فونیکسریمکسبهتام

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل؛

نصب سیستم ردیابی خودرو باید برای خودروسازان الزامی شود

عصر خودرو- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: باتوجه به اهمیتی که نصب سیستم ردیابی خودرو در راستای کاهش سرقت دارد باید نصب این سیستم در یک طرح اساسی برای خودروسازان الزامی شود.

نصب سیستم ردیابی خودرو باید برای خودروسازان الزامی شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سیدناصر عتباتی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل اظهار داشت: بحث سرقت یکی از جرایمی بوده که در جامعه از درصد فراوانی قابل توجهی برخوردار است و طراحی سیستم ردیابی خودرو برای مقابله با سرقت خودروها یک حرکت بسیار مناسب برای کاهش سرقت و کشف خودروهای مسروقه می‌باشد.

    وی گفت: اجرای این طرح یک قدم بسیار مثبت و موثر در راستای کاهش جرایم این حوزه هست که باید به عنوان یک طرح اساسی و یا قانون برای خودروسازان الزامی شود تا تمامی خودروسازان داخلی این سیستم را بر روی خودروی خود نصب کرده و در اختیار مردم قرار دهند.

    دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود: متاسفانه میزان بالای تلفات جاده‌ای بخش عمده‌ای به دلیل بی‌مسئولیتی خودروسازان و کیفیت و استاندارد پایین خودروهای داخلی است که ضرورت دارد خودروسازان در کنار ارتقای امنیت و استاندارد خودروی تولید شده داخلی به نصب سیستم ردیابی خودرو نیز توجه داشته باشند.

    عتباتی تصریح کرد: فراگیری این سیستم نیاز به اطلاع‌رسانی گسترده دارد تا اقشار مختلف مردم و نیز خودروسازان برای نصب و راه‌اندازی این سیستم اقدام کنند که قطعا گام مهمی در راستای افزایش امنیت خودروها و کاهش جرایمی مانند سرقت در جامعه می‌شود.

    وی بیان کرد: اقدامات و طرحهایی مانند سیستم ردیابی خودرو باید از طریق مراکز دولتی، ‌نظامی و قضایی مورد حمایت قرار بگیرد تا طراحان این گونه طرح ها بتوانند در راستای کاهش جرم در جامعه و تاثیرات منفی جرایمی مانند سرقت در جامعه فعالیت کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط