فونیکسریمکسبهتام

سرمایه گذاری شرکت های چینی روی فناوری خودروی پرنده

عصر خودرو- پایگاه خبری اسکیفت آمریکا اعلام کرد؛ شرکت هلدینگ «زجیانگ جیلی»* چین، سهام شرکت «ترافوجیا»** آمریکا واقع در بوستون را که قصد فروش خودروی پرنده در سال ۲۰۱۹ دارد، خریده است.

سرمایه گذاری شرکت های چینی روی فناوری خودروی پرنده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، این برجسته ترین سرمایه گذاری چین در صنعتی است که استعداد و سرمایه برجسته ترین کارآفرینان و سرمایه گذاران جهان را جذب می کند و یک گام رو به جلوی مهم در فناوری است که می تواند شکل شهرهای قرن بیست و یکم را عوض کند.
    ایده خودروی پرنده از دستکم سال 1924 زمانی که مجله «پاپیولار ساینس»*** آمریکا مقاله «خودروهای پرنده در 20 سال» را منتشر کرد، مطرح شده است.
    این ایده امروز به لطف مواد اولیه سبک، باطری ها و نرم افزارهای خودروهای خودران (بدون راننده) بسیار به واقعیت نزدیکتر شده است.
    اغلب خودروهای پرنده در حال ساخت، شبیه هواپیماهای کوچک هستند. آنها برقی و مستقل هستند و برای بلند شدن یا فرود آمدن تنها باید جاده را احساس کنند.
    کاربرد برخی، شبیه بالگرد خصوصی است؛ در حالی که برخی بیشتر شبیه تاکسی ها یا اتوبوس های نسل آینده هستند.
    در تئوری، چنین خودروهایی می توانند روزی موجب کاهش آلودگی، ترافیک و فشار بیش از اندازه بر سیستم های حمل و نقل شده و رفت و آمد را تسهیل کنند.
    عجیب نیست که در این زمینه سرمایه گذاری های زیادی می شود.
    شرکت هایی از جمله اوبر تکنولوژیز**** و ایرباس***** در حال توسعه نمونه های اولیه هستند. همچنین «لاری پیج» مدیرعامل شرکت «آلفابت» دو شرکت خودروی پرنده راه اندازی کرده است.
    اوایل سال 2017، شرکت اوبر اعلام کرد که با ناسا در راه اندازی تاکسی پرنده در لس آنجلس در سال 2020 همکاری می کند.
    به گزارش ایرنا، دهه گذشته را به جرأت می توان دورانی منحصربفرد در ظهور غول دیگری در صنعت خودرو سازی جهان برشمرد. در این دوره کشور چین توانسته است خود را به عنوان یک قدرت نوظهور در صنعت خودروی جهان به اثبات برساند.
    خودرو سازان چینی اینک در ردیف سودآورترین خودرو سازان جهان قرار دارند و در بازارهای جهانی به رقیبی سرسخت برای دیگر خودروسازان مبدل شده اند.
    بزرگ ترین خودروساز چین یعنی شرکت سایک****** که شرکت های ام جی روور******* و مکسوس******** بریتانیا را خریداری کرده است، در تاریخ 30 ژوئن 2016 جشن تولید یکصد هزارمین خودروی مکسوس سایک را جشن گرفت.
    سایک همچنین در سال 2016 تنها در بریتانیا که خاستگاه این خودرو به شمار می رود، چهار هزار و 192 دستگاه انواع خودرو مدل ام جی و سه هزار دستگاه خودروی مکسوس به فروش رسانده است.
    این شرکت در نمایشگاه بین المللی خودرو شانگهای 2017 از خودروهای مفهومی «ام جی ای-موشن» و «اس یو وی D90» رونمایی کرد که 100 درصد فناوری آنها متعلق به خود کشور چین است.
    به تازگی 12 خودروساز برتر چین شامل ام جی، بسترن، چانگان، دانگ فنگ فنگشن، جیلی، هاوال، هانگ کی، لینک اند کو، ترامیچی، روئه، سنوا و وی خود را ملزم به نصب فناوری کنترل ثبات الکترونیکی (ESC) روی همه مدل های جدید تولیدی خود در چین کرده اند.
    فناوری «ایی.اس.سی» که مانع از دست رفتن کنترل خودرو در تصادفات می شود، مهمترین تحول ایمنی خودرو پس از کمربند ایمنی محسوب شده و نجات جان هزاران نفر به آن نسبت داده می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو