فونیکسریمکسبهتام

براساس گزارش کیفی خودروهای داخلی در آذر ماه، مشخص شد

۶ خودرو در آستانه توقف تولید

عصر خودرو- گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سواری تولیدی در آذر ماه امسال منتشر شد.

۶ خودرو در آستانه توقف تولید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، براساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مدت زمان مورد بررسی و با ارزیابی 39 خودرو لیست خودروهای که باید تا آخر سال جاری از خطوط تولید خودروسازان خداحافظی کنند مشخص شد. براساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از میان 39 خودرویی که در آذر ماه مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته اند 6 خودرو «پراید 131 سایپا، پراید 131 پارس خودرو، پراید 132،تیبای معمولی،پژو 405 تولید خراسان و لیفان X60» تنها یک ستاره کیفی را از آن خود کرده اند؛ با توجه به تک ستاره بودن خودروهای موردنظر و طبق مصوبه وزارت صنعت،معدن و تجارت، خودروهای موردنظر عملا تنها تا پایان سال حق تولید خواهند داشت. بر اساس مصوبه وزارت صنعت، خودروهای تک ستاره از ابتدای سال 97 مجوز تولید و شماره گذاری دریافت نخواهند کرد و بنابراین خودروسازان یا باید به تعداد ستاره های شش محصول موردنظر اضافه کنند و رتبه کیفی این خودروها را بالا ببرند و یا خود را آماده وداع با آنها کنند و با توجه به آخرین ارزیابی صورت گرفته در صورتی که خودروسازان راهکاری برای ارتقای کیفی خودروهای مورد در نظر نگیرند از ابتدای سال جاری شاهد حذف این خودروها از خطوط تولید خواهیم بود. خودروهایی که در رده قیمتی «زیر 25 میلیون تومان» قرار دارند و توقف تولید آنها به معنی حذف خودروهای ارزان قیمت از بازار محسوب خواهد شد.
    از سوی دیگر براساس ارزیای های صورت گرفته  10 خودرو تولید داخل نیز در آذر ماه در میان خودروهای دو ستاره قرار گرفته اند. این خودروها عبارتند از  خودروهای «  MVM 315 جدید، تیبا2، ساینا، دنا معمولی، دانگ فنگ، سورن، سمند تبریز، پژو پارس فارس، پژو پارس مازندران و پژوپارس تولید مرکز» قرار گرفته اند، خودروهای که در مرز توقف تولید قرار دارند و باید ارتقای کیفی آنها در دستور کار خودروسازان قرار گیرد.
    اما براساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت صنعت 14 خودرو نیز در گزارش کیفی آذرماه، توانستند سه ستاره کیفی کسب کنند. «جک S5، تیگو 5، هایما S7 اتومات،آریزور5، چانگان CS35، جک J5، آریو اتومات، آریو دنده ای، تندر-90 ایران خودرو، تندر-90 پارس خودرو، رانا، دنا پلاس، پژو 206، پژو 206 صندوقدار» خودروهایی هستند که در آخرین ارزیابی صورت گرفته حائز سه ستاره کیفیت شده اند.
    اما در خصوص خودروهای که در رده قیمتی متوسط و گران «بین 75 تا 100 میلیون تومان» قرار دارند نیز 9 خودرو در ارزیابی کیفی آذر ماه توانستند چهار ستاره کیفی را از آن خود کنند. «  مزدا   3 جدید، سوزوکی گرندویتارا، هیونداییi20  ، کیا سراتو، تندر-90 پلاس اتومات، پارس تندر، هیوندایی‌ای 10، رنو ساندرو، و پژو207 اتومات» 9 خودرویی هستند که در گزارش کیفی آذر ماه موفق به کسب 4 ستاره کیفی شده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو