فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۱۷ (۲۲)

نسل جدید مرسدس بنز CLS در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس رونمایی شد

عصر خودرو-کمپانی مرسدس بنز پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام نسل جدید CLS را در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی کرد. این خودرو بر روی پلتفرم MRA ساخته شده که پیشتر در E و S کلاس مورد استفاده قرار گرفته.

نسل جدید مرسدس بنز CLS در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از جی اس ام, پس از انتشار تیزرهای تبلیغاتی مختلف، سرانجام کمپانی مرسدس بنز به انتظارها پایان داد و رسما از نسل جدید CLS را در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی کرد که سومین نسل از آن محسوب می‌شود. مرسدس بنز در CLS جدید از زبان طراحی جدید خود به نام Sensual Purity بهره گرفته است. همچنین فروش آن از پاییز 2018 در بازار آمریکا آغاز خواهد شد. CLS نخستین محصول کمپانی است که از قوای محرکه هیبریدی به همراهی موتور 6 سیلندر بنزینی استفاده می‌کند.

مرسدس بنز CLS بر روی پلتفرم MRA کمپانی ساخته شده و ترکیبی از E کلاس و S کلاس محسوب می‌شود. در واقع برای تولید آن از خط تولید E کلاس در کشور آلمان استفاده می‌شود اما کابین، قطعات و دستیارهای رانندگی از نسخه جدید S کلاس قرض گرفته شده است.

البته باوجود اشتراکاتی با E کلاس، تجربه رانندگی این دو بسیار متفاوت خواهد بود. علت این امر به کار گیری شاسی اسپورت و تقویت شده در CLS نسل جدید استتا کیفیت رانندگی به بالاترین حد برسد. همه اجزا بدنه به جز درها از آلومینیوم ساخته شده‌اند و درها همچنان فولادی هستند تا همان حس و صدای خوشایند را داشته باشند.

طول CLS 2019 حدود 5 سانتی متر بیشتر شده در حالی که ارتفاع خودرو حدود 1.5 سانتی متر کاهش پیدا کرده است. سیستم طراحی همان کوپه چهار در است، با یک سقف شیب دار منحنی شکل، که البته شیب سقف تا صندوق عقب هم امتداد یافته و باعث شده تا ظرفیت صندوق کمتر از E کلاس باشد. پنجره‌ها باز هم بدون فریم هستند و این موضوع نه تنها برای حفظ زیبایی خودرو، بلکه برای کاهش صدای باد در نظر گرفته شده. همچنین این ویژگی به بهبود وضعیت آیرودینامیکی و کاهش صدا کمک می‌کند. به علاوه امکان سفارش شیشه‌های عایق صدا و دیگر آپشن‌ها، CLS جدید را حتی آرام‌تر از یک E کلاس می‌کند.

دیدن دماغه خودرو کاملا شما را به یاد یک کوشه خواهد انداخت. شکل جلو پنجره مشابه همان چیزی است که در سری AMG GT دیده می‌شود. یک اسپلیتر جالب هم زیر ورودی‌های هوا در جلو وجود دارد که به شکل زیرکانه‌ای تعبیه شده است. چراغ‌خای عقب هم همانند چراغ‌های جلو شکلی تیزگوشه دارند و از نوع LED هستند.

کابین CLS جدید را می‌توانیم یک کابین E کلاس بدانیم، با همان جزئیات و ویژگی‌هاو از جمله نمایشگر 12.3 اینچی در وسط داشبورد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، به همراه ماوس و تاچ پد در کنسول وسط. ورودی‌های سیستم تهویه حالت مدور دارند و با چراغ‌های کابین احاطه شده‌اند که قابلیت تعویش رنگ نور را دارند. این نورها با دما تغییر رنگ می‌دهند و از آبی به سمت قرمز حرکت می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توانیم به پوشش چرم، کلیدهای مینیمال، و فرمانی اشاره کنیم که از S کلاس به عاریت گرفته شده و کلیدهای لمسی بر روی آن جای گرفته‌اند.

میزان فضای پا و سر در مقایسه با CLS نسل فعلی تغییری ندارد، اما بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو نسل، اضافه شدن صندلی مرکزی در عقب است. به این ترتیب سیستم صندلی‌های سرنشینان دیگر 2 + 2 نیست. مرسدس بنز علت این کار را تقاضای کاربران به ویژه در بازارهای بزرگ از جمله آمریکا و چین توصیف کرده. همچنین حجم فضای بار بدو تغییر در مقایسه با قبل، 520 لیتر باقی مانده است.

بدون شک مهم‌ترین تغییر قوای محرکه CLS رخ داده جایی که مرسدس بنز نخستین بار پیشرانه هیبریدی خود را معرفی کرده است. دو نسخه جدید از این خودرو با نام‌های CLS450 و CLS450 4Matic عرضه خواهند شد که این بدان معنی است که قوای محرکه EQ Boost در زیر کاپوت آن نهفته. این سیستم متشکل از یک موتور 3.0 لیتری 6 سیلندر بنزینی توربو با 362 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر قدرت و یک موتور الکتریکی با 21 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است.

جعبه دنده به کار رفته در این خودرو، 9 سرعته اتوماتیک است و برای تامین انرژی موتور الکتریکی، یک باتری لیتیوم یونی 48 ولتی با ظرفیت 1 کیلووات ساعت در نظر گرفته شده و همانند آئودی A8، در صورت خاموش بودن موتور بنزینی، خودرو می‌تواند با سرعت پایین به حرکت خود ادامه دهد. این ویژگی در شرایطی مانند گرمای هوا و خاموش بودن موتور به کمک شما می‌آید و بدون استفاده از موتور درون سوز می‌توانید کولر خودرو را روشن نمایید.

هنوز جزئیات مربوط به عملکرد و مصرف سوخت CLS منتشر نشده ولی مرسدس بنز اعلام کرده که 15 درصد کارایی بیشتری دارد.

تکنولوژی‌های موجود در CLS یادآور S کلاس است و ویژگی‌هایی چون ماساژور صندلی، سیستم تهویه با امکان یونیزه و خوشبو کردن هوا، کنترل چهار وجهی، فرمان نیمه خودکار، سیستم شارژ بدون سیم گوشی‌های هوشمند، امکان قفل و یا روشن کردن خودرو با استفاده از NFC یک گوشی هوشمند، سیستم صوتی بسیار پیشرفته، چرم مرغوب ناپا و تریم چوب خالص در آن گنجانده شده‌اند.

برای آن دسته از خریدارانی که به دنبال یک خودروی منحصربه‌فرد هستند، مرسدس بنز نسخه Edition 1 را در نظر گرفته که ویژگی‌هایی چون چرم ناپا مشکی، ساعت آنالوگ، سوئیچ مشکی براق، حک شدن نام Edition 1 در بخش‌های مختلف، چراغ‌های جلو LED به صورت استاندارد و چرخ‌های 19 اینچی مشکی رنگ از جمله ویژگی‌های آن هستند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو