فونیکسریمکسبهتام

آخرین وضعیت آزادراه همت

راه‌های خروج تهران از چهار طرف

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: با توجه به اهمیت بازشدن مسیرهای خروجی تهران در زمان بحران‌هایی مانند زلزله این وزارتخانه برنامه‌های جدی برای توسعه راه‌های خروج از پایتخت در نظر دارد.

راه‌های خروج تهران از چهار طرف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی در نشست خبری با بیان این مطلب، اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته نوع جاده‌های ایران طوری بوده که بسیاری از مردم برای سفر به نقاط مختلف کشور مجبور بودند از راه‌های تهران عبور کنند که این موضوع هم زمان مسافران را تلف می‌کرد و هم برای تهران ترافیکی بسیار جدی به وجود می‌آورد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پروژه‌هایی که به منظور خروج تهران از این وضعیت طراحی شده‌اند، توضیح داد: یکی از این کارها مطرح کردن بعضی از مسیرها از مبدا قم بود. از یک سو محور حرم تا حرم از قم به سمت مشهد ساخته می‌شود که به جای عبور ترافیک آن در تهران به سمت چرمشهر و ورامین حرکت می‌کند و از سوی دیگر ما طرحی را دنبال می‌کنیم که راهی از قم به سمت ساوه و سپس قزوین ساخته شود تا ترافیک شمال غرب نیز نیازی به عبور از تهران پیدا نکند.

    وی با بیان این‌که وجود این طرح‌ها همچنان مسافران شمال ایران مجبور بودند از راه‌های اصلی تهران عبور کنند، اظهار کرد: خوشبختانه در قالب تفاهم‌نامه‌ای که چند روز قبل نهایی شد از محدوده چرمشهر یک آزادراه به سمت پردیس و بومهن ساخته می‌شود تا این ترافیک نیز نیاز به ورود به تهران نداشته باشند.

    خادمی اضافه کرد: در کنار آن ساخت کنارگذر جنوبی تهران نیز به طول 158 کیلومتر در دستور کار است که امیدواریم قطعه نخست آن تا پایان سال زیربار ترافیک رود. مجموعه این اقدامات با این هدف انجام می‌شود که راه‌های خروج تهران گشایش یافته و در پدافند غیرعامل وضعیت این شهر بهبود یابد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره‌ آخرین وضعیت آزادراه همت نیز اظهار کرد: این پروژه 15 کیلومتر از آن باقی‌مانده در عرصه اجرایی با مشکل برنامه‌ریزی مواجه نیست، اما حدود 60 واحد مسکونی در دل آن قرار دارد که برای خرید آنها نیاز به 35 میلیارد تومان پول نقد داریم و پس از آن نیز چند ماه زمان می‌برد تا ساکنان آن خانه‌هایشان را تخلیه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو