فونیکسریمکسبهتام

ممنوعیت جابه‌جایی زائران اربعین با اتوبوس‌های درون شهری

عصر خودرو- فرمانده پلیس راه کشور از نظارت ویژه پلیس بر رانندگان حمل و نقل عمومی در اربعین امسال خبر داد و گفت: رانندگان ناوگان برون شهری از میان حرفه‌ای ترین رانندگان انتخاب شده‌اند.

ممنوعیت جابه‌جایی زائران اربعین با اتوبوس‌های درون شهری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار محمدحسین حمیدی در جلسه هماهنگی طرح ترافیکی ویژه اربعین که با حضور دستگاه‌های مختلف در مقر شهرک آزمایش برگزار شد، با اشاره به آمارهایی از وضعیت تصادفات ترافیکی در نیمه نخست امسال اظهارکرد: در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در تردد در جاده‌ها و معابر با افزایش روبه‌رو بوده‌ایم. در عین حال تعداد تلفات حوادث رانندگی در صحنه تصادف نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

    وی با با بیان اینکه در 5 ماهه نخست امسال تعداد جانباختگان حوادث رانندگی با کاهش 120 نفری روبه‌رو بود، اظهارکرد: متاسفانه در شهریورماه تعداد جانباختگان ناشی از حوادث رانندگی نسبت به شهریورماه سال 95 افزایش داشت. اما در مجموع تعداد جانباختگان حوادث رانندگی در نیمه نخست امسال 33 نفر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

    فرمانده پلیس راه کشور، کرمان، کرمانشاه، خراسان جنوبی و گیلان را بیشترین استان‌های دارای حوادث رانندگی اعلام کرد و گفت: استان‌های خوزستان، البرز، چهار محال و بختیاری نیز بیشترین کاهش تلفات را داشته‌اند.

    حمیدی بیشترین نوع خودروهای دخیل در تصادفات را از خودروهای سواری دانست و گفت: تصادف اتوبوس‌ها در شش ماهه امسال کاهش داشته است.

    وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در ساعات 20 تا 24 رخ داده است، تصریح کرد: همچنین حدود 60 درصد از تصادفات نیز در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است.

    فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به تدابیر پلیس برای راهپیمایی اربعین نیز گفت: پیش‌بینی ما افزایش شمار زائران به سمت پایانه‌های مرزی است و آمادگی‌های لازم در این زمینه وجود دارد. امسال در مرز خسروی نیز شرایط تردد مهیا است و طرح ویژه ترافیکی ما از 8 آبان‌ماه در معابر آغاز خواهد شد.

    حمیدی با بیان اینکه پلیس به ناوگان حمل و نقل عمومی نظارت دارد، خاطرنشان کرد: رانندگانی که برای طرح اربعین استفاده می‌شوند از بهترین رانندگان هستند.

    فرمانده پلیس راه کشور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های درون شهری که به سمت کشور عراق حرکت می‌کنند، حق ندارند در طول مسیر مسافر سوار کنند، گفت: حمل و جابه‌جایی مسافر توسط اتوبوس‌های درون شهری در جاده‌ها توسط این اتوبوس‌ها ممنوع است و اساسا شرایط این اتوبوس‌ها نیز چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد و قطعا پلیس با چنین مواردی برخورد می‌کنند.

    حمیدی افزود: خدمه این اتوبوس‌ها نیز باید حتما بیمه شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو