فونیکسریمکسبهتام

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست:

قانون هوای پاک «قانون نفس» است

عصر خودرو- معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه باید فرهنگ هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف را به وجود آوریم،گفت:‌امیدواریم سازمان حفاظت محیط زیست بتواند یک تسهیل‌گر باشد و از جایگاه خود برای پاسداری از حقوق مردم استفاده کند.

قانون هوای پاک «قانون نفس» است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،کاوه مدنی در نشست تخصصی نحوه اجرا کردن قانون هوای پاک اظهار کرد: از قانون هوای پاک به عنوان «قانون نفس» یاد می‌کنیم چون اجرای این قانون حق تنفس را به شهروندان بر می گرداند.

    وی افزود: همه می‌دانیم مصوب کردن اسناد یک پروسه طولانی است و این یک واقعیت است که اسناد بالادستی مناسبی برای کاهش آلودگی هوا داریم اما در اجرا ضعف داریم.

    معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت:‌ تصمیم گرفتیم که کمتر حرف بزنیم و کمتر شعار بدهیم و بیشتر اجرا کنیم و تمرکز خود را بر عملیاتی کردن قوانین بگذاریم تا بتوانیم شرایط برای همکاری با دستگاه‌های مختلف و جلب مشارکت مردم را مهیا کنیم.

    مدنی در ادامه اظهار کرد: شعاری که کار خود را با آن در سازمان حفاظت محیط زیست آغاز کردیم 80 میلیون محیط بان است چون حفظ محیط زیست به‌تنهایی امکان پذیر نیست.

    وی افزود: مشکلات گرد و غبار و آلودگی هوا بدون همکاری دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم حل نمی شود. برای پرداختن به دشمنان مشترک انداختن توپ به زمین یکدیگر جواب نمی دهد.

    معاون سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: در این سازمان به دنبال گرفتن حق مردم هستیم. برای این منظور نیاز به ایجاد همکاری بین دستگاه‌ها داریم .

    مدنی با اشاره به اینکه در تدوین آیین‌نامه‌ها این مسائل را رعایت می‌کنیم، گفت: سعی داریم به عنوان بخشی از دولت برای حل مشکلات محیط زیست پیش قدم باشیم واز مشارکت مردم استفاده کنیم. باید تلاش کنیم فرهنگ هماهنگی را بین دستگاه ها به وجود آوریم.

    وی تاکید کرد:‌ مشکل محیط زیست مشکل این دولت وآن دولت و این رییس جمهور و آن رییس جمهور نیست بلکه مشکلی است که طی سالیان سال ایجاد شده است و باید با همت همگان حل شود.

    مدنی در پایان اظهار کرد: امیدوارم سازمان حفاظت محیط زیست ثابت کند که یک تسهیل گر است و از جایگاه خود برای احقاق حقوق مردم استفاده کند. آلودگی هوا جزو چهار اولویت رییس جمهور برای دولت دوازدهم است. او از سازمان حفاظت محیط زیست خواسته که این موضوع را در اولویت قرار دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط