فونیکسریمکسبهتام

رفع معضل ترافیک در البرز با بهره گیری از توان و ایده نخبگان میسر می شود

عصر خودرو- کارشناس ارشد و پژوهشگر مدیریت شهری گفت که رفع معضل ترافیک، کاهش آمار تصادفات و حوادث رانندگی و جلوگیری از آثار مخرب روحی شهروندان کرج و مسافران آزادراه تهران کرج فقط با اختصاص دقیق و به موقع اعتبارات و با بهره گیری از توان و ایده نخبگان امکان پذیر است.

رفع معضل ترافیک در البرز با بهره گیری از توان و ایده نخبگان میسر می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، پویا پارسا  در توضیح ویژگی ها کلی آزادراه ها، افزود: آزادراه یا اتوبان راهی با خطوط رفت و برگشت مجزا است که هیچگونه تقاطع همسطح نداشته و ورود و خروج از آن محدود بوده و بیشتر آزادراه‌ها با پرداخت عوارض همراه است و معمولا خارج از شهرها و بین شهرها احداث می‌شود.

    وی اظهار داشت: بیشتر شهرهای بزرگ و کلانشهرها به دلایل مختلف با انواع پیشروی ها و توسعه های بی رویه و خارج از مقیاس مواجه شده اند و از آنجایی که این گسترش ها بدون آینده نگری مناسب بوده، شهرها را با مسائل و مشکلات عدیده ای از جمله ازدحام و ترافیک سنگین در محورهای دسترسی شهری، بخصوص در ساعات شروع و پایان کار اداری روبرو ساخته اند.
    وی ادامه داد: به طوریکه عملا طی کردن مسیر مستلزم صرف هزینه زیاد، اتلاف وقت فراوان و اغتشاشات روانی و عصبی در شهروندان می باشد.
    پارسا در ادامه به ویژگی های شهر کرج و آزادراه تهران، کرج پرداخت و تصریح کرد: شهر کرج در غرب پایتخت و در مسیر اتصال استان های شمال غربی و شهر های غرب کشور به تهران قرار دارد و به همین جهت محل گذر و تردد مسافران این شهر ها به پایتخت است و به دلیل همین حجم سنگین حمل و نقل محور تهران، کرج یکی از پرترددترین محورهای بین شهری کشور است و حجم بالای ترافیک این محور به مشکلی بزرگ تبدیل شده است.
    وی با بیان اینکه، نزدیک به 51 سال از عمر قدیمی ترین آزاد راه کشور می گذرد، گفت: در آبان ماه سال 1341 تصمیم گرفته شد تا برای کنترل بار ترافیکی، راه مناسبی برای اتصال تهران و کرج ساخته شود و در آذر ماه سال 1345 این پروژه پایان یافت اما در حال حاضر و در سال 1396 اتوبان تهران، کرج پاسخگوی نیاز فعلی و حجم بالای ترددهای روزانه در این مسیر نیست.
    این پژوهشگر و کارشناسی ارشد مدیریت شهری افزود: هنگام غروب با وجود حجم بالای ترافیک لاین اضطراری اتوبان تهران - کرج هم توسط خودروها اشغال می شود و عملا هیچگونه راهی برای خلاصی از ترافیک وجود ندارد و به ناچار باید ساعت ها در ترافیک ماند.
    وی تاکید کرد: مسوولان شهر کرج بخشی از حجم بالای ترافیک در اتوبان تهران - کرج را مربوط به محدوده پل فردیس و کلاک دانسته اند ولی پس از اصلاح و بازسازی پل فردیس این اقدام نتیجه ی چندان مطلوبی در پی نداشت و حجم ترافیک را کاهش نداد.
    پژوهشگر و کارشناسی ارشد مدیریت شهری بیان کرد: وزارت راه و ترابری برای کاهش ترافیک آزاد راه تهران- کرج طرح های ویژه از جمله طرح ادامه بزرگراه همت تا شهر کرج و افزایش ظرفیت آزاد راه تهران- کرج تا مهر شهر را در دستور خود قرار داده است.
    وی تصریح کرد: همچنین برای کاهش ترافیک ورودی شهر کرج قرار است این اتوبان از گرمدره تا کمالشهر دو طبقه شود و به گفته مسوولان شهر کرج مطالعات این طرح هم اکنون آغاز شده است.
    پارسا گفت: حصار کشی مرتفع بین دو باند اتوبان، اصلاح هندسی تقاطع های غیراستاندارد، اتصال این اتوبان به سایر مسیرها، دو طبقه شدن، ایجاد اتوبان موازی و ... راه های برطرف کردن ترافیک در این محور است و همه این پیشنهادها به زمان و تخصیص اعتبار مناسب نیازمند است ولی متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مشکلات این محور به بی اعتباری ختم می شود.
    وی با اشاره به اینکه 11 استان غربی کشور گرفتار در ترافیک تهران - کرج است، اظهار داشت: برای برون رفت از مشکلات کنونی و پیشرفت طرح ها و پروژه های آزاد راه تهران - کرج باید با نگاه ملی و نه استانی تصمیم گرفت و اقدام کرد.
    پژوهشگر و کارشناسی ارشد مدیریت شهری در پایان با بیان اینکه روزانه حدود 200 هزار خودرو در محور تهران- کرج تردد دارد، افزود: رفع معضل ترافیک، کاهش آمار تصادفات و حوادث رانندگی، جلوگیری از آثار مخرب روحی شهروندان کرج و مسافران مسیر آزاد راه تهران - کرج فقط با اختصاص دقیق و به موقع اعتبارات و استفاده از کلیه توان اجرایی کشور و بهره گیری از توان و ایده نخبگان امکان پذیر است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو