فونیکسریمکسبهتام

عضو اتاق بازرگانی ایران:

خودرو باید از شمول قیمت‌گذاری خارج شود

عصر خودرو- عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه خودرو باید از شمول قیمت‌گذاری خارج شود، گفت: تا زمانی که قیمت ارز به صورت مصنوعی پایین نگه داشته شود واردات ادامه خواهد داشت.

خودرو باید از شمول قیمت‌گذاری خارج شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، محمدرضا نجفی منش  با اشاره به طلب قطعه سازان از خودروسازان اظهار کرد: خودروسازان بخشی از فروش خود را به صورت مدت‌دار انجام می‌دهند که این موضوع موجب می‌شود در پرداخت مطالبات با مشکل مواجه شوند.

    عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: در اکثر کشورهای دنیا، بانک‌ها و موسسات مالی در این راستا پیش قدم می‌شوند و با دادن اعتبار به خریدار او را در خرید یاری می‌کنند در حالی که در کشور ما حدود 10 درصد به این روش خرید خودرو صورت می‌گیرد و این رویه باید تغییر یابد.

    وی با بیان اینکه خودرو باید از شمول قیمت‌گذاری خارج شود، گفت: قیمت‌گذاری موجب می‌شود خودروسازان با ضرر و زیان محصولات خود را به فروش برسانند و نقدینگی‌شان کم شود و دود آن به چشم قطعه سازان برود.

    نجفی منش درباره واردات قطعات به کشور نیز گفت: به دلیل پایین بودن قیمت ارز، واردات مقرون به صرفه است، اگر قیمت ارز واقعی شود دیگر به صرفه نخواهد بود اما تا زمانی که قیمت ارز به صورت مصنوعی پایین نگه داشته شود واردات ادامه خواهد داشت.

    عضو اتاق بازرگانی ایران در مورد خارج شدن برخی خودروها از خط تولید تا پایان سال و تاثیر آن بر روی قطعه سازان اظهار کرد: پیشنهاد ما این است ابتدا خودروی جایگزین را معرفی کنند تا قطعه سازان بتوانند قطعات را تولید کنند سپس اقدام به توقف خط تولید خودروهای مدنظر بپردازند.

    وی درباره راهکارهای افزایش صادرات قطعه سازی نیز گفت: ابتدا باید نرخ ارز اصلاح شود دوم، نرخ سود بانکی متعادل شود تا قیمت‌ تمام شده متعادل شود و در مرحله سوم طبق قراردادهایی که با خودروسازان خارجی بسته شده باید 40 درصد قطعات ساخت داخل شود باید از این اهرم استفاده کرد و از این طریق راه تامین قطعات برای خودروسازهای خارجی باز شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو