فونیکسریمکسبهتام

تجریشی در واکنش به اظهارات معاون دادستانی مشهد:

قانون هوای پاک معلق نشده است

عصر خودرو- معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اظهارات معاون دادستانی گفت:قانون هوای پاک معلق نشده است بلکه ممکن است منظور ایشان در خصوص اجرا نشدن قانون به طور کامل باشد.

قانون هوای پاک معلق نشده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست  با اشاره به اظهار نظر معاون دادستانی مشهد در رابطه با تعلیق آیین نامه قانون هوای پاک اظهار کرد: قانون هوای پاک برای هر سازمانی تفکیک وظایف کرده است، به عنوان مثال سازمان ملی استاندارد موظف است تا کاتالیست‌های مورد استفاده در خودروها را تایید کند.
    وی ادامه داد: بسیاری از خودروسازان حتی کسانی که خودروی شخصی دارند به علت نامناسب بودن سوخت و استفاده از گوگرد بالا در سوخت، کاتالیست خودرو آنها دیگر آن کیفیت اولیه را ندارد و کار نمی کند.

    تجریشی با بیان اینکه قانون برای هر ارگان و سازمان وظایفی را در نظر گرفته است، ادامه داد:برخی بر این باورند که آلودگی هوا مربوط به سوخت نامناسب است اما برخی دیگر می گویند که خودروسازان از قطعاتی برای ساخت خودرو استفاده می کنند که استاندارد جهانی در آن رعایت نشده است و همین یکی از علل آلودگی هوا در کلان شهر ها است.

    وی تاکید کرد:طبق قانون باید هم سوخت وهم قطعات در خودرو سازی استاندارد لازم را داشته باشند.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اظهارات معاون دادستانی در خصوص معلق شدن قانون هوای پاک صحت ندارد و هیچ ارتباطی به تعلیق شدن قانون ندارد، ادامه داد: شاید منظور شخص معاون این باشد که قانون هوای پاک به طور کامل اجرا نمی شود چرا که نمی توان قانون به تصویب رسیده را معلق کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط