فونیکسریمکسبهتام

حمله باند دزدان خانوادگی به کامیونها و وانت ها

عصر خودرو- ۲۳شهریور امسال مردی به کلانتری ۱۷۹تهران رفت و مدعی شد که در دام راهزنان جاده‌ای گرفتار شده است.

حمله باند دزدان خانوادگی به کامیونها و وانت ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از همشهری، وی گفت: حدود ساعت 1:30بامداد بیش از 50تخته فرش را بار نیسان کردم و از کاشان به سمت آمل راه افتادم. حدود ساعت 4بامداد بود که در تهران حوالی سه‌راه تهرانپارس، توقف کردم تا کمی استراحت کنم. در حال نوشیدن چای بودم که ناگهان 3نفر از سمت راننده و 3نفر از سمت شاگرد به داخل خودرو حمله‌ور شدند. آنها بین 20تا 30سال سن داشتند و چوب و چاقو همراهشان بود. یکی از آنها دستش را دور گردن من انداخت و قصد خفه کردنم را داشت.

    نفر دوم هم اسپری فلفل به‌صورت و چشمانم پاشید. وی ادامه داد: آنها مرا از ماشین پیاده کردند و با زور و تهدید به داخل یک دستگاه خودروی پژو 405بردند و اقدام به بستن دست و پا و چشمانم کردند. دقایقی با همان وضعیت در حرکت بودیم تا اینکه مرا از ماشین به بیرون انداختند. ‌به سختی توانستم دست و پایم را باز کنم و آنجا بود که متوجه شدم در بیابان‌های اطراف واوان هستم.

    باند خانوادگی
    با اعلام این شکایت، پرونده‌ای نزد قاضی سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران تشکیل شد و با دستور وی گروهی از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مأمور شدند تا اعضای این گروه خشن را به دام بیندازند. تیم تحقیق در نخستین اقدام با کمک مالباخته به چهره نگاری متهمان پرداخت و با انجام بررسی‌ها مشخص شد که یکی از سارقان از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای است. متهم 32ساله صالح نام داشت که از سال 85تاکنون، 15بار به اتهام جرایم مختلف به‌ویژه سرقت دستگیر شده و به زندان رفته بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که برادر وی نیز در پرونده دیگری به اتهام سرقت خشن محموله‌ها دستگیرشده و در زندان به سر می‌برد. بررسی‌ها ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پی بردند صالح این‌بار با همدستی 2نفر از برادران دیگرش و 3نفر از بستگان نزدیک خود، گروه جدیدی تشکیل داده و دست به سرقت محموله‌های نیسان و کامیون می‌زنند.

    در ادامه معلوم شد که سرقت مشابه دیگری نیز رخ داده و اعضای این باند با ربودن راننده یک دستگاه کامیون، بار آن را که 11تن برنج بوده سرقت کرده‌اند. راننده کامیون در توضیح ماجرا گفت: در اتوبان شهیدیاسینی در حال حرکت بودم که یک دستگاه خودروی پژو 405سد راهم شد. سرنشینان آن با چاقو و قمه به سمتم هجوم آوردند و مرا به داخل خودروی پژو منتقل کردند. آنها دست و پاهایم را بستند و پس از ساعتی چرخیدن در خیابان، مرا در اسلامشهر به بیرون از ماشین انداخته و کامیون را به همراه بارش سرقت کردند.

    تلاش کارآگاهان سرانجام به شناسایی مخفیگاه تمامی اعضای این گروه خشن در شهرستان‌های بهارستان، رباط کریم، اسلامشهر، گلستان و شهریار منجر شد و مأموران ساعت 5بامداد دوشنبه 20آذر‌ماه در چند عملیات همزمان، ‌متهمان را به دام انداختند. در بازرسی از مخفیگاه‌های آنها به‌ویژه انباری متروکه در منطقه خیرآباد شهرستان اسلامشهر، قسمتی از اموال مسروقه ازجمله لاستیک خودروهای سنگین، برنج، احشام، آهن آلات و... کشف شد.

    متهمان در بازجویی‌ها به مسروقه بودن تمامی اموال مکشوفه اعتراف کردند و گفتند که در ورودی و خروجی شهر تهران به‌ویژه در اتوبان آزادگان، یاسینی، رجایی و همچنین محدوده مناطق فردیس، جاجرود، چیتگر، خاورشهر و... دست به سرقت‌های سریالی می‌زدند.به گفته سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران، تحقیقات در این پرونده برای شناسایی شاکیان احتمالی دیگر ادامه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو