فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس مطرح کرد:

خودروسازان به سمت توسعه زنجیره تامین حرکت کنند

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو باید به سمت امضای قراردادهای همکاری های بین المللی در زمینه قطعه سازی و توسعه شبکه تامین قطعات حرکت کند.

خودروسازان به سمت توسعه زنجیره تامین حرکت کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، امیرحسن کاکایی  اظهار کرد: سال جاری حدود شش قرارداد تولید و مونتاژ خودرو به امضا رسیده که برخی از آن ها اجرایی شده است که به نظر می رسد اگر تمام این شش قرارداد به مرحله اجرا برسد با توجه به ظرفیت بازار خودرو کشور، نیازی به قرارداد جدید با شرایط تولید و مونتاژ خودرو وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه باید دو طرف قرارداد به وظایف خود به درستی عمل کنند، افزود: در قراردادهای اخیر خودرویی باید تولید اولیه با داخلی سازی 40 درصدی صورت گیرد اما شبکه قطعه سازی کشور تا حدودی با نقص روبرو است و موارد اینچنینی عاملی می شود که به اهداف اصلی قراردادهای خودرویی دست پیدا نکنیم.

    او بیان کرد: با توجه به این تفاسیر به نظر می رسد باید در کنار قراردادهای تولید و مونتاژ خودرو به سمت امضای قراردادهای همکاری در زمینه تکمیل شبکه قطعه سازی کشور حرکت شود.

    این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه نباید بیش از این تمایل به امضای قراردادهای خودرویی تولید و مونتاژ داشت، گفت: بندهای قراردادهای اخیر خودرویی نشان از آن دارد که باید از بازارهای هدف طرف خارجی به درستی استفاده شود و از سوی دیگر اگر در اجرای قراردادها اقتصادی عمل شود شبکه تامین صنعت خودروسازی ایران رشد خواهد داشت و این موضوع در نهایت منجر به آن خواهد شد تا شرکت های قطعه سازی ایران بازارهای جدیدی را از آن خود کنند.

    کاکایی خاطرنشان کرد: ایران می تواند راه اسپانیا، ترکیه و برزیل را در پیش بگیرد و در صنعت خودروسازی جهان نقش جدیدی در قالب تولید کننده قطعات خودرو را ایفا کند.

    وی اظهار کرد: راهبرد صنعت خودروسازی بر آن است تا کل این صنعت به صورت متوازن رشد کند، از این رو باید در بخش‌های مختلف صنعت خودروسازی همچون قطعه سازی و شبکه توزیع قراردادهای قابل قبولی در راستای ایجاد فضای رقابتی در سطح جهانی به امضا برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو