فونیکسریمکسبهتام

فاین‌کامفورت تویوتا مدلی برای نمایش اطلاعات روی شیشه‌های جانبی

عصر خودرو- تویوتا مدل مفهومی "فاین- کامفورت" خود را معرفی کرد. نامی که شاید چندان بزرگ نباشد، اما یک مدل کاملا جالب ۶ صندلی است.

فاین‌کامفورت تویوتا مدلی برای نمایش اطلاعات روی شیشه‌های جانبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، این مدل جذاب یکی از اتومبیل‌هایی است که تویوتا آن را با خود به نمایشگاه توکیو خواهد برد. این در حالیست که تویوتا در سال جاری طیف وسیعی از مفهومی‌ها را به نمایش درخواهد آورد. اما وجه تمایز این خودرو با دیگر مدل‌های تویوتا این است که احتمال دارد این مدل به یک نسخه تولیدی تبدیل شود.

البته نام این خودرو احتمالا نقطه ضعف آن است، شکل عجیب و غریبش از ظرفیت های بالقوه آن در بازار محسوب می شود.

در حالی که برخی این خودرو را از نسل مینی‌ون‌های شخصی می‌دانند، تویوتا اعلام کرده که مدل مفهومی‌اش تلاشی برای ساخت نسل جدیدی از سدان‌های برجسته و برتر است.

مانند مدل میرای مدل مفهومی از سوخت‌های سلولی بهره می‌برد و می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی حدود 100 کیلومتر را طی کند.در صورت اتمام سوخت، خودرو در سه دقیقه به شکل کامل پر خواهد شد.

فاین- کامفورت خودروی بزرگی است و طول آن به 4,830 میلی‌متر می‌رسد. این در حالیست که فاصله بین محورهای خودرو 3,450 میلی‌متر اعلام شده است. ارتفاع خودرو 1,650 و عرض آن 1,950 میلی‌متر برآورد شده است.

با توجه به این ابعاد سخاوتمندانه مدل مفهومی فضای بزرگ و راحتی  را برای 6 فرد در کابین‌های آینده رقم می‌زند.

تویوتا اعلام کرده ساخت خودرو با الهام از طرح الماس ساخته شده و چرخ‌ها در گوشه‌ترین زوایای خودرو قرار گرفته‌اند. به این دلیل ما شاهد اوورهنگ‌های بسیار کوتاه در خودرو هستیم.

اگرچه امکان دیدن برای شما وجود ندارد، اما در زیر پوشش کامل بدنه یک سیستم عایق صدا وجود دارد. این ساختار ثبات بیشتری را در خودرو ایجاد می‌کند.صندلی‌ها به شکلی ویژه راحت طراحی شده و فضای پای مناسبی در اختیار سرنشینان قرار دارد.

ورود و خروج به خودرو به لطف درهای کشویی -مانند طراحی درهای ون- و همچنین فقدان ستون B بسیار آسان است. به محض ورود به خودرو حس و حال سال‌های 2050 را درخواهید یافت. صفحه نمایش‌های گسترده تقریبا تمام داشبورد را به تصرف خود درآورده‌اند و فرمانی با شکل نامتعارف به صفحه نمایشگر متصل است.

راننده به یک نمایشگر روبه‌روی سر نیزدسترسی دارد و برخی از اطلاعات خودرو روی شیشه‌های جانبی به نمایش درمی آیند.

چهل و پنجمین نمایشگاه خودرویی توکیو در هفته اینده برگزار می‌شود و تویوتا قصد دارد "تی‌جی کروزر"، "جی‌آر اچ‌وی" و بسیاری از مدل های مفهومی‌اش را به نمایش درآورد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو