فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس صنعت مطرح کرد:

افزایش بی رویه مجوزها، کاهش کیفیت را به دنبال دارد

عصر خودرو- کارشناس صنعت گفت: افزایش بی رویه مجوزها موجب شد تا بسیاری از صنایع با ظرفیتی کمتر از ظرفیت واقعی خود کار کرده و در نتیجه کیفیت محصولاتشان کاهش یابد.

افزایش بی رویه مجوزها، کاهش کیفیت را به دنبال دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»،  بهرام شهریاری کارشناس صنعت   اظهار کرد: یکی از چالش های بزرگی که گریبانگیر صنعت کشور شده ، بی برنامگی مشخص در این حوزه است.

    وی افزود: کاهش تولید خودرو از نمونه های بارز این بی برنامگی در چند سال گذشته در کشور ابوده، در حالیکه در تمام دنیا تولید خودرو به منظور توجیه اقتصادی چند برابرشده است.

    شهریاری در خصوص عدم توجیه اقتصادی احداث کارخانه در خیلی از مناطق کشور، تاکید کرد: این نشان می‌دهد که ما اسکله توسعه اقتصادی را هنوز نشناخته ایم و باید در این راستا اقدام جدی صورت گیرد.

    این کارشناس اقتصادی افزود: بزرگترین مشکل صنایع ما ، نداشتن برنامه توسعه ای در حد کلان است، در نتیجه نمی‌دانیم در چه رشته هایی و کجا کار کنیم و یا  چه اموری بیشترین صرفه اقتصادی را دارد.

    شهریاری در ادامه تصریح کرد: پنج برنامه توسعه صنعت، قبل از انقلاب و 6 برنامه پس از انقلاب، نتوانست راهگشای حل مشکلات صنایع ایران باشد و این نشان می دهد باید در دیدگاه هایمان تغییرات کلان ایجاد کنیم.

    وی بیان کرد: ناکارآمدی در اجرای برنامه های توسعه‌ای از آنجا نشأت می‌گیرد که بسیاری تصور می‌کنند ، عمران شاخصه اصلی توسعه تولید است، در صورتیکه اگر تنها به بخش تقویت زیرسخت هایی چون راه آهن، حمل ونقل دریایی و از این قبیل موارد توجه کنیم، برخی واردکنندگان مانند چین، می توانند برای صادرات و حمل کالاهایشان در داخل ایران از این زیرساخت ها بهره مند شوند.

    شهریاری در خصوص اعطای مجوزهای زیاد صنعتی، گفت: افزایش بی رویه مجوزها موجب شد تا بسیاری از صنایع با ظرفیتی کمتر از ظرفیت واقعی خود کار کنند و در نتیجه با افت تجهیزات و تکنولوژی ،کیفیت محصولاتشان کاهش یافته و قیمت تمام شده محصولات بالا برود.

    این کارشناس صنعت در پایان بهترین راهکار نجات صنعت کشور از رکود را، تدوین برنامه توسعه‌ای جدید با رویکردهای متفاوت و درست دانست.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو