمات ویژه به نابینایان تهرانی و الزام شهرداری تهران به ایجاد باغ گل ویژه نابینایان در بوستان‌های بزرگ شهری به عنوان دو مصوبه خاص شورا در مسیر تحقق شهر دسترس‌پذیر برای نابینایان تهرانی هستم.

    عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: شهرداری تهران ضمن توجه به مسائل نابینایان و معلولان شهر باید اهتمام ویژه‌ای در رسیدگی به مسائل کارکنان نابینایان و معلولان خود داشته و در این زمینه الگوی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های عمومی باشند.

    وی بیان داشت: امیدواریم با اجرای به موقع مصوبات شورا و اهتمام شهردار شاهد حضور بالنده و اثربخش نابینایان و معلولان در تهران شهر دسترس‌پذیر شهر زندگی باشیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط