فونیکسریمکسبهتام

ناوگان باری خراسان جنوبی نوسازی می شود

عصر خودرو- سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای مصوبه شورای اقتصاد، ناوگان باری مشمول طرح نوسازی می شود.

ناوگان باری خراسان جنوبی نوسازی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ،  مهدی گرجی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع سه هزار و 578 دستگاه باری در استان 448 دستگاه فرسوده هستند.
    وی یادآور شد: ناوگانی که سن آن بالاتر از 35 سال و ظرفیت بارپذیری بالای 10 تن و دارای کارت هوشمند معتبر، کارکرد 18 فقره بارنامه و هفت هزار و 500 کیلومتر پیمایش یا 4 فقره cmr در سال گذشته را داشته باشند، مشمول این طرح می شوند.
    وی گفت: تسهیلات اعطایی به میزان 80 درصد قیمت خودرو و با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار توسط شرکت های تامین کننده خودرو فراهم می شود.
    وی بیان کرد: اسقاط خودرو، پس از ثبت نام در یکی از شرکت های طرف قرارداد و پس از اعلام شماره شاسی اختصاص یافته خودروی جدید انجام خواهد شد.
    سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: همچنین به میزان 85 درصد صرفه جویی سوخت سه ماه حد فاصل اسقاط ناوگان تا زمان تحویل خودرو به عنوان پیش پرداخت به متقاضیان پرداخت می شود.
    وی با بیان اینکه سقف مبلغ صرفه جویی معادل قیمت خودرو خواهد بود افزود: این مبلغ طی حداکثر هفت سال براساس پیمایش از طرف شرکت ملی نفت ایران پرداخت می شود.
    به گزارش ایرنا گرجی عنوان کرد: سهم متقاضی از سود مصوب در حال حاضر و قرارداد منعقده موجود با یکی از شرکت های تولیدکننده خودرو (ماموت) 9 درصد است.
    وی گفت: تاکنون با پنج شرکت تامین کننده خودرو از جمله ماموت، سایپا دیزل، زامیاد، آذهایتکس وداتیس فرادیزل آریا) منعقد و با سایر شرکت ها از جمله ایران خودرو دیزل و کاوه دیزل در دست اقدام است.
    وی همچنین از اجرای محدودیت تردد برای ناوگان فرسوده مشمول طرح از اواسط سال آینده خبر داد و خواستار استفاده رانندگان و مالکان خودرو ها از امکانات و پتانسیل فراهم شده در بخش شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط